Penumbra: Black Plague

Medlem
Penumbra: Black Plague

Har klarat av Penumbra: Black Plague idag, otroligt roligt/skräck spel wow säger jag, har längtat jätte mycket sedan den första delen, jätte kul att få köra, tyärr är sagan slut nu :/ Men kul var det

Några grejor satt jag helt fast på, och var tvungen att få hjälp för att lösa.

Vad tyckte ni om spelet?

diggar det hårt, även om avsaknaden av vapen gjorde mig först lite konfundersam, men det funkade bra.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Själv så fastnade jag ett tag ute i snön, men kom precis på hur jag skulle få bort isen från spaken. Så himla enkelt när man väl kom på det, även om den lösningen som jag försökt få att fungera var lite logiskare...

Så jag har inte spelat klart det, men det är ju klart det otäckaste jag spelat på väldigt länge. Det är snäppet värre än den första episoden och Tuurngaiterna är inte roliga att stöta på, obeväpnad som man är.

Grafiken är snygg men aningen enformig. Lite mer variation hade varit trevligt, men med tanke på att det är ett så litet utvecklarteam bakom så kan man väl köpa det.

Ljudet däremot tycker jag är toppklass. Ambientljuden och musiken är nog det som mest av allt bidrar till den skrämmande atmosfären. Ljudeffekterna är för det mesta väldigt bra dem också.
Emellanåt så sitter man med andan i halsen och försöker avgöra om ljudet man precis hörde kan vara en del av ambientljuden eller något otäckt som smyger omkring i de mörka korridorerna. Kan de ha varit en väsande ventil eller kanske något annat som fått upp vittringen på dig?

Kort sagt: Inte 100% perfekt, men likväl ett skrämmande bra spel!

Medlem

Alltså jag fattade ingenting med slutet när Philip skrev brevet. Någon som kan förklara? Vad skulle man göra med alla artifacts?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

artifacts, hittar du alla, så vet du vad du ska göra med dom
för mig det är 10st totalt.

Slutet är rätt så omdebaterat, men jag har inte hört nån säga _så_ är det, så det verkar vara lite fritt å tolka..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jaha okej. Tror att jag hittade 8 st artifacts totalt. Finns det någon guide på vart alla finns?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

inte vad jag har sett än. hittade inte heller alla, dock läst


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag fattar inte hur man gör i spelet, känner dock på mig vad för slags spel detta är: Man har inga vapen, kan bara betyda en sak, im gonna poop in my pants.. Nuff's said!
Ljudet är riktigt bra och läskigt, ska försöka mig på spelet en gång till.. (Har stått i min cell nu där man börjar i nästan en timme och inte lyckats ta mig ut!) Om jag klarar av demot och gillar det så blir det nog ett köp! Älskar scräckspel med lite djup i, som detta verkar ha.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Jag fattar inte hur man gör i spelet, känner dock på mig vad för slags spel detta är: Man har inga vapen, kan bara betyda en sak, im gonna poop in my pants.. Nuff's said!
Ljudet är riktigt bra och läskigt, ska försöka mig på spelet en gång till.. (Har stått i min cell nu där man börjar i nästan en timme och inte lyckats ta mig ut!) Om jag klarar av demot och gillar det så blir det nog ett köp! Älskar scräckspel med lite djup i, som detta verkar ha.

Vill du ha svaret på hur man kommer ut så läs spoilern nedan:

På vänstra sidan av rummet när du vaknar ska det finnas 4 eller 5 skåp mot väggen. Ett av dem ligger ned. Två av skåpen står tätt intill varandra, i ett av dem finns det ett guldmynt. Myntet är tyvärr för tjockt för att kunna skruva loss skruvarna vid ventilationen (bakom den stora hyllan). På bordet ser du bland annat en "pressare". Lägg myntet i den och snurra på spaken tills myntet gnistar till. Ta myntet. Gå till ventilationen och använd myntet igen. Poff så har du en öppning framför dig.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Yey, I got out of the bloody room! Now to roam around untill I get stuck again!

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Kibb:

Jag fattar inte hur man gör i spelet, känner dock på mig vad för slags spel detta är: Man har inga vapen, kan bara betyda en sak, im gonna poop in my pants.. Nuff's said!
Ljudet är riktigt bra och läskigt, ska försöka mig på spelet en gång till.. (Har stått i min cell nu där man börjar i nästan en timme och inte lyckats ta mig ut!) Om jag klarar av demot och gillar det så blir det nog ett köp! Älskar scräckspel med lite djup i, som detta verkar ha.

Vill du ha svaret på hur man kommer ut så läs spoilern nedan:

På vänstra sidan av rummet när du vaknar ska det finnas 4 eller 5 skåp mot väggen. Ett av dem ligger ned. Två av skåpen står tätt intill varandra, i ett av dem finns det ett guldmynt. Myntet är tyvärr för tjockt för att kunna skruva loss skruvarna vid ventilationen (bakom den stora hyllan). På bordet ser du bland annat en "pressare". Lägg myntet i den och snurra på spaken tills myntet gnistar till. Ta myntet. Gå till ventilationen och använd myntet igen. Poff så har du en öppning framför dig.

Lol jag köpte spelet idag och är också fast i första rummet, men vafan han vill ju inte lägga in myntet han säger det inte får plats men jag har ju provat snurra den som en galning det händer ju inget.. jag fattar nada nu alltså..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Kibb:

Jag fattar inte hur man gör i spelet, känner dock på mig vad för slags spel detta är: Man har inga vapen, kan bara betyda en sak, im gonna poop in my pants.. Nuff's said!
Ljudet är riktigt bra och läskigt, ska försöka mig på spelet en gång till.. (Har stått i min cell nu där man börjar i nästan en timme och inte lyckats ta mig ut!) Om jag klarar av demot och gillar det så blir det nog ett köp! Älskar scräckspel med lite djup i, som detta verkar ha.

Vill du ha svaret på hur man kommer ut så läs spoilern nedan:

På vänstra sidan av rummet när du vaknar ska det finnas 4 eller 5 skåp mot väggen. Ett av dem ligger ned. Två av skåpen står tätt intill varandra, i ett av dem finns det ett guldmynt. Myntet är tyvärr för tjockt för att kunna skruva loss skruvarna vid ventilationen (bakom den stora hyllan). På bordet ser du bland annat en "pressare". Lägg myntet i den och snurra på spaken tills myntet gnistar till. Ta myntet. Gå till ventilationen och använd myntet igen. Poff så har du en öppning framför dig.

Lol jag köpte spelet idag och är också fast i första rummet, men vafan han vill ju inte lägga in myntet han säger det inte får plats men jag har ju provat snurra den som en galning det händer ju inget.. jag fattar nada nu alltså..

Huh? Min kompis hade också samma problem. Men han fixade det på något sätt. Säkert att du gör rätt då?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

snurra tills det tar stopp, åt rätt håll


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar