Spel som fuskar /sabbar avsiktligt.

Medlem
Spel som fuskar /sabbar avsiktligt.

Är så grymt irriterad, dom som snickrar ihop spel, gör dom avsiktligt så att motståndarna enbart går ut för att komma först i typ bilspel,
eller gör dom också så att vissa fordon mer eller mindre avsiktligt sabbar för dig ?

Som typ i motorstorm, där blir man titt som tätt inprejad mot ett klippblock och den som gör det vill tydligen gärna dö också,
eller så plötsligt får nån för sig att varför inte köra tvärs över banan,

eller om nån kommer förbi en, då stampar idioten på bromsen och kör plötsligt som en kärring, du kommer ingenvart och resten av fordonen bakom kommer ikapp.

Välter man så sprängs man, men är man i ledning då får man snällt ligga på rygg i x antal sekunder innan man sprängs så att dom andra kommer ikapp, händer alltför ofta i singelplay.

Ni här har säkert andra spel som ni hatar men ändå inte kan låta bli att spela och försöka komma vidare.

Så släpp loss ert hat mot spel som jävlas i denna ilskans tråd! !

Inaktiv

De flesta spel jag vet som fuskar gör det inte för att jävlas direkt utan för att erbjuda lite motstånd.

Som tex i RTS spel, datorn får mera byggmaterial, hans units tål mera etc.

Har vart med om liknande det du beskriver i gammla bilspel till PC/PSX men i ditt fall låter det ju lite väl mycket :/.

Jag tror mer på varabel svårighetsgrad, som anpassar sig efter hur du spelar, och inte enbart vilken svårighetsgrad du ställt in. Mest för "replay-value" så att man inte klarar spelet efter mycket om och men och sen tröttnar för att man har blivit så bra att datorn inte erbjuder något motstånd längre.


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Inaktiv

Jinpachi i Tekken.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Den gula Bilen i R.C Pro Am på NES.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Pro Evolution Soccer 8!!! De på Konami borde få en lång lektion i fotbollspsykologi, släpper man in ett mål tidigt i matchen så kan du ge dig fan på att dom gör ett mål i nästa anfall. Jag kan förutse 8/10 mål i en match bara genom att se hur brutalt omöjliga dom blir när dom ska göra mål. Som när mitt Bolton mötte Galtasaray, och den svenske Tobias Linderoth dribblade bort hela mitt försvar och lobbade in bollen klockrent bara för att det var "deras tur" att göra mål. Han är bra, men inte i just det området.

Sen hatar jag deras upplägg också, i master league måste man börja i en jäkla konstig division 2, fullt med massa hyfsade lag innan man kan komma upp i de begränsade 4 ligorna. Manager-alternativen är usla, liksom ekonomin. Vad tänkte dom med valutan PES egentligen. Sen är kalender och trötthetssystemet ganska stört.

Men lik förbannat, så glad man kan bli när man spelar en grym match med spänning, individuella prestationer och grymt lagarbete. Det är som en välkomponerad symfoni.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Kommer inte ihåg i vilket NHL-spel det var, men det märktes så tydligt när AI:n skulle göra mål för alla spelarna i laget gick plötsligt på steorider och man fick kämpa som en galning för att förhindra målet.

Ibland kändes det som att resultatet för AI-motståndaren redan var beslutat, vilket det säkert var, och sen var det upp till AI:n att fixa det antalet mål genom vilka medel som helst.

Tokig blev man, men jag spelade som fan bara för att visa vem som bestämmer.

Medlem
Skrivet av teX:

Kommer inte ihåg i vilket NHL-spel det var, men det märktes så tydligt när AI:n skulle göra mål för alla spelarna i laget gick plötsligt på steorider och man fick kämpa som en galning för att förhindra målet.

Ibland kändes det som att resultatet för AI-motståndaren redan var beslutat, vilket det säkert var, och sen var det upp till AI:n att fixa det antalet mål genom vilka medel som helst.

Tokig blev man, men jag spelade som fan bara för att visa vem som bestämmer.

Word! Det är precis det jag menar med PES 08! Jag lirade idag mot ett betydligt sämre lag (Bolton - AIK) och jag spelade bra, jag var i form. Jag gjorde två mål inom 50 minuter vilket var logiskt efter matchbilden. Dom hade fått ett skott på mål. Men plötsligt hände något. En back (kom inte ihåg vem) fick tag i bollen med jädrans tur nära mittlinjen. Han dribblade bollen ända fram nära straffområdet.

Jag är ganska bra på att försvara, så jag täckte djupet och pressade honom, tills den ihärdige Alonso lyckades få in en tackling, men bollen studsade helt crazy, och hamnade i djupled till deras anfallare som slog in bollen under (ja, under) min målvakt, fastän han sköt rakt på. Jag fattade såklart ingenting, inget med det målet var förståeligt. Jag behöver väl inte nämna att AIK vann med 3-2, med 4 skott på mål?

Det är typ likadant i NHL 08, fast målen där är något mer realistiska.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Även ett antal fps spel blir man rätt så sne över, spel där en fiende börjar skjuta mot dig när man inte tittat runt hörnet ens.

Håller iaf på att spöa skiten ur Motorstorm nu, har bara ett fåtal race kvar i singelplay,
man bara måste fortsätta fortsätta, för det känns ju riktigt bra när man lyckas spöa fuskare

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

Word! Det är precis det jag menar med PES 08! Jag lirade idag mot ett betydligt sämre lag (Bolton - AIK) och jag spelade bra, jag var i form. Jag gjorde två mål inom 50 minuter vilket var logiskt efter matchbilden. Dom hade fått ett skott på mål. Men plötsligt hände något. En back (kom inte ihåg vem) fick tag i bollen med jädrans tur nära mittlinjen. Han dribblade bollen ända fram nära straffområdet.

Jag är ganska bra på att försvara, så jag täckte djupet och pressade honom, tills den ihärdige Alonso lyckades få in en tackling, men bollen studsade helt crazy, och hamnade i djupled till deras anfallare som slog in bollen under (ja, under) min målvakt, fastän han sköt rakt på. Jag fattade såklart ingenting, inget med det målet var förståeligt. Jag behöver väl inte nämna att AIK vann med 3-2, med 4 skott på mål?

Det är typ likadant i NHL 08, fast målen där är något mer realistiska.

Igår "fuskade" AI :n lite igen.

Jag gjorde två mål på mina fem första skott. Efter det blev det helt omöjligt att göra mål. Efter matchen var slut förlorade jag med 2-5 och deras målvakt blev MVP med 55 räddningar. 50 jävla räddningar i rad! Vet inte vad som hände.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Jinpachi i Tekken.

Håller med dig känns nästan som att det är ren slump som avgör om man skall vinna eller inte.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Hade bara 2 lopp kvar att klara av i singelplayer i Motorstorm,
men nu när vissa motståndarna också kör avsiktligt fel håll bara för att bilda en gröt så att man inte kan vinna då fick man nog,
knäckte motorstorm skivan i småbitar,

har bara hänt en gång tidigare när man lirade wow att man knäckt en spelskiva.
Motorstorm är jäkla kul online, men när man nu vill låsa upp dom sista fordonen och det inte går pågrund av motståndarnas sabbande i singelplay då fick det vara nog.
Var väldigt nära att handkontollen åkte in i teven igårkväll... va länge sen man blev så heligt förbannad.

Det får bli andra bilspel istället.

Medlem
Skrivet av straxdax:

Hade bara 2 lopp kvar att klara av i singelplayer i Motorstorm,
men nu när vissa motståndarna också kör avsiktligt fel håll bara för att bilda en gröt så att man inte kan vinna då fick man nog,
knäckte motorstorm skivan i småbitar,

har bara hänt en gång tidigare när man lirade wow att man knäckt en spelskiva.
Motorstorm är jäkla kul online, men när man nu vill låsa upp dom sista fordonen och det inte går pågrund av motståndarnas sabbande i singelplay då fick det vara nog.
Var väldigt nära att handkontollen åkte in i teven igårkväll... va länge sen man blev så heligt förbannad.

Det får bli andra bilspel istället.

Är det AIn som fuskar? Tycker det låter som en ypperlig AI... Exakt det du beskriver hände mig när jag och ett par kompisar LANade ett bilspel.. en kille hamnade hopplöst efter, så han stannade, vände sig och krockade sönder oss andra så att han var den enda med en fungerande bil...

Medlem

mmm..
sugit iaf när ett spel görs så att när det inte kan vinna då går det in för att förstöra.

Ni vet ju själva hur jobbigt det är när det är så,
lik förbannat så sitter man nästa dag för att man bara måste få det sista gjort i spelet för att få låst upp det sista i belöningsväg,
som typ låsa upp bilar.

Savningen är iaf borta nu och spelet krossat i småbitar...

Vilka bilspel tycker ni är mest kul att köra online föresten ?

Medlem

Blir så sjukt förbannad på Fifa 07!:evil:
När man spelar med typ Barcelona och möter typ ett jätte sopigt lag från världens minsta liga så blir man nästan alltid utklassade! Jag menar Barca spöar lätt alla sådana lag lätt, och spelarna blir helt konstiga också.

1
Skriv svar