Skumma, Udda, Flummiga spelideer?

Medlem
Skumma, Udda, Flummiga spelideer?

I min "quest" på Sporeliknande spel så har jag stötit på "Galaxy Scraper", ett spel som verkar helt udda:

http://www.youtube.com/watch?v=Im0d5quBXDw

Så nu undrar jag: Vad har NI hittat för skumma, udda, flummiga (men kanske roliga) spelideer?

(Posta gärna en länk till en video, bilder + beskrivning eller beskriv spelet)

Medlem

Nu har jag inte spelat senaste Mario men tyckte det liknade det en hel del, (märk väl att jag endast sett bilder från nyaste Mario, jag är väldigt ytlig).

Spelet Messiah är så långt ifrån Spore som man kan komma, men det har en ganska flummig/udda spelidé:

Som keruben Bob skickas du ner till Jorden av din fader (läs Gud) för att rensa upp bland skiten. Dessutom ska du förhindra att människorna lyckas med uppgiften att fånga Djävulen till månens baksida.

Awesome game.

Medlem
Skrivet av mullins:

Som keruben Bob skickas du ner till Jorden av din fader (läs Gud) för att rensa upp bland skiten. Dessutom ska du förhindra att människorna lyckas med uppgiften att fånga Djävulen till månens baksida.

Awesome game.

Var det inte i det spelet som du hoppade från person till person och "tog över dom" och styrde deras handlingar för att klara av uppdrag?

Medlem

Låter lite likt Space Station Silicon Valley ett underbart spel som går ut på att en robot går sönder och blir utspridd över hela rymdstationen som är fylld med djur. För att salma ihop sig igen rör man sig imellan djurkroppar med robotens microchip och djuren har olika egenskaper som man ska utnyttja. Spelet är till N64 och är starkt rekommenderat att skaffa.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Då måste jag väl tipsa om Katamari, om du nu inte hört talas om det redan... Backstoryn är för flummig för att jag ska orka dra den här, men du är iaf en prins, son till kungen av kosmos. Och av nån dum anledning är alla stjärnor borta och din uppgift är att åka till jorden och rulla upp skräp och dyligt på din "katamari" för att göra nya stjärnor av det.

http://www.youtube.com/watch?v=cwhFH75OCDs&feature=related

Katamari är nog det mest knarkade spelet jag nånsin spelat och definitivt bland dom roligaste, vet inte hur många timmar jag ödslat bort på att bygga stjärnor

Medlem
Skrivet av Askamaia:

Katamari är nog det mest knarkade spelet jag nånsin spelat och definitivt bland dom roligaste, vet inte hur många timmar jag ödslat bort på att bygga stjärnor

Jo, det såg ganska flummigt ut, men även "destruktivt roligt" på något sätt

Medlem

Askamaia: Hahaaaaa! Fan vad kul! Synd att det inte finns på PC eller PS3:an.

Edit: Horribelt spel (VARNING): http://www.youtube.com/watch?v=xNUs7WinU_4&feature=related


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Askamaia: Hahaaaaa! Fan vad kul! Synd att det inte finns på PC eller PS3:an.

Edit: Horribelt spel (VARNING): http://www.youtube.com/watch?v=xNUs7WinU_4&feature=related

Tja, det var mest horribelt i att jag blev tvungen att anstränga mig för att inte sluta titta på filmen av ren urtråkning och *försöka* se klart den Å andra sidan så var spelet säkert top of the line grafik/ljud någon gång - hur konstigt det än låter.

Medlem

[quote=Vantskruv]Askamaia: Hahaaaaa! Fan vad kul! Synd att det inte finns på PC eller PS3:an.

kan man inte köra p2ans spel på ps3? isf har du ju både katamari damacy och we love katamari att inköpa ^^ själv är jag glad att jag är ägare till en xbox 360 så jag får ta del av katamarispelet som släpps till den

nj
Medlem
Skrivet av Askamaia:

kan man inte köra p2ans spel på ps3? isf har du ju både katamari damacy och we love katamari att inköpa ^^ själv är jag glad att jag är ägare till en xbox 360 så jag får ta del av katamarispelet som släpps till den

Bara på de första versionerna av PS3, sedan valde Sony i all sin visdom att ta bort stödet för att spela deras äldre spel på PS3:an i den nuvarande 40GB-modellen (och lanserade strax före en ny PS2-modell, komjölkande pga PS3:an inte sålt så bra?) så vill man köra de äldre spelen så får man se till att ha iaf en PS2.

Medlem

#Celestial Impact, gjort av svenskar! Det är som deathmatch fast man är på en himlakropp, man har även ett speciellt vapen som man kan använda för att skjuta dit eller ta bort jord.

1
Skriv svar