Inaktiv
Moddning!

Jag venne om detta är rätt ställe att skriva den här tråden, men jag hittade ingen bättre... Admin får flytta om de tycker det är lämpligt!

Jag och en polare hade tänkt testa på att modda lite... Ingen av oss har någon tidigare erfarenhet av sådant!
Om det är någon som har tips på spel som är bra att börja med, något bra modd-program eller bara allmäna modd-tips så skulle det uppskattas!

Tack på förhand!


signatur

ammagawhd...

Inaktiv

Source (Half-Life 2) eller CryEngine2 (Crysis).

Editors följer med till allt man behöver.
Det e bara att köra igång o träna!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

unreal motorerna är enligt mig helt klart lättast att modda.

får alla spelets assets i editorn, från modeller o animationer till scriptfiler - vill du att snipern ska skjuta raketer? bara o ändra ett snäpp i .u filerna som har med snipern att göra t ex, så är det klart (säger grafikern)

http://3dbuzz.com/vbforum/sv_dl_tr.php

fixa ett login id o kolla in unreal videosarna

^ allt jag skrev har med U2 motorn att göra, har ännu inte testat U3 motorn, men vågar tro att dom håller sig till samma concept och arbetsflöde..

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Source (Half-Life 2) eller CryEngine2 (Crysis).

Editors följer med till allt man behöver.
Det e bara att köra igång o träna!

Några fina tips? :S


signatur

ammagawhd...

Inaktiv
Skrivet av F3D:

unreal motorerna är enligt mig helt klart lättast att modda.

får alla spelets assets i editorn, från modeller o animationer till scriptfiler - vill du att snipern ska skjuta raketer? bara o ändra ett snäpp i .u filerna som har med snipern att göra t ex, så är det klart (säger grafikern)

http://3dbuzz.com/vbforum/sv_dl_tr.php

fixa ett login id o kolla in unreal videosarna

^ allt jag skrev har med U2 motorn att göra, har ännu inte testat U3 motorn, men vågar tro att dom håller sig till samma concept och arbetsflöde..

Le grand problem e att jag inte har Unreal Tournament... krävs det eller?


signatur

ammagawhd...

Inaktiv
Skrivet av Maestro_:

Le grand problem e att jag inte har Unreal Tournament... krävs det eller?

ye

Inaktiv
Skrivet av F3D:
Skrivet av Maestro_:

Le grand problem e att jag inte har Unreal Tournament... krävs det eller?

ye

Tusan oxå! XD Får la skaffa det... tvåan eller? typ 2004?8)


signatur

ammagawhd...

Medlem

Moddning jag tyckte det stod mobbning, man läser väl inte så bra när man är trött...

Medlem

Nope, kan hända så om man blickar förbi allting lite snabbt.

Medlem

Mafia är kul att modda

Medlem

Om du vill köra på något som är riktigt enkelt men ändå har djup så ska du helt klart börja med Wc3. Inbyggda world-editorn har allt du behöver, den är enkel att lära sig och du kan göra vad som helst med den :D!

Medlem
Skrivet av Xphome:

Mafia är kul att modda

åtusan, är det svårt? gör man bilar och sånt då eller?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Xphome:

Mafia är kul att modda

åtusan, är det svårt? gör man bilar och sånt då eller?

Det väljer man själv, man kan ändra modeler, script, vapen och bilar så man kan göra väldigt mycket, man kan nästan göra ett helt nytt spel(man kan ändra menyerna också). Läs mer på MafiaScene

Inaktiv

San Andreas är fett kul att modda i varje fall alla fordon. Vil du ha det lätt för dej så fixar du san andreas mod installer ( sami ) så är det bara att ladda ner en mod från nätet och sen bara att starta programmet och välja vilket fordon du vill ersätta sen är det klart!!!

1
Skriv svar