Jag tror jag spelat alla "bra" spel... =(

Inaktiv
Jag tror jag spelat alla "bra" spel... =(

Fan, nu tror jag att jag nästan spelat alla bra spel som någonsin gjorts, med undantag till några Xbox360 "exclusive" spel... :S

Vad ska jag göra? Finns det någon gömd pärla som man inte hört talas om? Genre kvittar, älskar allt bara det är bra...
Är det någon annan som känner lika?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Har du inte haft något bättre för dig under alla år:O

Skulle säkert kunna tipsa, men va fan! Det finns ju så sanslöst många spel, så man vet inte vart man ska börja.


signatur
Inaktiv

Nej, och jag kommer inte på något alls. Team Fortress 2 skulle kunna vara något, men jag väntar med det tills jul... har dock ingenting i väntan.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Då drar du till Fully Ramblomatic och provar varje spel minst en gång.
Samma kille som nu gör Zero Punctuation-recensionerna för övrigt. Vilken kille! Och vilka spel!

Om det ger mersmak ge mig ett PM ska du få lite länkar till sidor med kanonspel som ingen spelade när de först släpptes.

Medlem

Mafia, Max Payne spelen, Outcast....

Medlem

nån länkade till en lista med top reviews på meacritic. Jävligt skön lista och gav en hel del tips. Tyvärr har jag inte tid att lira så mycket som det är. Men hittar du den så upptäcker du bergis någon gömd pärla bland top 100 eller nåt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Har lirat allt ovannämda (ja, jag har kollat igenom Metacrtics lista) förrutom Fully Ramblomatic, ska ta o testa snart. Tack!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Dwarf Fortress? Riktigt bra dvärgfortssimulator.
Balance of Power? Riktigt bra kallakrigetsimulator.

Inaktiv

Ninja Gaiden Sigma (ps3)


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Spelat igenom Hitman-serien? ^^

Inaktiv

Ja, det har jag, skulle nog bara räkna med Hitman 2 dock som bra spel.. har inte PS3 så kan inte lira igenom dom spelen. :/


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Va sägs om Giants: Citizen Kabuto? Eller det mästerliga Sacrifice och Messiah? Eller varför inte det skräckiga Nocturne? Eller Rune? Eller The Thing? Heavy Metal F.A.K.K 2? Riddick? MDK 1 & 2?

Medlem

Om du inte har stora krav på grafisk skönhet så kan jag rekommendera Jagged Alliance 2. Det är ett oerhört underhållande spel i kategorin RPG/TBS. En annan gammal pärla är Sanitarium som är ett peka/klicka-spel med tankenötter.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Kanske är dags för ett "studySim" som Falcon 4 - brukar ta några år innan man kan allt.

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Ja, det har jag, skulle nog bara räkna med Hitman 2 dock som bra spel.. har inte PS3 så kan inte lira igenom dom spelen. :/

Nja, Alla Hitmanspel var bra, förutom Hitman Contracts. Blood money var super imo.

Inaktiv

Spelat alla spel däruppe.. förrutom Falcon 4.

Nej, Blood Money var så buggigt så att jag inte klarade första nivån.. gick inte att "assembla" snipergeväret för att jag sprungit igenom nivån för snabbt. Orkade inte spela om hela "tutorialen". Usch, fyfan för buggar som hindrar spelaren ifrån att fortsätta spela.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

heroes of might and magic 3 ? gammalt men det bästa i serien enligt mej:)

Medlem

Age of Wonders .Riktigt trevligt spel med underbar musik.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Inaktiv

Ja det är apropå vilket spel du har spelat.
Men God of war,Resident evil 4 och Killzone till Playstation 2 kan jag tipsa dig om.


signatur

A gun from the hell

Inaktiv

Spelat alla.. Resident Evil 4 sög balle på PC.. kan vara konverteringen?

HoMM 3 och AoW nötte jag som bara fan i mina yngre dar.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

allt från lucasarts storhetstid borde vara obligatoriskt för alla:

grim fandango (bästa spelet, alla kategorier, alla plattformar, enligt mig iallafall!)
monkey island (iallafall 1-2, jag har inte kört några av de nyare..)
full throttle (tim schafer ÄR ett geni...)
sam n max (sick him up, little buddy!)
days of the tentacle

och sen kan man ju ge sig på simon the sorcerer, the longest journey, flight of the amazon queen mfl.....

EDIT. såg att du redan hade grim fandango och longest journey i samlingen. nåja, de andra i listan är guld i vilket fall som helst.

och så vill jag lägga till psychonauts också. finns att köpa billigt från steam. tim s. är som sagt ett geni!

EDIT II: och nu ser jag att du har baldurs gate I och II men inte fallout I och II samt planscape: torment? gör om, gör rätt

Inaktiv

Spelat klart Planescape: Torment nu.. Fallout funkade inte på min dator och Fallout II gick inte alls att spela.. tutorialen var ju helt sjuk. :S

Har spelat alla andra spel du nämnt förrutom Flight of the Amazon Queen. Bra spel eller? Vart kan man få tag på?

Jo, Psychonauts var underbart.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

fallout II gick inte att spela som i att det var något tekniskt fel, eller att du inte gillade tutorialen i grottan? det blir bättre. mycket, mycket bättre senare... om du gillade handlingen i ps:t kan jag nästan garantera att du kommer att gilla fallout II.

flight of the amazon queen är freeware, och går att ladda ner lite från var som helst. googla på det. jag har för mig att det ska fungera fint med SCUMM, vilket innebär att du kan köra det på i princip vilken plattform du vill (psp är min favvis). spelet är i klass med monkey island, samma typ av humor, problemlösning etc...

hrm... fler spel annars man kan rekomendera... har du kört det första "the longest journey" (du hade dreamfall i listan så vitt jag såg)? annars så finns outcast som någon annan tippsade om, sanitarium är ett mycket trevligt spel, system shock II ska vara ett av världens bästa spel, men är väldigt svårt att få tag på, och väldigt svårt att få att fungera på moderna maskiner.

om du känner att du är klar med PC-liren så får du väl skaffa en gammal gamecube med zelda-boxen, twilight princess, wind-waker, alla mario spel, den bra versionen av RE4 (ja PC-verren suger enligt allmän mening pung), SSMB, metroid prime med flera...

Inaktiv

Gillade du The Longest Journey och Dreamfall så kanske du gillar Fahrenheit aka Indigo Prophecy. Samma typ av story spel, själv så gillade jag Fahrenheit mycket mer än Dreamfall.

Annars finns ju hela Baldurs Gate serien, Själv gilla jag mest Baldurs gate 2 och dess expansion. Finns även dess efter följare, Neverwinter Nights. Dom har ju 2 st expansioner och en uppföljare med en expansion. Plus tonvis med Modules skapade av vanliga personer. Många många många timmar

Fallout: Tactics. kom efter 2an. Tyckte det var riktigt roligt.

Äldre Xboxen hade ju några pärlor. t ex Sudoki ett trevligt J-RPG, underbara Fable och Jade Empire.

Jedi Knight serien, Jedi knight 3 och Jedi Academy. helt underbara spel till PCn

Rockstars Manhunt, rätt så mörk historia men kan vara rätt så underhållade så länge man ser glimten i ögat som rockstar har.

Gothic 3, rätt så buggit men jävligt härligt spel.
nya The Witcher verkar roligt, börja lira de för någon dag sedan.

Finns en drös med bra 360 spel, men tippar på att du lirat dom redan? kanske inte lirat J-RPGna dock? själv så gillade jag Eternal Sonata rätt så mycket, Det var svårt att komma igång och spela det, men när man väl lirat några minuter så kan man fan inte släppa de hehe. Typ SP storyn till Phantasy Star Online är rätt så trevlig också om du gillar manga serier.
Crackdown till 360 är ju härligt. Borde finnas ett demo på det på live.

hmm kan inte komma på något mer just nu. =/

Inaktiv

Har spelat ALLA (till PC) spel du nämner PapaBear. Dreamfall, Fahrenheit, Baldur's Gate och Jedi Knight serien ligger mig VÄLDIGT kärt om hjärtat.

Men, ja, jag ska nog testa o lira Fallout 2 och får se om det verkligen blir bättre.
Hoppas det inte är så jävla mkt fajt, tråkigt med sådant i äldre spel; dialoger is the shti!

Har inte lirat Eternal Sonata.. har direkt aldrig gillat anime/manga?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

då kommer du nog att gilla fallout2. se till att fläska på med karisma och intelligens så kommer du långt utan puffror.

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Spelat alla spel däruppe.. förrutom Falcon 4.

Nej, Blood Money var så buggigt så att jag inte klarade första nivån.. gick inte att "assembla" snipergeväret för att jag sprungit igenom nivån för snabbt. Orkade inte spela om hela "tutorialen". Usch, fyfan för buggar som hindrar spelaren ifrån att fortsätta spela.

Har spelat igenom Blood Money 5-7 gånger nu (De flesta banorna runt 30+ ggr totalt, men bara 5-7 raka genomspelningar), kört igenom det på så kort tid jag bara kunnat, och även på så mycket stealth som det går, jag har aldrig haft de problem du pratar om.

Har vänner som spelat spelet väldigt mycket, de har heller inga sådana problem. Kanske inte är spelet som det är fel på utan hur din dator reagerar på det.

Blood Money är vad jag märkt ett spel med ganska lite buggar, visst finns det en del men inte mer än i något annat spel idag. Kollar man igenom forum för spelet och messageboards handlar de flesta problem inte om buggar utan om saker som folk helt enkelt missar eller inte förstår.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Warlords ett och två ? eller Lemmings, Blockout, Commander Keen och Diablo ?


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

1
Skriv svar