Inaktiv
Söker müsspel

God dag, jag fattar mig kort.
Kanske inte rätt forumdel men då får någon med den makten gärna flytta tråden.
Söker något spel med riktigt bra stämning och grym story.
Gärna ska det vara öppna miljöer och mycket mysstämning.
Ungefär som KotOR (har bara spelat ettan)

Tips någon? :]

Medlem

Det är i övriga spel du ska söka, men för att svara på din fråga ;
S.T.A.L.K.E.R : Shadows of Chernobyl är ett relativt öppet spel, med ganska mysig stämning och har många vägval att göra


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Har du bara spelat ettan, så borde väl tvåan vara ett väldigt bra val? Personligen gillade jag uppföljaren aningen mer iaf.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Flyttad.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Mass effect släpps ju nu till xbox360. m du som jag inte har en sån så släpps det troligen till PC om ett tag. Det är ett rollspel i rymdmiljö av samma snubbar sm gjorde KotOR. Har fått skitbra betyg överallt och verkar helt underbart. De enda spelet som skulle kunna locka mig från min ps3.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

Mass effect släpps ju nu till xbox360. m du som jag inte har en sån så släpps det troligen till PC om ett tag. Det är ett rollspel i rymdmiljö av samma snubbar sm gjorde KotOR. Har fått skitbra betyg överallt och verkar helt underbart. De enda spelet som skulle kunna locka mig från min ps3.

Jo, blev faktiskt glad imorse när jag läste om det i Svd för att sedan bli besviken när jag kollar upp spelet och ser att det ej är beräknat till PC. :/

Beyond Good and Evil har mysstämning så det doftar underbart av det. Öppen värld också, även om allt man måste göra för att avancera storyn är linjärt.

Annars finns Outcast (från ~00, superprisat) som fortfarande är ett troligen HELT UNIKT spel efter sju år på marknaden. Rätt imponerande att inget annat spel lyckats göra mycket lika bra som det klarade. I stort sett helt öppet är det, kan vara problematiskt att få igång på WinXP bara. Men fullt möjligt och helt spelvärt.

Inaktiv

Yeah, Outcast är verkligen att rekommendera!

Medlem

#Okami är spelet du söker, mycket mysig stämning med sköna karaktärer och bra story som man drar en liten snyft till i slutet


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Provade Beyond good and evils demo. Är spelet fritt utanför uppdragen? Verkar väldigt najs spel annars!

Ungefär lika fritt som KotOR. Du rör dig nästan fritt i världen, som kanske inte är jättestor men absolut tillräckligt och dessutom betydligt mer intressant än de flesta andra fria sådana. Ett av de frivilliga spelmomenten bygger på att utforska världen och det är kul.

Inaktiv

Okej, trevligt, dock svårt att hitta, ingen som vill sälja/byta det?

nj
Medlem
Skrivet av Smocko:

Okej, trevligt, dock svårt att hitta, ingen som vill sälja/byta det?

Har sett PC-versionen av Beyond Good & Evil rätt ofta på Tradera för runt en femtiolapp.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Yeah, Outcast är verkligen att rekommendera!

mmm, klarade för några veckor sedan. Väldigt bra spel. Ulukai

1
Skriv svar