minispel/små spel - förslag??

Medlem
minispel/små spel - förslag??

Jag sitter hemma med sambon och spelar Nuclear ball (dx-ball i 3D) och undrar, vart finns alla dessa roliga småspel som man satt och lira oavbrutet för massans år sedan? Vart tog dom vägen?

är det någon som har tips på dessa 50megabytes guldspel?

Jag tänker främst på spel som Cake-mania eller bejeweled, nått i den stilen.
alltså inte webläsarbaserat utan främst små installationsspel ^^.

För att börja tråden kan jag säga att Peggle är ett mycket svårslaget minispel, jag satt under en hel kväll och spela igenom från start till mål, vilket jag brukar ha mycket svårt för eftersom det oftast blir enformigt efter en halvtimma. Men detta sög verkligen ner mig i träsket och nu vill jag ha mer!

http://www.popcap.com/games/peggle
tänk er Dx-ball med en twist och mjuk grafik ^^ svårslaget!

Medlem

När jag började läsa tråden så tänkte jag "Peggle Deluxe" men det var ju ingen mening med det

Crimsonland är väl inte riktigt ett minispel i den bemärkelsen, men fan så bra i alla fall. Det spelet är förbannat svårt att sluta spela


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Echoes är sjukt beroendeframkallande.

Medlem

Förstår att du stort sett pratar om 'casual' spel. PopCap är väl de som dominerar den fronten, och jag kan väl i nuläget ta o rabbla upp några av deras jag tycker tillhör de bättre, om än kanske inte till samma grad av crowd pleaser.
Typer Shark, Heavy Weapon (fast jag hade föredragit om man fått styra sin tank med piltangenterna eller nåt), Bookworm Adventures och varför inte AstroPop. Och ja, alla slutar på deluxe.

Rörande Geometry Wars-liknande spel så tycker jag Grid Wars är bäst, av de testade iaf.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Mer Popcap när jag tänker efter, RocketMania är ett guldspel. I alla fall tills man råkar få så mycket poäng så man inte kan slå sig själv längre, då börjar man tröttna...


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

nj
Medlem

N är ett småtrevligt "pusselspel" som man kan fördriva en del tid med.
Snubblade först på det i form av ett shockwave/flash-spel, men hittade sedan originalet av en slump.

Medlem

Trevliga förslag, stort tack till alla har ni fler är det bara att pressa ut guldklimparna.

1
Skriv svar