XENOFON ( Vinn GTA4, Alan Wake m.m)!

Inaktiv
XENOFON ( Vinn GTA4, Alan Wake m.m)!

Tävling!

Väl mött.

Har filat lite på ett koncept som jag tror är bra.

Tävlingen går ut på att du själv från och med nu fram till slutet av maj (exakt datum inte bestämt än) ska spela spelmusik, skapa spelbilder, skapa spelfilmer, fanfics och liknande av den sorten.
De olika "grenarna" är månatliga, och ditt bidrag lämnas in i slutet av månaden (dvs du får från den 1:a till den 31:a på dig), försenade bidrag diskvalificeras automatiskt.
När ni får veta priserna blir ni nog ganska sugna.

Det finns dock bara en vinnare per tema, och i slutet av maj är det helheten (samtliga moment) som jag tittar på och ger den slutgiltiga poängen för.
För att vinna måste man vara med på samtliga moment.

Eftersom detta är starten för tävlingen så ger jag extra lång tid den första månaden.

Tema December

Ni ska skapa något som verkar episkt.

Antingen via bild, film eller musik. (att det rör sig om spelens värld behövs väl inte nämnas).

Exempel postas nedan, notera dock att jag själv gjorde denna för längesen. Allt klaffar inte klockrent, men får stå som exempel för nu.

Notera att ni inte är bundna till att skapa något runt ett spel, men det går lika bra.

Regler

Du måste själv skapa materialet. Att använda någon annans verk och låtsas att det är ens eget är inte tillåtet. Det bryter för övrigt mot Upphovsrättslagen. Om du inte har skriftlig tillstånd från den person som har skapat verket. Bilder, musik och filmer från spel får ni dock ha med i ert bidrag.

Du får använda vilka medel som helst (program, instrument etc.).

Ett bidrag per deltagare och moment. Du får dock byta bild under momentets gång, om du inte är nöjd. Men det som du lämnar in är det som får betyg.

Ditt verk får vara högst i HD (1920*1080 pixlar för video och bilder). Liknande för musik. Din fanfic får vara högst 10 sidor (A4)

Du ska publicera ditt verk på Photobucket, YouTube, Video Google och liknande hosting-sidor.

Forumets regler appliceras på ditt bidrag, så var seriös och inkludera inte några rasistiska eller på något annat vis kränkande ord och illustrationer.

Bedömning och pris

Jag kommer vara domare i den här tävlingen. Dock får moderatörerna, administratörerna på den här sidan vara med som domare.

Jag kommer att bedöma följande:

Prestentation
Hur du presenterar ditt verk. Layout och liknande samt självklart kvaliten på bidraget.

Lasting appeal
Håller detta? Kommer många tycka om detta eller hör det hemma i soptunnan?

Priset

Första pris:

Ett hemligt nytt spel till PC, Playstation 3, Xbox 360 eller Wii. Jo då, du hörde rätt. Ett helt gratis spel!
(jag väljer ingen direkt skräptitel) Vinnaren måste dock specificera sin konsol när tiden kommer.

Andra pris
En hemlig DVD-film. Jag skulle helst vilja hd-dvd eller bluray som pris - men jag måste välja något som alla har, så det blir en vanlig dvd istället.

Tredje pris
Någon liten samlarsak från en spelserie, alternativt ett klädesplagg med speltryck.

----------------------------------------------------------------
Som sagt, det är helheten efter alla moment som jag bedömer och man måste vara med och lämna i ett bidrag för samtliga teman.

Bidragen lämnas in via Pm.

Blir det för dåligt med deltagare och jag får in för lite bidrag så slopas dock hela tävlingen.

Jag är dock inte säker på om detta forum var rätt plats för det hela, helst vill jag dock såklart att denna tråd blir sticky i fz forumet (innan man trycker på allmänt)

\Ascendant out

\ Rättslig info
http://lagen.nu/1993:1617
----------------------------------------------------------------

Deltagare:

----------------------------------------------------------------

Exempel

http://www.youtube.com/watch?v=qNv0JJr2dNU


signatur
Medlem

Mycket bra initiativ, vet inte om jag har kommer göra något... har en lite 'episk' tagga-till-nu-är-det-LAN trailer som jag hade gjort med ihopklippta trailers, men slutet innehåller lånat material, har skrivit att det inte är vi som gjort det, men inget skriftligt tillstånd från Snoken Productions (bli inte arg på mig Noken, snälla). Skulle kunna klippa om det och lägga upp. Vi får se.

EDIT: Jusste, musiken har jag inte heller någon tillstånd till. Såg videon igen nu och upptäckte hur onödigt lång och lite dåligt klippt den är. Min stolthet kommer nog ta ett par steg neråt om jag lägger upp den.

Inaktiv

Well, intresset verkar förvånansvärt lågt konstigt nog - med tanke på vad som låg i potten.

Om någon undrar, ja - jag står för priserna personligen.


signatur
Medlem

Är defenitivt intresserad själv, men får återkomma och se om jag får ihop ett bidrag sometime ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Ja det här låter faktiskt ganska intressant, men tråden borde kanske flyttas till allmänt prat?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Kanske, mer drag i den tråden känner jag.


signatur
1
Skriv svar