Hypade spel som inte levererar

Medlem
Hypade spel som inte levererar

Mången gång hade vi läst om hur otroligt bra och häftigt Hellgate: London skulle vara och likadant med Enemy Territory: Quake Wars. När de väl släppts visade det sig att det på sin höjd var mediokra. Fler spel som kan nämnas till denna kategori är UT3 (iallafall demot var bra trist) och C&C3 Tiberum Wars.

Frågan är när vi kommer få ett riktigt äckligt bra spel igen som man kan försvinna sig bort i timtals? Kommer Age of Conan vara det spelet eller Warhammer Online?

Jag tror inte det utan jag tror att nästa hypade spel som verkligen kommer leverera är StarCraft II. Vad tror ni?

Däremot skall det nämnas att några spel som inte är hypade är fruktansvärt bra. Jag tänker närmast på Company of Heroes och expansion som är bland de bästa strategispel som gjorts!

Inaktiv

Clive Barker's Jericho verkar ju vara helt kass,
det är nog bättre att han fortsätter att hålla på med film.

Medlem

Jericho var en undermålig produkt, men har du verkligen spelat spelet? Det som var bra i spelet kom från Barker himself. Storyn, karaktärerna etc. Det var gameplayet som det föll på, men det är väl ändå inte Barkers fel personligen. Vet heller inte om du spelat Clive Barkers Undying, men det är faktiskt ett riktigt grymt spel som faktiskt ÄR läskigt. Bland det läskigaste spelet jag spelat iaf. Så Barker får gärna skapa mer spel, men kanske alta sig för vilka han låter skapa dem.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Naglfar:

jag tror att nästa hypade spel som verkligen kommer leverera är StarCraft II. Vad tror ni?

Jag tror nästa är Assassins Creed, recensioner har börjat rammla in och det får väldigt bra betyg.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Fallout 3 och nästa elder scroll, om det nu blir online eller offline...


signatur
Medlem

GTA4 tror jag kommer leverera precis som tidigare GTA-spel.,


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

nya gran turismo blir en given hit.

Medlem

Team Fortress 2, stor besvikelse.


signatur
Inaktiv

Crysis tror jag kommer leverera; Assassins Creed och Mass Effect också. HOPPAS att Spore och Alan Wake kommer leverera.

Clive Barker's Jericho var väl ändå inte så överhypat?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Hellgate : London blev hypat för mycket och släpptes, för att bli mediokert, synd på ett spel som hade potential

Assasins Creed har jag själv inte spelat, det har fått bra recensioner innan spelet har kommit till den stora massan så man kan aldrig veta, men kan bara hoppas på att det förtjänar sitt betyg, verkar onekligen intressant

Mass effect kommer säkert leverera, men tror ändå att dom har hypat upp det lite för mycket
Hoppas Starcraft 2 blir så bra som man tror, det om något kan hypa upp sig och ändå bli bra


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Ascendant:

Fallout 3 och nästa elder scroll, om det nu blir online eller offline...

Läst att fallout 3 kommer bli "oblivion with guns", om det är något positivt eller negativt vet jag inte. Hoppas på positivt eftersom jag älskade både fallout och oblivion o/

Inaktiv

Njae, oblivion with argumentet guns bryr jag mig inte om. Däremot Bethesdas oförmåga att skapa rollspel i PnP stil (som utvecklarna bakom de 2 klassiska titlarna strävade efter), speciellt efter oblivion, samt en ett dussin andra negativa saker (speciellt efter obbe) har fått mig att tvivla på vad de tycker att ett rollspel är. Speciellt när man läser vad Toddyn säger.


signatur
Inaktiv

Jag hoppas på att AoC levererar men jag är osäker.
Annars är väl det enda kommande som nästan garanterat kommer leverera Starcraft 2.

Och jag håller inte med om att C&C 3 inte levererade. Det underhöll mig ordentligt, till och med online vilket inte är vanligt när det gäller rts.

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Hellgate : London blev hypat för mycket och släpptes, för att bli mediokert, synd på ett spel som hade potential

Assasins Creed har jag själv inte spelat, det har fått bra recensioner innan spelet har kommit till den stora massan så man kan aldrig veta, men kan bara hoppas på att det förtjänar sitt betyg, verkar onekligen intressant

Mass effect kommer säkert leverera, men tror ändå att dom har hypat upp det lite för mycket
Hoppas Starcraft 2 blir så bra som man tror, det om något kan hypa upp sig och ändå bli bra

Trodde aldrig på Hellgate: London, men visst var det hypat.

Om inte Mass Effect leverar så äter jag upp min hatt. Och om inte Blizzard leverar ett bra spel så äter jag upp min andra hatt - tänker även äta upp alla mina hattar om dom någonsin gör ett "nyskapande/riktigt roll"-spel.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Greger:

Hellgate : London blev hypat för mycket och släpptes, för att bli mediokert, synd på ett spel som hade potential

Assasins Creed har jag själv inte spelat, det har fått bra recensioner innan spelet har kommit till den stora massan så man kan aldrig veta, men kan bara hoppas på att det förtjänar sitt betyg, verkar onekligen intressant

Mass effect kommer säkert leverera, men tror ändå att dom har hypat upp det lite för mycket
Hoppas Starcraft 2 blir så bra som man tror, det om något kan hypa upp sig och ändå bli bra

Trodde aldrig på Hellgate: London, men visst var det hypat.

Om inte Mass Effect leverar så äter jag upp min hatt. Och om inte Blizzard leverar ett bra spel så äter jag upp min andra hatt - tänker även äta upp alla mina hattar om dom någonsin gör ett "nyskapande/riktigt roll"-spel.

Du har säkert inte ens EN hatt


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv
Inaktiv

Och sen när har SoF3 blivit hypat? Enda jag fått reda på om det är att det är ett B-spel gjort av någon spelföretag i östern - dvs. motsatsen till hype.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Tyckte att Crysis var överhypat och väldigt dåligt.. snyggt men fan inte mycket mer. :/

Inaktiv
Skrivet av Loading:

Tyckte att Crysis var överhypat och väldigt dåligt.. snyggt men fan inte mycket mer. :/

Ja, vissa värkar tycka att det bara är grafik; men de flesta tror jag hittar själen i spelet - själv tycker jag det var längesen ett lite djupare FPS blev gjort där det enda som inte gäller är action. Se bara det senaste Rainbow Six spelet.. endast action. Samma mad CoD 2 och 4, dom har inte känslan som ettan hade.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Ja, vissa värkar tycka att det bara är grafik; men de flesta tror jag hittar själen i spelet - själv tycker jag det var längesen ett lite djupare FPS blev gjort där det enda som inte gäller är action. Se bara det senaste Rainbow Six spelet.. endast action. Samma mad CoD 2 och 4, dom har inte känslan som ettan hade.

S.T.A.L.K.E.R, fast de hade ju iof ingen fet reklam-kampanj i ryggen. Dessutom hade ju inte spelet heller den fetaste grafiken vid lanseringen heller.


signatur
Inaktiv

STALKER kändes lite väl buggigt och "instängt" (notera KÄNDES) för min smak; men visst var det värt pengen jag gav för det.
Kändes för oslipat helt enkelt; annars genialiskt.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Ja. Tyvärr satte utvecklarna för höga mål som de i slutändan inte kunde klara av, men hellre så som vi fick det än en stor spelvärlden som inte alls fungerar som den ska.


signatur
Medlem

Beowulf är ju hyffsat hypat iaf och det sög kraftigt ..
Ett riktigt skitspel .


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Inaktiv

Beowulf är ju ett "filmbaserat" spel... vem trodde egentligen att det skulle bli bra? Och själv tyckte jag inte att det var speciellt hypat, var först i PC Gamer jag fick höra om det... förrförra månaden?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av Loading:

Tyckte att Crysis var överhypat och väldigt dåligt.. snyggt men fan inte mycket mer. :/

Jo, riktigt kasst spel faktiskt.
Nwn2 blev jag riktigt besviken på. Säkert bra story men nästan ospelbart....men nu efter expansion kanske man ska göra ett nytt försök.

Medlem

Crysis levererade inte. Slutet var ett gigantiskt antiklimax och delen med "flyg runt i berget i 2 timmar bland aliens" gjorde mig sömnig. För övrigt var det okej.

Inaktiv

Håller inte med er om Crysis.. men jag håller med om NWN2; det var i princip ospelbart pga. alla idiotiska kontroller, kameror, grafik buggar, dialoger, fighter osv. Allt sög av det jag hann märka av innan jag stängde av spelet. Har försökt spela det X antal gånger igen men det slutar alltid med en avinstallation.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

1
Skriv svar