Beyond Good & Evil 2

Medlem
Beyond Good & Evil 2

#Beyond Good & Evil 2 är med allra största sannolikhet under utveckling och kommer då att bli tillkännagivet inom kort.

Inaktiv
Medlem

Slutledning baserat på färsk information.

http://gonintendo.com/?p=28652

http://softrockhallelujah.blogspot.com/2007/11/november-first...

Plus att Ubisoft sagt att det just nu är två otillkännagivna spel i existerande serier under utveckling, plus att Ancel sagt att han gärna vill göra en uppföjare, plus att alla inblandade svarat undvikande på frågor om det i intervjuer.

Plus att det inte finns något som talar emot det.

Medlem

Hoppas det kommer, ettan var verkligen en sleeper hit.

Inaktiv

Förstod aldrig vad som skulle vara så bra med det. En massa tråkiga strider, gullig grafik, till stor del förutsägbar story, irriterande Pokémon "Gotta-catch-em-all"-element samt barnsligt lätta "pussel". Det var länge sedan jag spelade igenom det nu men det summerar mina bestående intryck.

Medlem

Beyond Good & Evil är ett rent konstverk.

Jag kan hålla med om att grafiken är "gullig", om med "gullig" menas "skitbra". Striderna är allt annat en tråkiga, och ifall du tycker storyn är förutsägbar så har du inte spelat till slutet, eller så fattar du helt enkelt inte vad som händer. De så kallade "gotta-catch-em-all"-element som du beskriver existerar inte, i alla fall inte i min version av spelet.

Inaktiv
Skrivet av MrStalker:

Beyond Good & Evil är ett rent konstverk.

Jag kan hålla med om att grafiken är "gullig", om med "gullig" menas "skitbra". Striderna är allt annat en tråkiga, och ifall du tycker storyn är förutsägbar så har du inte spelat till slutet, eller så fattar du helt enkelt inte vad som händer. De så kallade "gotta-catch-em-all"-element som du beskriver existerar inte, i alla fall inte i min version av spelet.

"Gullig" var inte menat som ett skällsord. Spelets "art direction" var bra och konsistent.

Mitt största problem med striderna är att de är så vanliga (i dubbel bemärkelse) och att de inte tillför något annat än speltid (det är så mycket lättare att slänga fram lite monster att ta meja ner än att tillverka verkligt spelinnehåll). Detta tillsammans med tankenötterna på dagisnivå gör det till mer av ett actionspel än ett äventyrsspel, vilket inte var vad jag fått intrycket av att det skulle vara.

Jo, jag har klarat spelet och förutsåg det mesta av storyn innan spelet uttryckligen berättade det för mig - och vad gäller avslöjandet precis på slutet har jag för mig att det mest kändes krystat.

Vad är fotograferingen av monster mot belöning om inte en ren Pokédex-ripoff?

Medlem

Ifall du tycker att Beyond Good & Evil är utan spelinnehåll så skulle jag gärna vilja veta vad du anser är spelinnehåll.

Jag skulle vilja se det dagisbarn som spelar igenom det här spelet.

Ifall du förutsåg hur spelet skulle sluta redan i början så måste du ju helt enkelt ha prekognitiva krafter. Fantastiskt.

Du måste inte fotografera monster ifall du inte vill.

Inaktiv
Skrivet av MrStalker:

Ifall du tycker att Beyond Good & Evil är utan spelinnehåll så skulle jag gärna vilja veta vad du anser är spelinnehåll.

Jag har inte sagt att spelet saknar spelinnehåll (min översättning av engelskans "content").

Skrivet av MrStalker:

Jag skulle vilja se det dagisbarn som spelar igenom det här spelet.

Med vad skulle de ha problem, menar du?

Skrivet av MrStalker:

Ifall du förutsåg hur spelet skulle sluta redan i början så måste du ju helt enkelt ha prekognitiva krafter. Fantastiskt.

Återigen tillskriver du mig något jag inte sagt.

Skrivet av MrStalker:

Du måste inte fotografera monster ifall du inte vill.

Det behöver man inte i Pokémon heller men båda ger en starka incitament till att göra det.

Medlem

Dags att klara av ettan då kanske, kom en bra bit men tappade suget när mina savegames försvann, men det är ett jäkla bra spel och nu när jag inte spelat det på länge kanske det inte tar emot lika mycket, nu har jag kontroller också för den delen.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Jag har inte sagt att spelet saknar spelinnehåll (min översättning av engelskans "content").

Nehe, så vad fan menade du då?

Skrivet av KazikluBey:

Med vad skulle de ha problem, menar du?

Hela spelet, antagligen.

Skrivet av KazikluBey:

Återigen tillskriver du mig något jag inte sagt.

Nehe, det kanske du inte har, men det var det du skrev.

Skrivet av KazikluBey:

Det behöver man inte i Pokémon heller men båda ger en starka incitament till att göra det.

OCH?

Inaktiv
Skrivet av MrStalker:
Skrivet av KazikluBey:

Jag har inte sagt att spelet saknar spelinnehåll (min översättning av engelskans "content").

Nehe, så vad fan menade du då?

Att andelen meningslösa fyllnadsstrider är alldeles för hög för min smak. Det var väldigt få strider jag märkte av någon som helst utmaning i och eftersom det var så lätt och upprepat smekte det inte ens mitt ego.

Skrivet av MrStalker:
Skrivet av KazikluBey:

Med vad skulle de ha problem, menar du?

Hela spelet, antagligen.

Spelet kräver varken någon större motorisk förmåga eller någon större mental begåvning, så återigen, vad skulle en sexåring som spelar Mulle Meck egentligen ha problem med i BGaE?

Skrivet av MrStalker:

Nehe, det kanske du inte har, men det var det du skrev.

Läs om läs rätt. Jag tänker inte upprepa mig bara för att du missrepresenterar det jag skrev.

Skrivet av MrStalker:
Skrivet av KazikluBey:

Det behöver man inte i Pokémon heller men båda ger en starka incitament till att göra det.

OCH?

Att belöna spelare för att få dem att göra något som egentligen är tråkigt är urusel speldesign, oavsett om det gäller ett Pokédex eller MMORPG-grinding.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Att andelen meningslösa fyllnadsstrider är alldeles för hög för min smak. Det var väldigt få strider jag märkte av någon som helst utmaning i och eftersom det var så lätt och upprepat smekte det inte ens mitt ego.

Smekte ditt ego?

Skrivet av KazikluBey:

Spelet kräver varken någon större motorisk förmåga eller någon större mental begåvning, så återigen, vad skulle en sexåring som spelar Mulle Meck egentligen ha problem med i BGaE?

Sexåringar går inte på dagis.

Skrivet av KazikluBey:

Läs om läs rätt. Jag tänker inte upprepa mig bara för att du missrepresenterar det jag skrev.

Du skrev att spelet är förutsägbart.

Skrivet av KazikluBey:

Att belöna spelare för att få dem att göra något som egentligen är tråkigt är urusel speldesign, oavsett om det gäller ett Pokédex eller MMORPG-grinding.

Ja, om det är tråkigt d.v.s. I så fall är väl varenda MMORPG-spel riktiga skitspel.

I vilket fall som helst har de flesta professionella spelrecensenter gett spelet mycket bra betyg, det brukar tyda på att spelet är bra. Du är uppenbarligen inte en av dem som uppskattar den konstform som detta spel är.

Inaktiv
Skrivet av MrStalker:

Smekte ditt ego?

Ja det var ju det mest relevanta i meningen. Det var mest menat som ett skämt. När det är många strider i ett spel kan de ge en en lätt egosmekning av att man plöjer sig igenom horder av fiender, men BGaE var alldeles för lätt för något sådant (och inte tillräckligt med strider heller).

Skrivet av MrStalker:

Sexåringar går inte på dagis.

Ursäkta, "förskolebarn". När jag var sex år hette det fortfarande dagis.

Skrivet av MrStalker:

Du skrev att spelet är förutsägbart.

Ja, men det är en väldig skillnad mellan:

KazikluBey: "förutsåg det mesta av storyn innan spelet uttryckligen berättade det för mig"
och
MrStalker: "förutsåg hur spelet skulle sluta redan i början"

Skrivet av MrStalker:

Ja, om det är tråkigt d.v.s. I så fall är väl varenda MMORPG-spel riktiga skitspel.

MMORPG:n kan ha andra kvaliteter eller helt enkelt se till att göra det underhållande att nöta. Men hur ofta händer det? Svara helst inte ifall det inte återanknyter till BGaE.

Skrivet av MrStalker:

I vilket fall som helst har de flesta professionella spelrecensenter gett spelet mycket bra betyg, det brukar tyda på att spelet är bra.

BGaE på PC fick ett snitt på 83/100 enligt Metacritic vilket med dagens viktning på betygsskalan i princip betyder "mediokert", eller "ok". Själv har jag svårt att ta "professionella" recensenter på allvar sedan Oblivion fick 94/100 i snitt på Metacritic.

Skrivet av MrStalker:

Du är uppenbarligen inte en av dem som uppskattar den konstform som detta spel är.

Du får gärna upplysa mig om vilken sorts konstform spelet tillhör. Jag har inte heller sett dig nämna några av spelets kvaliteter men jag förstår att du gillar storyn som jag nämnde att jag fann till stora delar förutsägbar, mycket på grund av antalet klichéer. Jag har inte närmare granskat saken men storyn förefaller mig stämma ganska väl in på Campbells monomyt.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

BGaE på PC fick ett snitt på 83/100 enligt Metacritic vilket med dagens viktning på betygsskalan i princip betyder "mediokert", eller "ok". Själv har jag svårt att ta "professionella" recensenter på allvar sedan Oblivion fick 94/100 i snitt på Metacritic.

Du får gärna upplysa mig om vilken sorts konstform spelet tillhör. Jag har inte heller sett dig nämna några av spelets kvaliteter men jag förstår att du gillar storyn som jag nämnde att jag fann till stora delar förutsägbar, mycket på grund av antalet klichéer. Jag har inte närmare granskat saken men storyn förefaller mig stämma ganska väl in på Campbells monomyt.

Vad Metacritic har för genomsnitt ur sitt urval av "professionella" recensioner berör mig inte speciellt mycket, jag bryr mig mer om de recensioner jag läst från etablerade seriösa sajter som GameSpot och IGN, som ger spelet 8.3 (= utmärkt) respektive 9.0 (= enastående). Hur fan 83 av 100 översätter till "mediokert" förstår jag inte. För övrigt rapporterar Gamerankings ett medel på 88.3 av 100. Inte ens de lägsta betygen går under 70 av 100. Detta är ett mycket bra betyg.

Föresten, det här spelet tillhör konstformen videospel med innebörd, ifall nu detta inte var uppenbart. Angående spelets kvaliteter, den öppna spelvärlden, budskap, fördjupande story, bra grafik, originalitet, starka karaktärer och jävligt bra musik för att nämna några.

Inaktiv

Här trodde man att det skulle finnas något skoj att läsa men allt man hittade var två pers med byxorna ner och måttbandet framme...

Medlem

Det var ju ett väldigt insiktsfullt och meningsfullt inlägg det där också.

1
Skriv svar