Vilken singleplayer kampanj gjorde senaste avtryck hos dig

Inaktiv
Vilken singleplayer kampanj gjorde senaste avtryck hos dig

För mig personligen så var det Call of Chtulu: Dark Corners of the Earth. Till pc då (finns även till ps2 & xbox).

Spelet har visserligen ett par år på nacken nu (släpptes 2004 så jag är sen som vanligt) men ända sedan Deus Ex (eller Morrowind) dagar har jag inte upplevt samma stämning i symbios med ett spels story.
Innsmouth är en skrämmande stad i Lovecrafts böcker och utvecklarna har verkligen lyckats skapa en ett sånt skrämmande sammanhang....nej..jag vet inget motexempel. Condemned är en axelryckning i vad jag fick gå igenom i Dark Corners of Earth.
Dialoger, stämning, handling - på topp. Precis som jag vill ha det. Att spelet sedan har utrustats med ett bra skadesystem och hallucinella/panikartade effekter hos ens huvudperson gör verkligen inte inlevelsen sämre.

Spelet har heller ingen HUD utan det är en väldigt filmisk känsla genom det hela.

Det enda jag kan klaga på är stundtals rätt dålig AI.

När jag t ex flydde bort från hotellet och en nattlig avrättning, det var panik. När jag flydde från den där gigantiska kebab-bossen, det var skräck rakt igenom.
Dessutom slutar spelet ett rätt okonventionellt sätt som man inte ser ofta.

Huvudpersonen dör, hänger sig själv i sin cell.


signatur
Medlem

absolut bästa på senare år är helt klart Thif3, när man är på spyk-banan. Åååå så härlig kännsla.

Men ett helt spel/capang (svtava?)
är det nog Metal Gear:Twin snake till GC. var vääldigt roligt

(dock finns det nog inget som slår FF7)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Medlem
Skrivet av Ascendant:

För mig personligen så var det Call of Chtulu: Dark Corners of the Earth
SPOILER

--------------

END OF SPOILER

Använd [spoiler]-taggar istället. Du spoilade precis slutet för mig.

Senaste single player-kampanjen jag riktigt gillade var väl Deus Ex (det var 7 år sedan, vilket borde säga en del om spelindustrin nuförtiden). Sedan dess har jag aldrig hittat något i samma klass, och blir jag sugen att spela något single player startar jag bara ett nytt game Deus istället.

Inaktiv

ah, sry för det. Har inte lärt mig alla taggar på detta forum än. Fixat nu. Det jag skrev innan spoilar dock inte sluet alls på något sätt.

Trevligt att du tog upp Deus Ex. Världens bästa spel om du frågar mig. Dock kommer vi antagligen aldrig få samma klass i en story med tanke på all grafik & multiplayer fixering.


signatur
Medlem
Medlem

Hl2 Episode 2 riktigt roligt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Agree på Call of Cthulhu. Helt underbart SP spel trots sina uberjobbiga buggar.


signatur

Videomupp

Medlem

Helt klart Silent Hill 2. Det är så härligt deprimerande.

Medlem

Senaste - HL2: ep2.

Annars är silent hill 2 läskigt bra.

Medlem

Tja, onekligen kan man ju inte gå utan att ha nämnt Bioshock, Ep2 och Portal.. Vid tal om senaste upplevelsen iaf.

Håller helt klart med dig om Dark Corners för övrigt. Ett väldigt underskattat spel, vad jag förstått. Pallar inte att spela det själv dock, som den mes man är. Avnjöt större delen av spelet som åskådare och där via vill jag vara med och konstatera.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

system shock 2, helt underbar känsla i det spelet... jag har aldrig varit så rädd för ett spel förut som när jag spelade det när jag var mindre...

Medlem

COD 4 helt oslagbar singelplayer kampanj


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Youtube-proffs

Half life 2 ep1.

Annars, Mafia Mafia ligger #1.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

WiC...

men genom tiderna Mafia, fällde en och annan tår :'(

Medlem

Resident Evil 4 är senaste spelet som helt fångat mig i ett grep och jag tokspela en hel helg. Först klara jag det på Easy sen gick jag över på Normal och klara det där sen försökte jag Professional men klara inte när man kommer till första lilla byn.

Annars var väl God of War 2 och FF12 rätt fina också. Men inte samma känsla som man fick med RE4.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Hmm, senaste singleplayer spelet som verkligen fick mig att negligera omvärlden måste nog vara FF 10 eller FF 9, underbara spel


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Senaste stora intrycket var nog Bioshock pga twisten i mitten av spelet. Jag tog det som kritik mot hela uppdrags-systemet som finns i alla spel och det visade vilken slav man egentligen är och hur man alltid gör det man blir tillsagd.

Förhoppningsvis förstår någon mitt svammel...

Inaktiv
Skrivet av Bukload:

Senaste stora intrycket var nog Bioshock pga twisten i mitten av spelet. Jag tog det som kritik mot hela uppdrags-systemet som finns i alla spel och det visade vilken slav man egentligen är och hur man alltid gör det man blir tillsagd.

Förhoppningsvis förstår någon mitt svammel...

Kritik genom slentrianmässig användning av det man kritiserar? Jag vet vad du talar om för twist men jag tyckte snarare att det förstörde den lilla behållning jag dittils haft - och det är inte som om man fick större frihet efteråt (ok, jag har inte klarat det än, så jag vet inte säkert, men jag känner verkligen ingen lust att göra det heller).

Medlem

Vill utöka mitt tidigare svar med Episode Two, då jag först nyss klarade ut det. Imponerade och drog in mig som ingen del av serien hittills lyckats med av samma grad.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Kritik genom slentrianmässig användning av det man kritiserar? Jag vet vad du talar om för twist men jag tyckte snarare att det förstörde den lilla behållning jag dittils haft - och det är inte som om man fick större frihet efteråt (ok, jag har inte klarat det än, så jag vet inte säkert, men jag känner verkligen ingen lust att göra det heller).

Fan också, du har rätt. Nu kan jag inte svara Bioshock längre, får bli Oddworld Stranger's Wrath istället.
Fruktansvärt snygg handling som går ifrån att vara western-plagiat till ekologisk propaganda.

Inaktiv

Final Fantasy X utan tvekan!
Best game evah!

Medlem

Baldurs Gate 2!

Medlem
Inaktiv

COD4 och Ep2


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Tyckte att Gudfadern var ett hårt spel men vande mig efter ett tag...
Tänk dig att vänja dig vid att strypa folk eller skjuta ihjäl dem. Det är egentligen ganska sjukt, eller hur?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

GTA 4!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Vampire the Masquerade: Bloodlines

Vilket även är det spel jag anser vara det bästa genom tiderna.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Gears Of War förmodligen


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Om man snackar avtryck så är väl de spelen som man först kommer att tänka på.

Då är det Half-Life och Empire Earth.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

12
Skriv svar