Street Fighter 4 trailer

Medlem
Street Fighter 4 trailer

Sjukt grym trailer för de kommande Street Fighter spelet

http://www.streetfighterworld.com/

Medlem

Då har vi olika smak.
Såg det hela mest som en tecknad kortfilm, och en dålig sådan dessutom.
Det ska vara japanska animatörer, vilket man såg att det inte var här.
Nej, vill se mer i stil med Street Fighter anime-filmen.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Typiskt asiater att inte ha eu/usa mirrors..., verka vara en fin trailer av fightingspelens kung, ja.

Medlem
Skrivet av AkirA:

Då har vi olika smak.
Såg det hela mest som en tecknad kortfilm, och en dålig sådan dessutom.
Det ska vara japanska animatörer, vilket man såg att det inte var här.
Nej, vill se mer i stil med Street Fighter anime-filmen.

Och hur ser man att det inte är japanska animatörer? :P. Förövrigt så är SF2 filmen inte bra.

Jag gillar stilen på trailern, tjocka mörka penseldrag vid animationer samt klara färger på karaktärerna. Kan fungera fint i 2.5D om de får till det ordentligt men ett äckligt snyggt 2D-lir hade inte suttit fel det heller


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

sitter som på nålar och inväntar ingame footage, och implementerar de GGPO nätkoden i detta spel så kommer det att bli så sjukt fett.

För er som inte vet så är GGPO hemmaknackad kod av en kille som kallar sig Ponder, och det möjlig gör online spelande i MVC och SFA2 och nätkoden är så underbart knackad så du kan lira matcer mot folk i typ japan och knappt märka av latency öht

Youtube-proffs

Ah coolt. Street Fighter är det enda spelet jag kan tänka mig spela om vi kommer till "fightingspel"


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Ah coolt. Street Fighter är det enda spelet jag kan tänka mig spela om vi kommer till "fightingspel"

Det + Mortal Kombat för mig då.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Sitter och funderar hur spelet kommer se ut? 2D 2.5D eller 3D ?
Jag tror och hoppas att Capcom har valt 2.5D.

Om dom skulle välja 2D så tror jag att det blir svårt att göra spelet snyggare än Guilty Gear.

Med 2.5D så skulle Capcom göra grafiken snyggare (hoppas jag) och dessutom så skulle det plötsligt bli möjligt att tex kunna välja olika kläder, utsmyckningar och andra trevliga saker till sin gubbe.

Jag hoppas att samtliga 12 karaktärer från SF2 återkommer + 4 från Alfa serien + 4 från SF3 serien + ca 4-8 helt nya karaktärer.

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Ah coolt. Street Fighter är det enda spelet jag kan tänka mig spela om vi kommer till "fightingspel"

äh, ingen spelar SF..det är Tekken som gäller
*fnizzx*

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

att det blir svårt att göra spelet snyggare än Guilty Gear.

Jämförelse

Och det är bara högupplösta SF2 sprites, tänk dig helt nya fräsha sådana för SF4 och några riktigt bra tecknare som sätter sig ner och pillar på det


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:
Skrivet av NeoWeo:

att det blir svårt att göra spelet snyggare än Guilty Gear.

Jämförelse

Och det är bara högupplösta SF2 sprites, tänk dig helt nya fräsha sådana för SF4 och några riktigt bra tecknare som sätter sig ner och pillar på det

Man kan ju alltid hoppas men tänk på hur jobbigt det kommer bli för grafikerna om dom måste rita varje bild för hand. Lär bli 1000-tals bilder. Pain-in-the-ass jobb.
Om Capcom vill nå ut till fler än dom hardcorefans som finns kvar så kan det inte vara i 2D. 2D är gammalt och mossigt så om dom vill sälja spelet i många exemplar så bör det vara i 3D. Allra helst i 2.5D. Jag pratar om att spelet ska ha 2D fysik och uppföra sig som StreetFighter alltid gjort men med skillnaden att det är i 3D.

Medlem
1
Skriv svar