De mest hajpade flopparna i spelvärlden?

Medlem
De mest hajpade flopparna i spelvärlden?

För att kontrastera mot en annan tråd i forumet, vilka spel tycker du har hypats till skyarna för att sedan visat sig vara mediokra i verkligheten?

Jag bidrar med Black & White.

Youtube-proffs

Duke nukem forever ^^

Men hmm, för att vara seriös med något spel som släppts säger jag nog Doom 3.

Var ju allt för mörkt det spelet.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Alla Halo spelen imo och Quake 4:)


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Jiddrar upp dom som jag kommer på.

Black & White - Skulle bli en revolution, men men..
Quake 4 - skulle ta spel världen med storm, MEN...Ja... hmmm.. host
Halo 1 2 (3?) - Vad är det som är så "wow" ?
BolingPoint, - GTA dödaren!! som blev...död?
SiN Episodes - Skulle ge nytt liv till SiN som ägde, Men det blev....
Red Faction - Kallades Half Life dödaren. Nån som äger spelet?
Pod - Spelet som skulle vara next gen, som var..ZZzzz


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tråd flyttad.

Medlem
Skrivet av mullins:

Tråd flyttad.

ah, låter som ett kul spel!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av m0rfar:

För att kontrastera mot en annan tråd i forumet, vilka spel tycker du har hypats till skyarna för att sedan visat sig vara mediokra i verkligheten?

Jag bidrar med Black & White.

Säger bara Daikatana , Breed var inte lika hypat det jämfördes med Halo men sög snabel .

Medlem

Haha Breed. Kostade mig 100 kronor, spelade inte förbi första banan, så jäkla dåligt. "Gå 200 kilometer, just det, spring eller ens småjogga, GÅ eller på sin höjd lätt promenadgång. Just ja, gör detta genom en hel arme av robothamstrar och deras tanks. Men det gör ju inget, du har ju ditt invalidteam!".

Annars så tror jag Half Life 2. Var ju ett bra spel, men inte SÅ bra som man trodde det skulle bli såhär i efterhand.


signatur

Videomupp

Pansarknekt

Bioshock?:P


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Helt klart Daikatana.
jisses vilken hype och vilket magplask.

även Doom 3 var en flopp,
ID skröt så mycke om hur snyggt Doom3 var men man såg ine ett skit i mörkret.

Tacka vet jag dom gammla Doom spelen som är mycke bättre och stämmningsfulla än Doom3

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jiddrar upp dom som jag kommer på.

Black & White - Skulle bli en revolution, men men..
Quake 4 - skulle ta spel världen med storm, MEN...Ja... hmmm.. host
Halo 1 2 (3?) - Vad är det som är så "wow" ?
BolingPoint, - GTA dödaren!! som blev...död?
SiN Episodes - Skulle ge nytt liv till SiN som ägde, Men det blev....
Red Faction - Kallades Half Life dödaren. Nån som äger spelet?
Pod - Spelet som skulle vara next gen, som var..ZZzzz

:heart:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jiddrar upp dom som jag kommer på.

Black & White - Skulle bli en revolution, men men..
Quake 4 - skulle ta spel världen med storm, MEN...Ja... hmmm.. host
Halo 1 2 (3?) - Vad är det som är så "wow" ?
BolingPoint, - GTA dödaren!! som blev...död?
SiN Episodes - Skulle ge nytt liv till SiN som ägde, Men det blev....
Red Faction - Kallades Half Life dödaren. Nån som äger spelet?
Pod - Spelet som skulle vara next gen, som var..ZZzzz

På vilket sätt menar du att de har floppat, nog för att vissa av dem inte är bra men - om ett spel som Halo 3 har den största öppningsdagen i all entertainmentmedia någonsin så skulle jag nog inte kalla det en flopp..

Samt, vilka såg fram emot Quake 4 förutom Quakespelarna? - var ju knappast ett hypat spel, om än något alls.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Ehm Halo är väl en av världens mest sålda spel så det kan inte vara en flopp. Dock väldigt mycket hype runt om kring det. Skulle nog säga Quake Wars, en väldigt dålig BF kopia.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Ehm Halo är väl en av världens mest sålda spel så det kan inte vara en flopp. Dock väldigt mycket hype runt om kring det. Skulle nog säga Quake Wars, en väldigt dålig BF kopia.

"vilka spel tycker _DU_ har hypats till skyarna för att sedan visat sig vara mediokra i verkligheten? "


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Lair måste ju ligga med här

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Jiddrar upp dom som jag kommer på.

Black & White - Skulle bli en revolution, men men..
Quake 4 - skulle ta spel världen med storm, MEN...Ja... hmmm.. host
Halo 1 2 (3?) - Vad är det som är så "wow" ?
BolingPoint, - GTA dödaren!! som blev...död?
SiN Episodes - Skulle ge nytt liv till SiN som ägde, Men det blev....
Red Faction - Kallades Half Life dödaren. Nån som äger spelet?
Pod - Spelet som skulle vara next gen, som var..ZZzzz

Man måste iaf spela SiN Episodes i 10min så man ser det viktigaste i spelet

Inaktiv

Daikatana - Alla som var med då minns att det spelet var på allas läppar... tills det släpptes dvs.

Black & White - Helt otroligt hypat.

Sin - Slaget stod mellan Half-Life och Sin. Båda hypades till skyarna, resten är historia.

Finns nog många fler man inte kommer på nu. Den senaste titeln var väl Quake Wars dock.

Medlem

Halo
Quake Wars
World of Warcraft

Dessa tycker jag.

Inaktiv
Skrivet av Qrush:

Halo
World of Warcraft

Dessa tycker jag.

Håller med

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Night Hawk:

Ehm Halo är väl en av världens mest sålda spel så det kan inte vara en flopp. Dock väldigt mycket hype runt om kring det. Skulle nog säga Quake Wars, en väldigt dålig BF kopia.

"vilka spel tycker _DU_ har hypats till skyarna för att sedan visat sig vara mediokra i verkligheten? "

Samtidigt så bör det finnas en begränsning på vad man skall anse som givande personlig åsikt till ämnet.
Ett spel som sålt enormt mycket och ligger på sjunde plats på bäst betygsatta spel genom tiderna alla plattformer på gamerankings är inte en flopp (halo), oavsett om man personligen tycker spelet är bra eller ej.

Visst alla har en personlig åsikt om vad man tycker är bra och dåligt men det blir mer intressant om man faktiskt bygger sin åsikt på något mer konkret än bara sin egen åsikt. Spel som blivit hypade och fått dåliga recensioner eller spel som sålt dåligt borde väl mer än väl kunna fylla denna tråden utan att den fylls med populära försäljningsuccéer bara för att just den personen avskyr spelet i fråga.

Daikatana är helt klart det bästa exemplet på ett sådant spel då det sålde dåligt och fick urusla recensioner.
Lair är ett nyare exempel som stämmer rätt bra. Det har fått usla recensioner i förhållande till hypen som var innan. Men det är för tidigt att säga hur mycket det kommer sälja.

Medlem

"De mest hajpade flopparna i spelvärlden?" och "vilka spel tycker du har hypats till skyarna för att sedan visat sig vara mediokra i verkligheten?" är två väldigt olika frågor.
En flopp avgörs genom hur bra det säljer och är en väldigt objektiv fråga. Daikatana stämmer väldigt bra in på en hypad flopp, Halo gör det inte.

den andra frågan däremot är ju däremot väldigt personlig. själv tycker jag Halo-serien har fått omotiverat höga recensioner och försäljningssiffror


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Skit Halo.. men om vi ska säga en "allmän" flopp så skulle även jag säga Daikatana ... köpte det dock aldrig.. ska jag rabbla upp något ingen annan sagt så skulle jag säga Medieval Total War (tyckte Shogun var såååå mkt bättre).


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Många som tycks blanda ihop flopp och självtyckande.

Att påstå att Halo-serien är en total flopp är som att skjuta sig själv i foten. Halo 2 har många gånger blivit utnämnd som bästa MP-spel, något som Halo 3 lär ta över, som även är de mest snabbsålda spelet genom tiderna.

Den mest hypade floppen är utan tvekan Daikatana, hypad upp till skyarna och fick en att snabbt vilja komma till helvetet och leva ett evigt liv i tortyr i utbyte att få glömma bort skiten. Det är nästan så man fortfarande har mardrömmar om då man gav pengar till han i spelbutiken :\

Medlem

har aldrig hört nån som ens gillade Halo 2...


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Nu vill väl OP att inte bara stora publikationers åsikter ska återges och då det inte är försäljningsstatistik som efterfrågas så jag säger jag att Halo 2 får Daikatana att se bra ut på alla sätt och vis.

2an på PC är fulare etc än 1an på PC hur det nu kan vara möjligt, Xbox versionerna och 3an kan jag inte uttala mig om, 1an var bra.

Vidare säger jag Black&White, QW, WiC(uber i 3 dagar dock.), plus en massa jag glömt som fått höga betyg utav spelpressen. edit: som ArmA och Sin:Episodes t.ex.

Försäljningsstatistik gör inte ett spel bra, om te.x Guns'N'Roses gör comeback och försöker återuppliva pudelrocken & säljer som smör så kommer jag inte dra slutsatsen att dem är bra artister.

World of Warcraft platsar också på min lista.

Inaktiv

Jag vet inte om jag riktigt håller med om din definition av "flopp".

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:

Jag vet inte om jag riktigt håller med om din definition av "flopp".

Flopp är när man inte gillar nåt och är objektiv eller kritisk nog för att se bristerna i något.

Inaktiv

Precis det jag inte håller med om. World of Warcraft blir exempelvis inte en flopp hur mycket du än tycker och tänker.

Medlem

Wow
Halo-serien
Bioshock

12
Skriv svar