De mest hajpade flopparna i spelvärlden?

Medlem

1. Daikatana
2. Doom 3*
3. Black And White*

Jag har en otäck känsla av att Spore kan hamna på denna lista så småningom men hoppas jag har fel.

*Spelen sålde bra men jag var personligen besviken på dem.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

fattar inte folk vad ordet flopp betyder ?

det är något som hypats och sen vart helt kasst eller inte sålt ett skit.

wow ligger på topplistan år ut och år in med 9 miljoner spelare just nu.

det är faktiskt motsatsen av en flopp det.

Medlem

Flopp är väl slang för misslyckande?. Personligen så hatar jag verkligen WoW men de är absolut inte en flopp, snarare en storsuccé,

Medlem
Skrivet av Mahone:

Flopp är väl slang för misslyckande?. Personligen så hatar jag verkligen WoW men de är absolut inte en flopp, snarare en storsuccé,

Spelar det någon som helst roll egentligen? Trådskaparen frågar efter DIN PERSONLIGA ÅSIKT.
Jag vet inte vad din definition av personlig åsikt är men för mig betyder det vad jag tycker, inte vad statistiken säger, inte vad recensenterna tycker, inte vad min granne tycker, utan vad JAG tycker.

Följande text är mina personliga åsikter och jag tar inget som helst ansvar för den irritation/vrede/sorg som kan uppkomma under läsning. Sen skiter jag fullständigt i om spelen i fråga sålde bra eller inte.

Min lista:

Quake Wars - Inget nytt, gjorts förrut.

Bioshock - Köpte det, spelade det, gillade det. Men det förtjänade inte hypen, så bra var det inte.

Halo 2 - Visst, Halo var lite kul men jag såg inte riktigt det speciella med 2an, det kändes inte nytt, orginellt. Mer som en expansion.

Enter the Matrix - Kom igen... Det här spelet sög verkligen.

The Sims serien - Det var kul ett tag men nu får det fan ta och räcka.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Bra sagt Mellanare...

Förresten finns det ens ord som heter flopp? Är det slang så kan det tolkas olika på olika platser och för det betyder det ju inte att någon har fel.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Han frågar efter hajpade floppar i titeln men personliga åsikter i tråden. Det är inte samma sak imo.

Inaktiv

Sant; men då är titeln felvisande; för det är väl fortfarande innehållet som räknas?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Ursäkta, Jag hade inte fattat att man var tvungen att använda jurdiskt språk för att ställa en halvdassig fråga på ett spelforum.

Inaktiv

I mmorpg kategorin: Dungeons and dragons online.

Vem köpte de spelet egentligen som provat betan?

Inaktiv

Är det nån som köpt det? Hah..
Ingen bra idé, MMORPG på D&D. Dom borde gjort ett coop singleplayer spel istället för 2-4 spelare. Det hade varit schysst!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Finns väl inget bättre exempel än daikatana?

Helt personlig åsikt?
Alla final fantasy efter 8an.

Inaktiv

Daikatana. Hands down. Spelar ingen roll vad någon säger. :/

Medlem

Unreal II: The Awakening .

Vad jag minns så var detta rätt överhypat. men sen när det kom så sög det verkligen..

Medlem

Erhm Lair till PS3


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

hehe, Daikatana är väl ett givet inlägg i denna debatt, fast jag hade personligen ingen hype över det spelet, så doesn't matter.
Tror det är fin linje mellan oförtjänt uppskattning och flopp i denna tråd.
För att komma till sak så fann jag då B&W vara vad jag förväntade mig, men däremot att 2an inte levde upp till vad det skulle och blev en ganska flopp i sig. Fable (ett mönster?) som skulle vara det bästa spelet någonsin, men fick nöja sig med att än idag vara ett av mina favoritspel, så det kanske inte hör till sak.
Doom 3 och Quake 4 är jag också villig att skriva under, till den grad att jag faktiskt tycker synd om ID. Hade gärna sett de vara med i fronten av spelmakare, istället för forna avdankade hjältar.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Duke nukem forever...


signatur

Mekanic

Inaktiv

Fallout: Tactics, need i say more....

Och jag tror (eller hoppas på) att Crysis kommer bli en flopp.

Medlem

WoW... lite grann


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv

Gears of war och samtliga Halo.

trodde dom skulle vara bra eller kul, men dom var riktiga sömnpiller.

Inaktiv

Gears of War (tur att coop räddade spelet), Oblivion, Quake 4 och Fable.

Sedan finns ju ett par andra spel som Daikataina, men det är ju status¨på att äga det idag.

Samtliga är hur som helst medikokra spel som sålde grovt mycket mer än de förtjänade (för att inte tala om recensioner från diverse tidningar).


signatur
Medlem

Min personliga åstik

Halo3 och Gears of War.

Köpte till och med Gears of War första dan det kom ut p.g.a all hype. Och när man inte har några polare eller inte har x-box live så suger spelet stort. Mediokert spel som räddades av coop och MP.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Ja daiktana behöver knappast nämnas, Halo 2 var väl lite utav en "flopp", personligen så fann jag inte alls Doom 3 tilltalande (betan var dock det läskigaste jag spelat på länge, synd att det inte blev som man hade hoppats)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

12
Skriv svar