Inaktiv
Fifa 08? WTF?

Jag har spelat fifa 08 på pc en kort stund nu och jag ser att det inte alls är likt x-box360 och ps3 verisionerna som man sett videor på.
Såg även en recension på gametrailers.com och dom tyckte det var väldigt bra, dom sa även att dom testade på 360, och det såg faktiskt väldigt bra ut, men om man kör på PC så är det stor skillnad, allt är detsamma som fifa 07.
varför kan dom inte ha samma verision på xbox360 som på PC?
Pes2008 ftw.

Inaktiv

Ganska lätt att förstå, Att det är bättre att göra bättre spel i dem nya "konsollerna", Öh..


signatur

My way is better than yours :D

Redaktör

Pc-versionen använder samma motor som PS2-varianten. Xbox 360 och PS3 kör en ny motor. Enligt utvecklarna klarar inte pc:n att driva den nya motorn. Men nästa år kanske...


signatur
Medlem

Nä usch vad trött jag börjar bli på easports. Det är samma visa med fifa 08 som med nhl 08. Nedbantat innehåll och ser ut som ett patchat 07. Jag såg fram emot nhl mycket tack vare det nya "goaliemode" bla, men nä det var ju inte med i pc-versionen ens...
Sen det här med att pc:n inte skulle klara av att hantera grafikmotorn tror jag inte stämmer, det har väl med optimering att göra också (jag menar skulle inte en dator som klarar av avancerade fps-spel med hur mycket detaljer och miljöer som helst fixa ett fotbollsspel) Visst det är mycket snyggare nu än i 07 men nog går det att fixa till pc också tror jag. Tror mer att de inte orkar/vill anstränga sig utan satsar på konsol-marknaden...


signatur

Nothing is power without Control

Redaktör

Snackade med en Fifa-snubbe för ett tag sen, han hävdade att spelet var mycket mer krävande än shooters eftersom man var tvungen att räkna ut positioner, rörelser och sånt för 22 gubbar, inte en. Personligen tror jag nog försäljningen spelar in rätt mycket också - folk piratkopierar pc-spel i större utsträckning...


signatur
1
Skriv svar