Medlem
Trött På´t

Något som jag tycker är tråkigt med de flesta spel är att man alltid höjer svårighetsgraden spelet igenom. Självklart ska det bli svårare, men det blir på fel sätt.

Att man ska stöta på svårare fiender alltefter man spelar känns ganska ologiskt. Man får nya vapen för att matcha de nya fienderna som av någon anledning väntar med att dyka upp tills kommer till en speciell del av spelet.

Hur ska man göra då Smartass? Kanske ni undrar, men jag har faktiskt en idé. Istället för att göra alla fiender och dig själv bättre och bättre kan det ju bli tvärtom. Kanske har du en dödlig sjukdom som långsamt gör dig svagare, eller så går du runt och bär på ett svärd som långsamt dödar den som bär det (syftar på något? Jag?). Något som gör att du kan möta samma fiender, men det blir upp till din skicklighet att väga upp din förlorade styrka!

Vad tycker ni?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Nja jag gillar inte din idé. Föredrar svårare fiender och bättre bössor.

Medlem

jag röstar på svårare och svårare scenarion/situationer.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Med din ide blir det precis likadant fast den man spelar blir sämre istället för att dom man möter blir bättre. Facit blir att allt upplevs på samma sätt.

Däremot kan visa spel vara väldigt enkla från början och plötsligt bli omöjligt svåra och det är inte kul och är ju förstås dåligt ballanserade då.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:

Med din ide blir det precis likadant fast den man spelar blir sämre istället för att dom man möter blir bättre. Facit blir att allt upplevs på samma sätt.

Däremot kan visa spel vara väldigt enkla från början och plötsligt bli omöjligt svåra och det är inte kul och är ju förstås dåligt ballanserade då.

Ja det var ju tanken, spelet behåller samma utmaning och känns lite mer äkta.

Jag tycker också om många "vanliga spel" med svårare fiender och nya vapen, men jag tycker att det vore spännande med ett spel som jag föreslog.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Ja ett spel där spelaren blir sämmre på ju längre man spelar, låter väldigt kul. Ne kanske inte så värst, men det borde ju vara precis som att möta svårare fiender då man själv blir bättre på spelet.

Youtube-proffs

Något som alltid funkar är mindre ammo.. har man mindre ammo så snålar man mer och MÅSTE vara mer precis i sina träffar.

Med andra ord, sänk antalet pangpangkulor.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Tycker det är bra att det blir svårare och svårare, jag menar, man börjar som nån grön liten rekryt någonstans, och allt eftersom man överlever fler och fler uppdrag så blir det helt enkelt att man får skickas in där gröngölingarna skulle bara bli massakrerade, och bättre vapen får man såklart för att man har bevisat att man är en tillgång till armén, och fräsiga vapen växer inte på träd så att säga

T.ex i call of duty spelen, man börjar ju på ganska vanliga strider och sen efter att kriget började gå mot sitt slut så fick ju hitler verkligen disponera sina elitsoldater till viktigare saker, och just det man hade ju överlevt några scenarion så det blev såklart att man fick skickas dit

Varför kan bara inte göra ett spel som har samma svårighetsgrad hela spelet? Fast förbättrad AI ju längre det går, att datorn verkligen använder alla möjliga sorters vägar till att förinta dig


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Greger; då blir det ju svårare?

Själv gillar jag när det finns en liten ojämn svårighets grad; fast aldrig för lätt och aldrig för svår; på vilket sätt kvittar.. man kanske blir sjuk i en stund och svårare fiender på ett ställe.. på något ställe finns det kanske inge kulor och på något ställe så blir miljön/området man fightas i svårare.

Precis som jag tycker att tempo ändringar också är bra.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

iddqd
idkfa

Nu var det inte så svårt längre.

1
Skriv svar