FPS med RPG-element och frihet, gärna i Scifi-miljö.

Medlem
FPS med RPG-element och frihet, gärna i Scifi-miljö.

Som rubriken säger är jag på jakt efter något som stämmer in där - testade #System Shock 2 och #Deus Ex var av det sistnämnda föll mig smaken men jag tyckte inte om att miljöerna var så stora - blir de mindre längre fram i spelet?

Är #Deus Ex: Invisible War värt att testa?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

^- Älska du deus ex så skulle jag undvika invisible war, du kommer bara bli besviken... Skaffa bioshock, fast de är väl mer "steampunk" miljö men ändå värt det.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Älska du deus ex så skulle jag undvika invisible war, du kommer bara bli besviken... Skaffa bioshock, fast de är väl mer "steampunk" miljö men ändå värt det.

Sen när vandrade steampunk iväg från Sci-Fi genren och blev en egen genre?

BioShock låter precis som din rubrik. Det är ett FPS med RPG-element och frihet i en sci-fi miljö (korsning av typ anti-utopia och steampunk, även om det låter motsägelsefullt).


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

nj
Medlem
Skrivet av cribba:

Som rubriken säger är jag på jakt efter något som stämmer in där - testade #System Shock 2 och #Deus Ex var av det sistnämnda föll mig smaken men jag tyckte inte om att miljöerna var så stora - blir de mindre längre fram i spelet?

Är #Deus Ex: Invisible War värt att testa?

Med stora miljöer, menar du stora öppna områden då? Deus Ex är väldigt varierat när det kommer till banorna (imo iaf), och det blir mer trånga korridorer och liknande längre fram i spelet. Allt är inte stora öppna stadsdelar eller liknande.

Deus Ex: Invisible War är väl ett ok spel, många blev oerhört besvikna av att spelet förenklats oerhört jämfört med ettan. Själv tyckte jag det var ok, hade dock inte i närheten av samma dragning som ettan som jag inte kunde lägga ifrån mig förens jag spelat genom. Är rätt sugen på att spela genom det igen, men gör det gärna när Project HDTP släpps för lite uppiffad grafik.

Medlem

Har ju precis lirat igenom Bioshock det är därför jag letar

Okay nj, lirar vidare Deus Ex då :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Stalker kanske kan tillfredsställa dina smaklökar?

det är ju iallafall ett FPS med RPG-element och (stor) frihet, och miljön är ju lite "semi-sci-fi" (visserligen mer nutid än framtid but still...)

(nej, inte spelat stalker, men slänger in detta inlägg endå)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Testpilot

T.R.O.N shooter spelet som kom ut för ett tag sen faller ju in i denna genre , fast har ju mer shooter än rpg men iallafall.

Pansarknekt

Deus Ex invisible war är inte så horribelt som det känns i början (särskilt om man spelat ettan först). Men om man ger det ett par timmars chans fastnar man ändå. Det är dock ingenting emot ettan.
STALKER är annars riktigt coolt som någon här före mig sa.


signatur

Ooooh the drama!

1
Skriv svar