Sämsta Spelet ni har haft kul med?

Inaktiv
Sämsta Spelet ni har haft kul med?

Ja som rubriken berättar vill jag skapa en tråd där vi delar med oss om våra sämsta spel vi någonsin har spelat men ändå har spelat dem! Själv spelade jag aaaalldeles för mycket Def Jam: Fight for New York, ingen aning om varför.. jag tycker inte om Hip-hop, kontrollerna var helt jävla värdelösa och du behövde endast lära dig ett eller två supermoves så kunde du sitta o klara ut spelet.. finns säkert med horder av spel jag spelat som man borde ha kastat direkt men det är det första jag har i åtanke.. skapar denna tråd på grund av den livliga diskussionen som sker i Lair-tråden där de pratar om att recensioner är inte allt osv..
Skulle va kul o höra om fler hade upplevt detta med att fastna för ett spel som helt enkelt är dåligt men på något underligt vis tycker man det är kul ändå, ni får motivera varför också och självklart inte begränsat till bara Playstation-spel ^^

Aha, kom på ett nytt exempel nu när jag ändå är i farten, gamla goda Turtles 1 till NES, det är fan så jääävla dåligt men jäklar vad man spelade det ändå!

Medlem

haha ja turtles 1 bla till Nintendo 8bitars ägde jag aldrig men jag hyrde det ett antal gånger, dog alltid på vattenvärlden klarade den kanske en gång å då slutade jag hyra spelet.

antar att det berodde på att jag bara ville klara just den skiten, usch vad dåligt jag tyckte spelet var.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hahahaha, Turtles 1 till NES. Ja vilka minnen det väcker.
Fastnade alltid på vattennivån också. Satans svårt det var alltså!
Det värsta var att min mor hade sagt att så fort jag hade klarat det spelet så skulle jag få ett nytt. Det hände ju aldrig.
Sedan har vi ju gamla "Stunts". Världens i särklass sämsta Bilspel. Men satan så många timmar vi spenderade framför det.

Medlem

^- Har för mig att jag personligen alltid fastnade på nivån efter den satans dammen.

Ikari warriors spenderade jag skumt mycket tid framför på 8bits eran, och det nu när jag tänker efter måste vara världens sämsta spel egentligen... buggigt(fastna i väggarna och hoppas på att man blir dödad av random skott ftw buggen), omöjligt utan a-b-b-a koden och ja... man fortsätta köra det ändå ;p

Inaktiv

den här tråden borde ligga under Övriga spel
för annars kan ju folk tro att det är det sämsta playstation spelet du menar.

eftersom denna är på playstation forumet.

Medlem

Förmodligen Troja till NES. Väldigt dåligt spel och extremt svårt. Men var bara tvungen att spela klart det av någon anledning.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Let's Meow Meow


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Ah nu blev den flyttad

Kom på några till spel.. dock inte hundra på namnen till dem:

Battlebeasts ( 90% säker på det namnet) måste jag ha köpt någongång under sent nittio-tal.. otroligt uselt spel.. tror man kan klassa det som ett slagsmålspel.. Man var ett litet gosedjur eller liknande och skulle slåss mot stora monster 1on1.. dock kunde man själv förvandla sig till ett liknande monster med någon knappkombination som var riktigt svår att klara av på ett tangentbord.. och som gosedjur fick man dyngspö av dessa monster.. någon annan som spelat detta?

Spel 2.. ja namnet på detta är mest glömt.. kan ha hetat Brutal.. var iaf till PC den versionen jag hade.. beat 'em up spel där man kunde slåss som olika djur.. Animationerna och grafiken var riktigt schysst men balanseringen hopplös.. Det var lättast att komma någon vart genom att välja den stora starka björnen som hette Ivan eller liknande.. Räckte med 3-4 av hans "Hard Punch/Kick" så däckade man motståndaren.. dock fungerade denna taktik endast fram till att man mötte nån liten katt.. för katten var så liten att man inte kunde träffa henne med 90% av sina slag.. lägg på att katten var av slaget "snabbare än din egen skugga" så slutade givetvis spelet där varenda gång man försökte spela som björn-skrället...

Sen har vi ju klassikern, ännu ett fighting-spel ( vet inte varför jag envisades med att köpa dem till PC).. Rise of the Robots.. hahahahaha säger jag bara, vilket jävla skräp! Men ändå så kom kompisar och satt och button-masha sig igenom timtals i det spelet med mig..

Inaktiv

Daikatana till pc var en katastrof

men man ville fortsätta ändå för det var ändå kul på ett katastrofalt sätt

Inaktiv

Hmm.. har för mig att Blood-speln var rätt usla med.. dock var de det brutalaste man sett och därför spelade dem mkt, bland annat för det lysande "man kan skjuta huvudet av fienden för att sedan sparka på det" elementet.. jag var nog ingen frisk ungdom/barn..
Carmageddon faller nog i samma kategori

Medlem

nått mer jag minns är nå battletoads spel till SNES, dom var egentligen riktigt kassa när man tänker efter dålig humor och sugig kontroll men man nötte på endå


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Battletoads var till NES fast dock var grafiken riktigt bra så inte konstigt att du minns det som SNES.. sett det på någon lista över de svåraste spelen någonsin.. helt omöjligt att klara de där jävla "jetski" banorna -.-

nj
Medlem

Vad var det som var så dåligt med Teenage Mutant Ninja Turtles till NES? Själv så har jag många bra minnen från det spelet, dock så minns jag att svårighetsgraden var väldigt hög och spelet var inte särskilt förlåtande.
Banan när man simmar i Hudson-floden för att desarmera bomber var ett rent helvete, men när jag väl klarat den en gång så hade jag aldrig problem med den banan igen. Tyckte däremot området som kom efter (när man fick tillgång till Turtle Van) var värre...

Medlem
Skrivet av thefonze:

Battletoads var till NES fast dock var grafiken riktigt bra så inte konstigt att du minns det som SNES.. sett det på någon lista över de svåraste spelen någonsin.. helt omöjligt att klara de där jävla "jetski" banorna -.-

aj när du säger det så var det nog på NES också DOCK så fanns det 2 spel till SNES också ett hade bröderna från Double dragon med också, det spelet var också svårt och ganska sunkig kontroll så det är samma där


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av nj:

Vad var det som var så dåligt med Teenage Mutant Ninja Turtles till NES? Själv så har jag många bra minnen från det spelet, dock så minns jag att svårighetsgraden var väldigt hög och spelet var inte särskilt förlåtande.
Banan när man simmar i Hudson-floden för att desarmera bomber var ett rent helvete, men när jag väl klarat den en gång så hade jag aldrig problem med den banan igen. Tyckte däremot området som kom efter (när man fick tillgång till Turtle Van) var värre...

En av anledningarna är inte bara svårighetsgraden utan att spelet är ett "skitspel" man bara slängt in några turtles karaktärer i, har ju ingen likhet med filmerna/serierna alls annars.
dock så bättrades det ju på sen med nästa turtles spel som kom


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av thefonze:

Hmm.. har för mig att Blood-speln var rätt usla med.. dock var de det brutalaste man sett och därför spelade dem mkt, bland annat för det lysande "man kan skjuta huvudet av fienden för att sedan sparka på det" elementet.. jag var nog ingen frisk ungdom/barn..
Carmageddon faller nog i samma kategori

första blood spelet var ganska b.

det det andra var riktigt ballt

Medlem

Battletoads till NES är ett riktigt mästerverk! Hur ni kan räkna detta som ett dåligt spel begriper jag inte. Snygga animationer, roliga fiender, varierande banor, bra ljud och musik. Det var visserligen riktigt svårt men det var bara att nöta tills man kunde spelet utantill.

Stunts, som någon nämnde, är väl kanske det bästa bilspelet från sin tid? Sköna kontroller, riktig 3D-grafik, roliga banor med hopp och loopingar samt möjligheten att bygga helt egna banor och byta dessa med sina vänner! Vad mer kan önskas?

Blood var inte ett dåligt spel, men inte heller så att det stack ut på något vis. Blood 2 däremot var ett riktigt bottennapp och detta var de flesta spelrecensenter överens om.

Det sämsta spelet som jag haft roligt med är väl kanske Spy vs Spy till NES. Detta är ett av de få spel som jag kunde spela i timmar när jag var liten men inte klarar av mer än 5 minuter med idag.

Inaktiv

SkiStunt! Men det är så jävla kul ändå, även fast det är så ofärdigt.

Medlem

Space Quest serien!

Älskar humorn så mycket att jag var tvungen att spela igenonm SQ5 för ca 2 år sedan. Grafiken är ju riktigt bajs, men man kan ju inte bara sluta spela. Funderar på att spela igenom ettan med VGA-grafiken. Med EGA-grafiken blir det för jobbigt.

http://www.spacequest.net/sq5/screenshots/


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Asker, om du klarade ut Battletoads till NES ska du verkligen ha all kudos i världen! Nästan i klass med Rygars svårighetsgrad men bara nästan.
Spy vs Spy var ju asroligt på något knäppt vis har jag för mig, men som du säger, man skulle nog inte stå ut idag.. lika lite som man skulle stå ut med Battletoads pga dess löjliga svårighetsgrad

Pansarknekt
Skrivet av asker:

Battletoads till NES är ett riktigt mästerverk! Hur ni kan räkna detta som ett dåligt spel begriper jag inte. Snygga animationer, roliga fiender, varierande banor, bra ljud och musik. Det var visserligen riktigt svårt men det var bara att nöta tills man kunde spelet utantill.

Stunts, som någon nämnde, är väl kanske det bästa bilspelet från sin tid? Sköna kontroller, riktig 3D-grafik, roliga banor med hopp och loopingar samt möjligheten att bygga helt egna banor och byta dessa med sina vänner! Vad mer kan önskas?

Blood var inte ett dåligt spel, men inte heller så att det stack ut på något vis. Blood 2 däremot var ett riktigt bottennapp och detta var de flesta spelrecensenter överens om.

Det sämsta spelet som jag haft roligt med är väl kanske Spy vs Spy till NES. Detta är ett av de få spel som jag kunde spela i timmar när jag var liten men inte klarar av mer än 5 minuter med idag.

Blood var aeg, precis som vårt kylskåp. Turtles 1 var oxxå aeg fast jag klara aldrig när man körde turtlemobilen. Sjukt svår labyrint.

Annars är väl sämsta som man spelat ofta till PC nog CS.

Söldner spela man oxxå ett tag av lolanledningar hehe.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jag tror jag säger Seal Hunter


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

Jag slår alla med Bratz till ps2 det är sämst men spelade det ändå hos en komps klara det på en natt

Youtube-proffs

Pizza worm e nog de sämsta spelet ja har haft mest kul med..

Happy hour i skolan varje fredag eftermiddag

http://megadomain.addr.com/bilder/pizza.jpg


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Förmodligen Troja till NES. Väldigt dåligt spel och extremt svårt. Men var bara tvungen att spela klart det av någon anledning.

mitt första spel jag varvade när jag var 5 år
äkligt svårt är det nu när jag på senare år testade det igen, kom inte förbi första banan.

Skrivet av thefonze:

Hmm.. har för mig att Blood-speln var rätt usla med.. dock var de det brutalaste man sett och därför spelade dem mkt, bland annat för det lysande "man kan skjuta huvudet av fienden för att sedan sparka på det" elementet.. jag var nog ingen frisk ungdom/barn..
Carmageddon faller nog i samma kategori

Carmageddon måste jag faktiskt säga var riktigt, riktigt bra spel, speciellt tvåan.

Skrivet av deftune:

Annars är väl sämsta som man spelat ofta till PC nog CS.

så sant så.
var kul tills man insåg hur dåligt gjort det faktiskt var, sen fortsatte spela lite till eftersom vissa vägrade spela annat på LANen


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Mortyr. En riktigt dålig och sågad shooter i ww2-miljö till pc. Men av någon anledning spelade jag igenom det ändå.

Medlem

Carmageddon 2

Medlem

Secret Service (PC).
Så ofattbart dåligt spel, men ack så många asgarv det har gett mig och mina polare på lan.
Gick ett tag så långt att vi nästan glömde quake och UT när vi skulle lira DM.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Might & magic 8 "Day of the destroyer" är det sämsta spelet till PC jag har haft kul med då jag klarade mig igenom skiten:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

12
Skriv svar