Ny MacBook, speltips?

Medlem
Ny MacBook, speltips?

Tjenamors, har numera införskaffat mig en ny MacBook, nu undrar jag vilka roliga spel det finns till Mac-datorerna. Skulle gärna vilja ha något RPG-spel som man kan spela i nätverk. Har även hört talas om programmet Parallels som installerar en virtuell "Windows"-kopia på din hårddisk, som möjliggör det för dig att använda Windows-program/spel, någon som kan förklara hur det fungerar? Tacksam för svar!:D

Medlem

Kör boot-camp istället så kan du installera xp/Vista precis som på en PC.

http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

Om det inte är en mac book pro du skaffat så blir det inte mycket till spel tyvärr, grafikkortet i lilla mac book:en suger.


signatur
Medlem

även jag kan tipsa/rekommendera Bootcamp, det är verkligen toppen, bara att hålla inne Alt-knappen vid start så kör man igång Windows.

vad gäller spel så blir det Insurgency för min del (Half-Life 2 mod) och så flashspel - resterande spel (en timma i veckan kanske) får ske på min gamla xbox i sällskap med flickvännen (brukar vara hon som vill spela och försöka slå mig i MotoGP, och ska jag vara helt ärlig så händer det att hon vinner, hon som är grym, inte jag som suger hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

1
Skriv svar