Kan någon hjälpa mig lista ut ett gammalt spel...

Medlem
Kan någon hjälpa mig lista ut ett gammalt spel...

Spelade ett väldigt speciellt strategi spel får några år sedan. Tror att det är det enda spel i sin genre. Det var riktigt beroendeframkallande!

Har så jäkla svårt att förklara, men jag ska försöka. Spelet handlar om man att man ska bygga ut olika byggnader på mark och öar (som är placerade högt upp i luften, har för mig marken ofta rasade ihop och försvann). Dessa byggnader attackerar motståndarens byggnader, och man kan inte flytta på sina byggnader. Man hade också någon typ av trollkarl, eller wizard som det heter på engelska, som jag har för mig kunde hela sina byggnader och göra diverse andra saker, tror han t.o.m. kunde konvertara om fiendens byggnader till ens egna. Iallafall spelet är relativt gammalt och jag har glömt bort helt och hållet vad det heter. Har sådan lust att spela det igen.

Ringer det några klockor hos någon?


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Hmm det här ringer klockor. Man kunde lira som 3 stycken karaktärer, en stor och maskulin, en "första världskrigetpilot" stil och en brud. alla hade sina svagheter och styrkor i klassisk stil. Man var uppe högti luften, en riktigt "Mark" fanns väl inte, utan bara utspridda öar?

Kommer inte ihåg namnet, men jag tror vi är på samma spår :>


signatur

Videomupp

Medlem

Populous kommer jag knappt bara ihåg namnet på. Det kan inte vara det eller?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Neee, vet inte hur man ska beskriva spelet. Jag tänker nästan "Sacrifice" i luften, vilket är fortfarande way off O_o


signatur

Videomupp

Medlem

Wildthing, nääeee det där nog stämmer inte. Har inget med världskriget och brudar att göra.:P

Jag har faktiskt för mig att man kan bygga ut den svävade marken i luften, men den kan rasa efter ett tag om man inte använde den tror jag. Byggnaderna man byggde hade olika typer av attributer som t.e.x. dom kan bara skjuta åt ett visst håll, t.e.x. lodrätt eller bara vågrät och sen hade dom olika räckvidd om jag minns rätt. Mysig grafik var det också, typ färgerna i Transport Tycoon Deluxe . Har tuttit och surfat på theUnderdogs men inte hittat något där.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Asså det handlar inte om Världskrig, men designen på en av karaktärerna var så. Vilket årtal snackar vi om btw?


signatur

Videomupp

Medlem

Åhh herregud vad svårt, kanske lite senare än Transport Tycoon Deluxe, kanske mellan 1995-2001... Minnet har totalt svikit mig när det gäller detta spel.

PS.
Var det detta du mena?
http://www.3dgamers.com/games/nomads/
DS.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Haha! Hittade det!!

Netstorm heter spelet:
http://en.wikipedia.org/wiki/NetStorm

Och det visar sig att det är abandware nu och gratis att ladda ner! *JIPPIIII*


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Så hette spelet jag menade iaf ^_^ Nomads. Tyckte det lät lika iaf


signatur

Videomupp

1
Skriv svar