Conan - The Dark Axe-hjälp

Conan - The Dark Axe-hjälp

Jag är fast i Conan - The Dark Axe. Tvivlar på att nån kan komma på hur jag ska göra eftersom det inte verkar vara så många som spelat detta spel men men..

Det är i Lava Caves, ett rör har ramlat ner och jag ska tydligen klättra upp för en vägg till röret. Problemet är att det går inte. Han hoppar upp på väggen men sen går det inte att klättra ens en centimeter.
Jag har testat att hoppa runt på lite olika stenar men det finns ju ingen möjlighet att komma upp till röret.

Nån som tagit sig förbi detta och vet hur man ska göra i detta jävligt buggiga spel så vore jag tacksam för ett svar.

Medlem

Stygia - The Lava Caves
Fight enemies and avoid dying in lava. Climb up the wall and enter the pipe to leave this section temporarily. If the pipe Conan is on collapses, you will need to do some weird jumping from the top of the cliff to get to the open tube and trigger the map transition.

Källa: http://www.amrathelion.com/conan_reviews/conan_dark_axe.html

Google is your friend you lazy bastard!


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Jorå, den där har jag läst på en miljon sidor när jag googlat men den hjälper mig noll.
"Wierd jumping" är ju inte sådär jätteinformativt.

Jag har hoppat runt som en idiot men alla collision boxes i spelet är ju kapputta så man kan inte se hur man ska hoppa. Det är den hjälpen jag letar efter.

1
Skriv svar