Guitar Hero III tråden

Inaktiv
Guitar Hero III tråden

Här diskuterar vi kommande spelet till XBXO 360, PS2, Wii och PS3. I alla fall till frågorna.

Är det någon som vet vilka låtar som kommer? Har hört talas om låtar från filmen Pic of Destiny och Metallica. Någon som har lista eller några till låtar ?


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Medlem

Här kommer listan på låtarna som har släppts hittills:

"3's and 7's" – Queens of the Stone Age
"Barracuda" – Heart
"Cherub Rock" – Smashing Pumpkins
"Cities on Flame with Rock and Roll" – Blue Öyster Cult
"Cult of Personality" – Living Colour
"Even Flow" – Pearl Jam
"Knights of Cydonia" – Muse
"La Grange" – ZZ Top
"Lay Down" – Priestess
"The Metal" – Tenacious D
"Miss Murder" – AFI
"Mississippi Queen" – Mountain
"My Name Is Jonas" – Weezer
"The Number of the Beast" – Iron Maiden
"One" – Metallica
"Paint It, Black" – The Rolling Stones
"Paranoid" – Black Sabbath
"Raining Blood" – Slayer
"Reptilia" – The Strokes
"Rock and Roll All Nite" – Kiss
"Rock You Like a Hurricane" – Scorpions
"Sabotage" – Beastie Boys
"School's Out" – Alice Cooper
"She Builds Quick Machines" – Velvet Revolver
"Slow Ride" – Foghat
"Suck My Kiss" – Red Hot Chili Peppers
"Through the Fire and Flames" – DragonForce
"Welcome to the Jungle" – Guns N' Roses


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Dem som jag riktigt vill spela loss och som jag hört då är:
"The Metal" ? Tenacious D
"The Number of the Beast" ? Iron Maiden
"One" ? Metallica
"Paint It, Black" ? The Rolling Stones
"Paranoid" ? Black Sabbath
"Raining Blood" ? Slayer
"Rock and Roll All Nite" ? Kiss
"Rock You Like a Hurricane" ? Scorpions
"School's Out" ? Alice Cooper
"Suck My Kiss" ? Red Hot Chili Peppers
"Through the Fire and Flames" ? DragonForce

Lite synd att inte Poison kom med i Alice Cooper istället. Sedan Through the Fire and Flames med Dragon Force fatta vilket tempo det kommer vara uppimot Hard osv Men lungt flera och mer kända och framförallt hårdrocks låtar med somsagt desto längre serien går desto mera cashar dem in desto mera licenser kan dem köpa. Guitar Hero serien kommer säkert leva kvar länge I alla fall är det någon som vet om man kan använda sin guitar man ficki 2:an till kommande 3:an. Förmodar det men om det är någon som vet säg gärna till


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Medlem

Billion dollar babies borde ju vara med igen tbh,

Medlem

Jag vill ha fler låtar från Guns N' Roses och Journey bland annat. Fattar inte varför inte en enda Journey låt har varit med i GH spelen?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

"Suck my kiss", "Cherub rock" och "Even flow" blir nog grymt kul. Jag skrattar bara jag tänker på det. Synd att dom valde "Paint it black" från stones när de kunde ta något betydligt rockigare från Sticky fingers eller Exile on main st.
Var är Fu Manchu!? Deras musik är ju gjord för detta. Hade varit perfekta riff!

Inaktiv

Vadår Paint it black är kung <3 Med i Vietnam film FFS :3


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Medlem

Klart att paint it black skall vara med. Se bara denna fantastiska video med låten. Hårdrocken bara pumpar.

http://www.youtube.com/watch?v=-j4XSAX7bWg

Medlem

Tror klassikerna kommer vara med, typ "Smoke On The Water" osv.

Sen satt jag och funderade på en sak och har inte fått svar.. Om jag skulle köpa Guitar Hero 2 med gitarr.. sedan köpa Guitar Hero 3 (endast spelet, ingen gura), kan jag spela Guitar Hero 3 med gitarren från 2.a spelet då? eller måste jag köpa en ny gitarr som hör till Guitar Hero 3 ?

Annars så är nog Guitar Hero-serien bland de bästa spel jag spelat. Så sjukt kul

Medlem

smoke on the water fanns för övrigt med i ettan

Medlem
Skrivet av tobiasz:

Tror klassikerna kommer vara med, typ "Smoke On The Water" osv.

Sen satt jag och funderade på en sak och har inte fått svar.. Om jag skulle köpa Guitar Hero 2 med gitarr.. sedan köpa Guitar Hero 3 (endast spelet, ingen gura), kan jag spela Guitar Hero 3 med gitarren från 2.a spelet då? eller måste jag köpa en ny gitarr som hör till Guitar Hero 3 ?

Annars så är nog Guitar Hero-serien bland de bästa spel jag spelat. Så sjukt kul

Nej, du kommer inte kunna använda GH2-gitarren tillsammans med GH3 då det är nya utvecklare och därmed även en ny "typ" av gitarr.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Huh? Det låter sjukt dåligt, är det verkligen så? Finns det konfirmerat någonstans?


signatur

Videomupp

Medlem

Skulle också villja ha ngn form utav källa för detdär mr.bear. Jag är nästan helt säker att gitarrena kommer att vara kompitabla med varandra... även om det är nya utvecklare så kan de inte vara så dumma.

Medlem

Kan inte hitta någon information på det så det är nog troligt att jag har fel. Jag är dock 99% säker på att jag läste något om det när den första informationen om GH3 släpptes. Kan ju ha ändrats sen dess.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Angående gitarrerna fråga bara i närmsta spelbutil lr liknande

Jag skulle vilja ha med Kickapoo - Tenacious D den är grym men det är även skönt att köra Sweet child of mine

Inaktiv

en låt som man egentligen bara måste ha med är ju "Evil Eye - Takida", jag vet inte om den är med på det nya, men den borde det!!:up:


signatur

If you try to fuck with me then I shall fuck you too

Medlem

Någon mer än jag som är sjukt förbannad över att GH3 släpps i Europa nästan en månad efter release i Amerika? :evil:


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Någon mer än jag som är sjukt förbannad över att GH3 släpps i Europa nästan en månad efter release i Amerika? :evil:

Me!! damnit!! :evil:

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av tobiasz:

Tror klassikerna kommer vara med, typ "Smoke On The Water" osv.

Sen satt jag och funderade på en sak och har inte fått svar.. Om jag skulle köpa Guitar Hero 2 med gitarr.. sedan köpa Guitar Hero 3 (endast spelet, ingen gura), kan jag spela Guitar Hero 3 med gitarren från 2.a spelet då? eller måste jag köpa en ny gitarr som hör till Guitar Hero 3 ?

Annars så är nog Guitar Hero-serien bland de bästa spel jag spelat. Så sjukt kul

Nej, du kommer inte kunna använda GH2-gitarren tillsammans med GH3 då det är nya utvecklare och därmed även en ny "typ" av gitarr.

Spelade precis demot av GH3 på 360n och då var det inga problem att spela med samma gitarr...

Medlem

Alltså jag förstår mig inte på "Sudden Death" när ingen har slagit ut motståndaren under hela låten. Är det den första som slänger "spöket" som vinner eller hur är det?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Någon mer än jag som är sjukt förbannad över att GH3 släpps i Europa nästan en månad efter release i Amerika? :evil:

Me to:evil:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Askamaia:

smoke on the water fanns för övrigt med i ettan

Som nerladdningsbart innehåll till 2:an också


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av WaltX:

Alltså jag förstår mig inte på "Sudden Death" när ingen har slagit ut motståndaren under hela låten. Är det den första som slänger "spöket" som vinner eller hur är det?

Typ så ja Gäller bara att vara snabb brukar alltid spara en lefty och en broken notes så hinner inte ens motståndaren använda nån av skallarna h1h1


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Är det någon som har koll på ifall det kommer på PC här i europa med? Jag har kollat runt lite på sidor som det borde finnas på, som CDON och Play, men på de ställena går det inte att förbeställa till PC.

Edit: sökte på Pricerunner, hittade på Webhallen, Tvspeloteket och på Megastore.
Skönt att det finns någonstans, började ju bli orolig att utgivarna är ännu mer dumma i huvudet och inte skulle släppa på PC alls här i Europa.

Medlem

Har läst lite recensioner och kollat runt lite på några forum och det verkar som att PS3-och 360-versionen lidet av frame-rate problem.
Nån här som importerat eller har testat det på annat vis?
Var inställd på att köpa det till PS3, just för att jag vill ha skarp grafik, nerladdningsbara låtar och möjlighet att köra online.
Fixas det inte i nån patch eller nåt så får jag väl köpa det till Wii och då går man miste om två av ovannämnda punkter.

Medlem

Har inte det typ något med deras TV apparater att göra? För det var samma snack när GH2 släpptes och jag hade inga problem.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

GHII har laggat ett flertal ggr för mig. Fast då handlade det om nån konstig lagg och inte framerate-problem. Noterna typ började staka sig och sen hoppade de fram lite. Lite grann som ljud problemen till HL2 som flera led av. All grafik och sånt i bakgrunden rullar på precis som vanligt, det är bara noterna som stakar sig. Var längesen det hände nu btw.
Men när jag läser om GHIII problemet så tolkar jag det som att det är bildhasigheten som tar stryk. Nån hade kört med 1080p och sen ställt om till standard-upplösning 720p och då hade hackandet i stort sett upphört.
Det låter ju som att det skulle behöva optimeras lite för så avancerade effekter kan de väl knappast klämt in så att PS3 och 360 får gå på knäna? Handlar nog snarare om dålig kodning.

Medlem
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av tobiasz:

Tror klassikerna kommer vara med, typ "Smoke On The Water" osv.

Sen satt jag och funderade på en sak och har inte fått svar.. Om jag skulle köpa Guitar Hero 2 med gitarr.. sedan köpa Guitar Hero 3 (endast spelet, ingen gura), kan jag spela Guitar Hero 3 med gitarren från 2.a spelet då? eller måste jag köpa en ny gitarr som hör till Guitar Hero 3 ?

Annars så är nog Guitar Hero-serien bland de bästa spel jag spelat. Så sjukt kul

Nej, du kommer inte kunna använda GH2-gitarren tillsammans med GH3 då det är nya utvecklare och därmed även en ny "typ" av gitarr.

Spelade precis demot av GH3 på 360n och då var det inga problem att spela med samma gitarr...

Hur kommer det vara till ps2 tro?

Medlem
Skrivet av Reaction:
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av tobiasz:

Tror klassikerna kommer vara med, typ "Smoke On The Water" osv.

Sen satt jag och funderade på en sak och har inte fått svar.. Om jag skulle köpa Guitar Hero 2 med gitarr.. sedan köpa Guitar Hero 3 (endast spelet, ingen gura), kan jag spela Guitar Hero 3 med gitarren från 2.a spelet då? eller måste jag köpa en ny gitarr som hör till Guitar Hero 3 ?

Annars så är nog Guitar Hero-serien bland de bästa spel jag spelat. Så sjukt kul

Nej, du kommer inte kunna använda GH2-gitarren tillsammans med GH3 då det är nya utvecklare och därmed även en ny "typ" av gitarr.

Spelade precis demot av GH3 på 360n och då var det inga problem att spela med samma gitarr...

Hur kommer det vara till ps2 tro?

Funkar nog alldeles utmärkt. Eftersom i recensionerna jag läst så tyckte de att såvida man inte bara måste ha en trådlös så fanns det ingen anledning att köpa GHIII-gitarren till PS2. Var ingen större skillnad i känslan på knappar och dylikt och dessutom så fungerade inte den trådlösa tekniken så bra.
Det sistnämnda låter som samma problem som jag hade med de vita trådlösa som fanns att köpa innan.

Medlem

Hurni!
Det verkar vara blandat release-datum för PC versionen. På vissa ställen står det 23e och andra 30e. Vilken ska man tro på?

12
Skriv svar