Inaktiv
Mysiga spel

God kväll allesammans på fz Nu i dessa regniga tider då man börjar dra sig in i skydd från oväder tycker jag att man borde dra fram lite förslag på bra mysiga spel att lira så här dags! Själv har jag funderat lite på Civ 4


signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Inaktiv

Riven : Sequel to Myst

kanske .. ja venne
är själv sugen på det..men det är rätt så lågupplöst vill jag komma ihåg, blir mest en liten ruta på skärmen nu för tiden

Inaktiv

Ett äventyrs lir eller?


signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Inaktiv

yes, massa stilbilder o så klickar du dig fram
rätt trevligt att lära sig något slags språk och tolka symboler (text? om jag kommer ihåg rätt).. vet inte om det håller år 2007 dock

Medlem

Valfritt LucasArts äventyr, rekommenderar Grim Fandango, Sam & Max Hit the Road eller Day of the Tentacle.

Inaktiv

Grim Fandango skulle jag nån gång vilja testa..
Jag har aldrig lirat ett äventyrs lir! =O


signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Medlem

Ja, det är gamla äventyrsspel som är mest mysigast, finns inga nya spel som är mysiga så vitt jag vet. Kingdom O' Magic är nog bland de bästa äventyrsspel jag spelat som är mysiga och väldigt underhållande. Grim Fandango är ju roligt, men inte som Kingdom O' Magic. Monkey Island spelen är ju mysiga också. Andra gamla mysiga spel att lista:

*Full Throttle
*Space Quest
*Flashback på Megadrive

STOP!!

Nu börja jag gå för långt tillbaka, har nog insett nu att den gamla goa speltiden är förbi...finns inga mysiga spel längre.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

#Painkiller, #Portal, #Team Fortress 2 ser också ut att bli mysigt om man slipper alla skrikande tyskar.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Painkiller eh? NOT! Portal däremot ser ut att bli intressant
Men turbaserade strategi spel är ju J*kligt mysigt tycker jag! =D

t ex Heroes 3, Civ, Total war liren.


signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Medlem

Thief 3 helt klart

skön stämningsmusik medans man smyger i mörkret bakom en full riddare är en tiopoängare för en mysig spelkväll

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

Thief 3 helt klart

skön stämningsmusik medans man smyger i mörkret bakom en full riddare är en tiopoängare för en mysig spelkväll

Drool.
Minns första gången jag lirade igenom T3. 22-23 på kvällen, mörkt, vinter, snö, en kopp te och en macka. Där satt man och bara njöt. Älskar det spelet.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Det spelet har jag än att uppleva!
För övrigt har jag grubblat och kommit på ett mycket bra mysspel, Rayman 2: The Great Escape! =D
Förmodligen ett av dem bästa plattforms/äventyrs liren jag har satt klorna i!


signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

1
Skriv svar