Det första spelet du spelade?

Medlem
Det första spelet du spelade?

Vilket var det absolut första spel du spelade?

För mig var det "Scooters Magic castle (1993)


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

hmm, tror att det kan ha varit nått gammal flygspel till Mac.
ELLER nått till nån gammal Amiga. eller om det var C64, svårt att minnas så långt tillbax


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Demo på AoE från en PCförAlla-CD eller något sånt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

nj
Medlem

Hmm... det allra första jag provade var nog Pong på ett uråldrigt tvspel (en Atari tror jag det var).
Annars så var det väl The Legend of Zelda till NES som jag spelade i mer än bara några minuter när jag fick NES:en och spelet i julklapp kring -86 eller 87.

Inaktiv

Minns inte riktigt, men jag tror det var Stugan eller något konstigt förstapersonspel i fyrfärg på OS/2 där man sprang runt i labyrinter.

Medlem

Tror det var Mario till NES.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Pong på tvspel när jag var runt 10år.


signatur
Medlem

Det var nog Atari Pong här också.

Medlem

måste vara ett nintendo spel, super mario kanske

Medlem

Crystal Castles på arkadmaskin nån gång 1984 tror jag det var. Samla diamanter och hoppa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Crystal_Castles


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

NES, simcity tror jag..eller mario
PC..hmm...antingen typ Doom1 eller nått spel där man var nån häxjägare eller nått, då och då kom det upp ett läskigt häx huvud på skärmen och skrämde livet ur en..nå first person spel var det, man hade svärd tror jag inte hexen

Medlem

Hang On på ett splitternytt Sega Master System. Dock grina jag så mycket för att borsan spela hela tiden.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Ett spel på Mac, kommer dock inte ihåg vilket..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Youtube-proffs

Damn, jag minns inte. Tror det var Doom. Det minns jag, men de finns säkert något jag missat.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Typ Pong el dyl gissar jag.

Inaktiv

Öhm, va nått spel man skulle skjuta tanks, va på nån konsol där det var kasset band av nått slag.

Medlem

minns inte riktigt, men risken är stor att det var smb 3 som jag fick bundlad med mitt NES när jag var liten

Medlem

Pong minns jag. Men det var nog långt senare jag blev fast för spel.

Det jag minns bäst är "Boulder Dash" till C64

Medlem

något spel på Amiga(eller någon tv-spel konsol), Det jag kommer ihåg namnet på är Hellbender(till PC)

Medlem

har inte en aning om vad det första spelet var men det tidigaste minnet jag har är ifrån Moonstone till Amiga(grymt coolt spel än idag)


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

Kan mkt väl ha vart Big Red Racing till PC
Eventuellt var det ett stridsvagnsspel till NES

Jee
Medlem

Tror det var någon gammal version av Breakout till PC. Eller så var det något spel till en gammal maskin som jag inte har någon aning om vad det var och som jag aldrig sett mer.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

måste nog varit mario till nintendo 64.. minns inte riktigt

Inaktiv

Delta force 2. Var så jag kom till data världen. Pappa köpte en data sedan var det kört

Medlem
Skrivet av jingai:

Det var nog Atari Pong här också.

Same same.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

super mario till NES

Inaktiv

Snafu, Intellivision ca år 1980.

http://games.vh1.com/online.php?gid=33

Ohh vilka spel!


signatur

Here's to alcohol, the cause of—and solution to—all life's problems.

Medlem

Inte helt hundra men tror det var Paratrooper ca 87-88 nåt sånt. Spelet är från 82 tror jag men då var man inte så gammal

edit:

Medlem

Grand Theft Auto år 1997 (lanseringsåret) var nog de första spelet jag verkligen spelade (Battleship 1996 spelade jag lite grann också).

Jag har alltså hängt med Grand Theft Auto sedan start trots min unga ålder. jag är jättevåldsam och psykisk störd på grund av det :P.

nej, jag är faktiskt helt normal så "Jack Thompson can kiss my ass".


signatur

Bengebolle

Medlem

Sonic the Hedgehog till Sega Mega Drive. Jag var då 4 år gammal så jag tror inte det gick så bra.

Farsan köpte hem det till sig själv samt konsolen när det släpptes.

När Diablo II köpte han även det, då också till sig själv. Det ledde ju såklart till att jag också började spela men det var först när han köpte och började spela NOLF1 som jag kom in på PC spelande på allvar.

Någonstans fanns även Playstation involverat


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Skriv svar