Att spela spel utan vänner, [ Rock Band ]

Medlem
Att spela spel utan vänner, [ Rock Band ]

Jo. Jag hör till den skaran som avgudar GH2. Så jag har följt utvecklingen utav RockBand med hungrigt intresse. Men om man tänker efter lite, hallå, du måste i princip vara 4 personer i samma rum för att ha nytta utav det. Och är man som jag, utan vänner med intresse så är det ju klippt. Jag har svårt att se hur många som kommer köpa det i syfte att verkligen spela det.

Senario 1: Fyra spelare lägger 500;- var för intrsument och ett spel för att spela hemma hos person X. Men alla kan inte spela när dom vill, för bara person X har en 360/PS3 konsol. Dessutom ska man bestämma vem som spelar vad / rulla runt. Vilket leder till massa tjaffs. I princip ja.

Senario 2: Person X skaffar allting till sin 360/PS3 konsol och tänker ha det på förfester. 2000;- För att folk ska bry sig om ett spel i en timma innan spriten tar över sinnena. En gång i månaden eller så. Nja.

Senario 3: Spela ensam via LIVE / PS Network. Jaha. Men vad gör jag nu då, startar ett band online ( går det? ) Oh nej våran trummis är inte online.........Snark.

Nåväl. Det går väl att spela ensam med om jag förstått rätt. Men det känns inte speciellt lockande. Det blir nog helt enkelt för styrigt så att säga, men rätt mig gärna om jag har fel.
Jag känner i alla fall att ett spel som jag verkligen sett fram emot nu försvunnit. eftersom jag inte har tillräckligt många intresserade vänner.

Rockband känns som en titelt som kräver många syskon eller att man bori ett kollektiv och inget annat. Kalla mig ensama sate om ni vill det, men jag tycker i alla fall att jag har en poäng. Vad tror ni själva, kommer Rockband slå igenom och bli den nya flugan eller förvirrar det sig bort i pryllandet?

Medlem

Jag tror att det finns fler scenarion. Person X som köper skiten för han har en bunt kompisar som vill spela samt att han gillar att ha det till förfester.

Sen kan scenario 2 mycket väl funka. Själv så är jag inte så jävla intresserad, men tror ändå att det kommer sälja en hel del.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

sno0zer, du menar att du skulle lägga ut 2000;- för att dina kompisar vill spela? Hums.
Dessutom tror jag det blir för mkt för förfester helt enkelt.

Medlem

Du vill ha ett spel som heter "solokarriär" alltså?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag skulle inte. Dels för att jag inte har tillräckligt med cash, dels för att jag inte gillar mina vänner tillräckligt mycket för att spendera pengar på dem. Dock så skulle jag kunna tänka mig att gå med som lead guitar, och naturligtvis betala för gitarren.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Du vill ha ett spel som heter "solokarriär" alltså?

Nej nej, visst händer det att jag lirar GH2 med polare osv. Men det jag tänker på är att RockBand mer eller mindre kräver 4 spelare för att man ska få ut något utav det ( även om det är väldigt likt GH ) och det motiverar inte det höga priset.

Men, det går väl kanske att bara skaffa guran och lira precis som i GH kanske? Eller har jag fattat helt fel då? <.<

Skrivet av sno0zer:

Jag skulle inte. Dels för att jag inte har tillräckligt med cash, dels för att jag inte gillar mina vänner tillräckligt mycket för att spendera pengar på dem. Dock så skulle jag kunna tänka mig att gå med som lead guitar, och naturligtvis betala för gitarren.

Och där har du en poäng,. Det kan jag med tänka mig, men då känns Gh3 som ett starkare alternativ. Möjligtvis kanske man kan söka efter ett band i staden man bor i att jamma med x)

1
Skriv svar