Ljus problem i Splinter cell

Medlem
Ljus problem i Splinter cell

Har ett problem i Splinter Cell och Pandora tomorrow. Ljuskällor från vissa strålkastare är helt borta och vissa andra dynamiska ljus, dock inte alla . Ett tydligt exempel i Pandora tomorrow är att ficklampan i multiplayer inte funkar och även på ett ställe tidigt på banan Israel. Två män sitter på en bänk vid en mur och bakom den ska det vara en ljuskälla som lyser upp omgivingen.
Har ett 8800gts med senaste drivarna. Efter lite googlade har det kommit fram att det kan vara drivrutinens fel. Kan någon med ett 8800 kort och SP installerat bekräfta detta.

/Tack på förhand.


signatur

<3

Medlem

Editera 'Splinter Cell\system\SplinterCell.ini' och leta tag i raderna ForceShadowMode
Ändra den undre till projector (0).
(skall vara som nedan)

Citat:

; ForceShadowMode flag : 0==projector, 1==buffer, unspecified==auto-detect
ForceShadowMode=0

Jag vet inte om de nya korten ens har funktionen som användes på de äldre (shadowbuffer). Ändrar du ovanstående så renderas ljuskällor och skuggor på ett annat sätt som är kompatibelt med andra kort än de gamla nvidia korten.

Har inte fått igång pandora tomorrow på denna burk utan extrema grafikbuggar (8800gtx), men jag antar att det samma gäller även för det.

Medlem

Tack, det fixat i Splinter cell, synd att jag redan hade lirat igenom det med den där fula ljussättingen :(. Funkade inte till pandora dock, men det gör inte så mycket, har lirat igenom det på xbox tidigare.

Har börjat spela Choas Theory, väldigt bra, mycket mer finslipat och polerat än de tidigare spelen, närvarokänslan är mycket tättare och ljudet och grafiken briljerar.


signatur

<3

Medlem

Fick igång pandora också, vet inte vad som var fel. Dock så e de ju så klart samma problem och jag har inte hittat någon lösning. Någon sa att det funkade med att se till att d3d renderar med 32bitars texturer, men jag märkte ingen skillnad alls.

En sak till med pandora som gör mig irriterad är att man inte kan forcera widescreen (ie. sätta resolution till 1680x1050). Det funkar hur bra som helst i SC1 dock (och i SCCT).

Får se om jag orkar mig på SCPT igen, iom ljusproblemen och ej widescreen så ser det tom sämre ut än ettan.

SCCT är det som hittills funkat klart bäst, lånade SCDA av en kompis och fick igång det för några veckor sedan, men problemen med det spelet gör att man blir redigt besviken =( Man kan ju hoppas på att Conviction blir så bra på pc som SCCT.

1
Skriv svar