Bästa vapnet/förmågan/egenskapen i ett spel någonsin?

Medlem
Bästa vapnet/förmågan/egenskapen i ett spel någonsin?

När det gäller kreativitet hos utvecklaren, nyttighets- och kulfaktorn hos spelaren så finns ingen bättre tingest än Unreal Tournaments translocator (orginalet).

UT har dessutom en massa andra vapen som borde hamna på en tio-i-topp lista så som shockriffle exempelvis... men måste jag välja ett så blir det translocatorn.

Min lista blir:

Vapen - translocatorn
Egenskap - Bullettime i Max Payne
Förmåga - Definitivt någon ur Jedi Academy

Få se din lista nu!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Translocator, äre det vapnet som typ kan uppgraderas å bli 1000 olika?

Medlem

argh, sånt här går bara inte >_<


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Alcr:

Translocator, äre det vapnet som typ kan uppgraderas å bli 1000 olika?

Nä, translocatorn är en portabel teleporter.
Man kastar ut en liten puck som man sen kan teleportera sig till.
Ett väldigt strategiskt vapen.

Edit:
Det är sjukt svårt att rangordna. Finns väldigt många roliga orginella vapen och grejor i spel.

En rolig grej tycker jag var den kreativa användningen av gravitation i Prey. Gå på taket lite, fightas mot fiender som kommer gående på väggarna och alla möjliga vinklar.

Sen får man väll säga att Gravitygun i HL2 var rolig att leka med.

Oooh. Och pålskjutaren i Painkiller. Spika upp zombies på väggarna är alltid roligt.

Jag kan nog hålla på ett tag....

Medlem

Cerebral Bore från Turok 2, så brutal vapen

push force från Jedi spelen är hur kul som helst, alltid roligt att pusha gubbar nedför ett stup

Medlem

... a marine and his rifle...

hmm... ens bil i Carmageddon 2?...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

push force från Jedi spelen är hur kul som helst, alltid roligt att pusha gubbar nedför ett stup

Skrev push först men kom på att det fanns många andra också som var minst lika kul... att lyfta någon upp i luften och sedan släppa dem utför ett stup... lika roligt som det låter.

Synd att unleashed bara kommer till konsoll, det blir ett autopass för min del.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs

Bästa vapen: Gravity Gun i HL2

Egenskap: Bullettime i Maxpayne

Förmåga: Hmm...GTA serien, att kunna göra ALLT (skjuta med raketgevär, flyga flygplan, köra MC , Bil, Cykla nedför stup osv .


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Den bästa egenskapen jag kan komma på är stealth(!) i bl.a. WoW.
Det äger att stealtha!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Testpilot

Shrink gun i Duke Nukem 3D är nog bland den coolaste som finns , krympa en polare o sen stampa på honom , tror inte det finns nåt roligare än o höra kompisen svära då man gjort det.

Turbochargad grav-gun i Halflife2 är riktigt kul den med , slita loss saker från väggarna o kasta dem

Fast force-push eller grip i Jedi spelen är kul om fienden står vid ett stup.

Medlem

Vapen: Flak cannon
...
Förmåga: Grip, Jedi academy. Inte nog med att man kan kasta folk utför stup (bäst!), så är det hur kul som helst att köra 2v2 och äga upp med den, hålla fast med den andra one-hittar


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Tråd flyttad.

Medlem

Från jedispelen gillar jag mer förmågan att lyfta upp fiender och kasta runt dom i väggarn och tak och ut för stup

finns mycket roliga vapen, jag gillar också vapen man kan skuta fast fiender i väggarna finns olika vapen från olika spe ldet med


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Youtube-proffs
Skrivet av [Molotov:

"]
finns mycket roliga vapen, jag gillar också vapen man kan skuta fast fiender i väggarna finns olika vapen från olika spe ldet med

Crackdown


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av mullins:

Tråd flyttad.

Tråd död.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Motorsågen i Doom!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag gillade skarpt push/pull kombinationen i jedi knight 2.. först push så alla ramlade ner, sen pull för att dra bort allas vapen för att sedan kuta runt med lightsabern bland skiträdda stormtroopers som sprang som fan medan man högg dom i ryggen eller kastade dom mot varandra.. MMMMM ska nog installera skiten igen snart.
Kan inte komma på några supergrejor som inte redan nämts tyvärr.

För övrigt så tycker jag det var en ganska orättvis flytt.. detta handlar ju inte direkt om något specifikt spel eller ens om ens favoritlir.. Får man inte diskutera någon aspekt av spel i allmänt prat? Förut hette den ju allmänt spelprat och man fick inte diskutera den skiten som man diskuterar nu, måste det vara det ena eller det andra? Kan det inte vara allmänt prat + allmänt spelprat i en?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

För övrigt så tycker jag det var en ganska orättvis flytt.. detta handlar ju inte direkt om något specifikt spel eller ens om ens favoritlir.. Får man inte diskutera någon aspekt av spel i allmänt prat? Förut hette den ju allmänt spelprat och man fick inte diskutera den skiten som man diskuterar nu, måste det vara det ena eller det andra? Kan det inte vara allmänt prat + allmänt spelprat i en?

Word.:down:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Vapen; Black Hole Maker i Ratchet unt Clank Eller vad den heter, Man har iaf ett vapen som skapar ett svarthål, SVINBALL!

Inaktiv

Som c-row nämnde ovan hamnar grav-gun från hl2 och stake gun från painkiller högt på min lista.

Men vapnet med fetast känsla och mest rättfram spelglädje är nog ändå Flak Cannon från UT.

Snackar vi förmågor och egenskaper är det bara att välja fritt från nåt i Dead Rising.

Medlem

Round-House kick!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]Från jedispelen gillar jag mer förmågan att lyfta upp fiender och kasta runt dom i väggarn och tak och ut för stup

finns mycket roliga vapen, jag gillar också vapen man kan skuta fast fiender i väggarna finns olika vapen från olika spe ldet med

samma här, star wars jedi knight jedi academy e bra på sånt

Youtube-proffs

Fan Castor, du försvann så fort dom flyttade tråden, haha


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Vapen - Rocket Lanucher/Shock rifle/Lghting Gun ( UT2k3/UT2k4)
Egenskap - Bullettime i Max Payne
Förmåga - plocka och peka systemet i Penturama


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Time Stop i Neverwinter Nights. Den är oslagbar.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Vet inte riktigt om det räknas som vapen men "Phys gun" från Garrys mod är jävligt praktisk, annars är det väl också "Mini-Gun" som dyker upp i många spel


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Pipebombs från Duke3D. "Eat shit and die!", hur kan man inte gilla den kommentaren

Laptop gun från Perfect Dark. Lura sina polare in i denna lilla turret är helt underbart, korseld is the shit!


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Egenskap, Red Faction, att kunna skjuta sig igenom berg och väggar. Synd att det inte är mer sådant i spel nu.
coolaste vapnet är Duke Nukems krympvapen, alltid lika roligt.
Coolaste egenskapen, spola tillbaka tiden i Timeshift. Nu har ju iof inte timeshift kommit ut, men betan har jag spelat (fast det var ju ett tag sen, förstod aldrig riktigt varför de inte släppte det, det var ju nästan klart)

Medlem
Medlem

Upptäckte precis en ny skill när jag spelade Dead Rising. Man ställer sig vid huvudet på en liggande zombie, hoppar lite bakåt och trycker på X i luften. Huvudet flyger av, lätt coolaste på länge.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

12
Skriv svar