Splinter Cell:Double Agent , årets besvikelse så här långt

Medlem
Splinter Cell:Double Agent , årets besvikelse så här långt

Har sett fram mot att spela Splinter Cell:Double Agent ända sen jag hörde att det skulle komma en ny del i serien , har spelat de andra delarna och blivit imponerad av grafiken och stämningen i spelen , men inte den här gången .

Det första som slår mig är grafiken inte alls är lika snygg som i Chaos Theory , har ett Geforce 8800 GTX men kan inte förstå varför det skulle krävas , visst snöbanorna har drivande snö och är hyffsat stora men det hade ju nån del i Hitman serien också , ända gången det krävs lite extra är i mellansekvenserna som påminner om R6:Vegas i grafiken annars är spelet färglöst för det mesta .
Sam fisher dräkt ser rätt cool grafiskt sett .

Den störst missen de gjort är att de förvandlat spelet till ett pussespel delvis , förut skulle man dyrka en dörr eller nån elektriskt lås , nu har de lagt till ännu mer pussel : dyrka lås , öppna elektriska lås , öppna kassaskåp , sätt ihop minor på tid osv .

Det är inte alltid kontrollerna svarar på en knapptryckning , vilken gör att du misslyckas ibland eftersom fienden upptäcker dig för att spelet inte svarade direkt , på ett visst ställe kan Sam Fischer inte springa trots att han inte är skadad vilket gör att du tvingas gå runt och slösa tid .

Ger spelet fem av tio eftersom det har några ljuspunkter , men vänta tills det dyker upp på lågpris hyllan och ha inte några större förväntningar , ett steg tillbaka för Splinter Cell serien , och ännu en portning känns det som tyvärr .

Medlem

Jag har det till 360 och jag tycker det är riktigt underhållande. Tror jag njöt mer av att spela DA än CT (älskar dock fortfarande CT). Efter att ha spelat CT ett tag tyckte jag att det blev allt för repetivt, vilket DA löste genom t.ex. mini-spelen. Det jag dock gillade mest med DA var storyn eftersom den var lite mer närgående än i de tidigare spelen. De är ju tvungna att förnya serien på något sätt och DA var det första steget. Väntar med stor spänning på Conviction.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Tyckte det var jävligt bra, det enda dåliga var vel att det var för kort :S


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Helt OK spel men en liten besvikelse då CT var helt fantastiskt. DA led av lite småbuggar (t ex vid kassaskåpsöppningar) och att det kändes aningen för kort.

Inaktiv

japp, skit spel..synd att när jag sa det för några månader sen så blev man flamead

Mja... skitspel är kanske att överdriva. Det levde nog bara inte upp till förväntningarna.

Inaktiv

Tyckte det var ett bra spel, fast ett kort sådant. Problemet var ammo. Skotten tog slut jävligt snabbt.

Sedan så hade jag problem med mitt grafic kort driv rutiner men jag körde igenom det på 3 dagar med lite error osv. Men kommer väl en uppgradering snart.

Plus att kom ju på halvvägs hur man nockar dem och inte tar död på dem

Medlem

själv tycker jag detta var det bästa splinter Cell spelet, bra handling och grymma uppdrag. Gillar att man kan välja vad man ska göra och få olika slut.

Inaktiv

Inget sätt man kan göra så att man får mera ammo? Kan inte ta upp deras vapen?

Medlem

spela det som ett smygarspel kan hjälpa? ^_^

Det roligaste är som sagt att smyga, aldrig använda skjutvapen och att aldrig döda någon "oskyldig".

Inaktiv

men jag vill rensa lite också hehe. Coolt som fan haha

Medlem

Den absolut största besvikelsen med SCDA vad ju utan tvekan online-spelandet.
Drog ner en warez-release på nätet först och lirade lite LAN med polarna, vilket vad skitskoj. Men när man sen köpte spelet för att man troddet det skulle bli satans sköj att lira online tillsammans med polarna så upptäcker man att online-communityn är den värsta jag någonsin sett! Förutom det är online-browsern.. äh, HELA online-delen av spelet riktigt urusel! Svårt att hitta games, svårt att joina games man väl hittar, menyn suger, det är laggigt (även om det inte alltid är det så tycker jag om att klaga ) och sist men inte minst! Folk spelar det som ett deathmatch-spel trots att det är sanslöst skoj att lira det "på riktigt" med ett gäng polare (vi var ett par stycken som köpte det för det var så billigt, hehe). Det är definitivt bud på att sälja spelet och aldrig mer se tillbaka. Vilket är otroligt synd med tanke på hur roligt det faktiskt var att lira med 5 polare.

Inaktiv

Jag tycker att splinter cell duble agent skiljer sig mest från ala spel i serien.
Det är inte lika mycket stealth som i dom andra i spelen.


signatur

Jonas

1
Skriv svar