Bra flygsimulator?

Inaktiv
Bra flygsimulator?

Hej jag undrar ifall det är någon som har nån bra flygsimulator att rekomendera. Föredrar jet-flyg men proppeller går oxå bra sen vill jag ju att det kanske inte är för gammelt. nya bra flygsimulatorer med andra ord.

(Sturmovik har jag redan)

Tack på förhand
/Erik:up:

Inaktiv

Tyvärr, vad gäller jetflyg är det fortfarande Falcon 4.0 som gäller.

Hittar du någon av de nya klonerna "RedViper" eller "Open Falcon" så är de dock fullgoda - dock inte samma grafik som Lock-On men är det utseende som gäller är det bättre att titta på film.

Medlem

Flight Simulator X ?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Pansarknekt

Helt klar Lock On!. Jäkligt bra spel som är galet skoj i multiplay. Grafiken är riktigt schysst oxxå. Innehåller dock inte dynamiska kampanjer men med missioneditorn så kan man skapa riktigt coola banor. Snart kommer även expansionen Black Shark ut där man flyger en attackhelikopter.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

X-Plane, under konstant utveckling, otroligt imponerande fysik och bra grafik. Du kan flyga i princip alla flygplan som finns, och hela jorden finns nedladdningsbar.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Definitivt Lock On! Ruggit skoj när man lirar med polarna. Det är ju relativt likt Falcon 4.0 men med lite mer variation. Skoj som attan iaf!

Annars tycker jag att Flight Simulator X är bättre än X-Plane när det kommer till rekreation. X-Plane e ju fräckt o så, men mjaaa. Det är inte riktigt bra tycker jag. Är iofs är det den enda flygsimulatorn som man kan köpa som är godkänd av FAA, Federal Aviation Administration, för att räkna in flygtimmar om man är riktig pilot). Om man nu tycker sånt e fräckt

edit: Kom o tänka på en gammal klassiker från våra LAN också: YS Flightsim 2000. Gediget roligt, men inte så värst avancerat.

Medlem

falcon4 är det bästa idag, utan tvekan, den dynamiska singleplayer kampanjen är helt underbar

sen finns det communitys som håller servrar med multiplayer kampanjer online dygner runt där "kriget" aldrig stannar innan det vunnits eller förlorar...massor med piloter som alla hjälps och antar olika roller för att utföra olika uppdrag!

LoMac är snyggare, och utan tvekan riktigt skoj, men mer variation är det knappast.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Du har nog rätt ändå soulless, men när jag sa mer variation menade jag mest de olika flygplanen som finns att flyga i Lock On. Sen har jag inte spelat Falcon lika mycket som Lock On och därmed är jag nog lite partisk i frågan också

Inaktiv

flightsimulator x är bra fast man behöver en monsterdator om man vill köra det på höga inställningar

sedan kan man ju också ladda ner fler flygplan om man vill

1
Skriv svar