Nu har jag klarat Transformers [PC]

Medlem
Nu har jag klarat Transformers [PC]

Tog ju inte direkt lång tid..

Många har nog hört allt som har sagts om detta spel och allt stämmer, ingen multiplayer, bara kampang där man åker runt och göra olika uppdrag, ingenting som man lirar om och om igen, men något dom ska ha cred för är dersa filmer, mycket roande att se på även om frekvenserna för varje bana inte så långa.

Annan rolig del är alla dom kända rösterna, höra den riktiga Megatron får en att små le lite grann.

För er som har spelat Star Wars Lego så är det i stort sätt samma princip, klara banorna, samla poäng så öppnas bonus objekt.

259kr betalade jag för det här spelet och det tycker jag är en väldigt bra summa för ett sådant här spel som inte riktigt ger så mycket i innnehåll.

För er som diggar Transformers så tycker jag ni ska köpa detta bara för nostalgins skull.

Men räkna inte med något banbrytande i spelet.
Alla banor är näst intill likadana.

3/5

Medlem

Nja, vet inte riktigt om jag håller med.
Spelet är rakt igenom tråkigt, spelglädjen försvinner efter bara några minuter, det känns bara tråkigt.

För nostalgins skull vete fan om jag blir så imponerad, det är ju helt upp åt väggarna. Fel fordon, fel färger, en grundstory som är konstig (vad är det för saker man plockar upp?).

Nu måste jag erkänna att jag inte sett filmen och det är en annan sak kanske, men är lite besviken där också att man inte gick dirkekt från orginalet, jag menar hur svårt kan det vara?

Jaja, men jag kan KANSKE hålla med om att 259 kr för spelet kan det vara värt. Om man är ekonomiskt oberoende.

2/5


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Roten:

Nu måste jag erkänna att jag inte sett filmen och det är en annan sak kanske, men är lite besviken där också att man inte gick dirkekt från orginalet, jag menar hur svårt kan det vara?

Se först filmen och spela sedan spelet, så kommer det bli bättre.

Sen vad gäller "hur svårt kan det vara?"...
Tänk efter nu, man gör en storfilm baserad på ett barnprogram, vilket innebär att man måste förändra storyn rätt kraftigt för att kunna få den att bli just en storfilm.

Jag är uppvuxen med orginalserien, köpte orginalserietidningen när den hade premiär i sverige, köpte leksakerna, och jag blev mäkta imponerad och positivt överraskad av filmen (såg den igår 7/7 för övrigt).

Men, som med allt annat här i livet så tycker inte alla om samma saker, vilket är bra, för annars vore livet bra jäkla tråkigt.

Nå, se filmen, så tror jag du ändrar din uppfattning om spelet lite i alla fall. :heart:


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

1
Skriv svar