Världens roligaste spel?

Inaktiv
Världens roligaste spel?

Jag söker världens roligaste spel (roligt på så sätt att det att det är roligt att spela). Vad heter det?

Inaktiv

roligt spel...
har inte lirat nåt som man direkt asgarvat åt,
möjligtvis för att det vart dåligt.

har mest lirat spel som man blir glad av.

iofs så var monkey island rätt så kul

Medlem

Varför man nu skulle spela ett spel som man inte tycker är rolig är bortom mitt förstånd. Så du får nog allt ta och förklara din definition av "roligt" först och främst.

Inaktiv
Skrivet av jingai:

Varför man nu skulle spela ett spel som man inte tycker är rolig är bortom mitt förstånd. Så du får nog allt ta och förklara din definition av "roligt" först och främst.

OK, det var meningen att det skulle kunna tolkas hur som helst. Men ett roligt spel är enligt mig ett spel man blir glad av och som skapar "spelglädje" hos spelaren. Det kan vara ett simpelt flash-spel eller något nytt übersnyggt spel. Typexempel är Zelda, Sonic och Half Life.

Inaktiv

Metal gear solid serierna.

Medlem
Skrivet av Combalex:

Metal gear solid serierna.

Du måste skämta, Metal Gear är inte spel, det är halvbra japanska b-filmer...


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

Kingdom O' Magic!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Världens roligaste spel... nåt jag tillbringat många timmar med var Age of Empires 2, Medieval TW (1&2), BF2. Men ett spel som aldrig är fel att lira är Tetris, det är helt genialt!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Grim Fandango?

Inaktiv

Grim Fandango.

Age of Empires 2? Blä...


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Det spel jag garvat mest åt är nog faktiskt Residen Evil 4 ^^. Fullkomligt asgarvar när jag har en drös gubbar flåsandes i ryggen på mig. Det är den där panikartade känlsan som gör det.


signatur

<3

Inaktiv

Dom spelen jag har haft mest kul med..
Half-Life
Fifa98
Total Annihilation
UT2004
C&C Red Alert
Outcast

Inaktiv
Medlem

GTA-spelen är grymt roliga. Både att spela och att lyssna på. Radiokanalen Chatterbox i GTA III är underbart rolig.

Medlem

Kan ju tilllägga med No Ones Lives Forever 1&2

Medlem

garrys mod till hl2......lan på det, finns inget roligare xD

man kan gör så otroligt dumma saker....

headcrab med jetmotorer, eller alex i en raket som flyger med ballonger.....6 personer = as kul!!:up:

Jee
Medlem

Final fantasy 7 och Grim Fandango är iallafall två riktigt sköna spel.


signatur

Eller inte?

Medlem

Mina favoriter är ju helt klart HL och Grim Fandango

Inaktiv

Fallout 1&2 är favoriter.

Medlem
Skrivet av jingai:

Varför man nu skulle spela ett spel som man inte tycker är rolig är bortom mitt förstånd. Så du får nog allt ta och förklara din definition av "roligt" först och främst.

Jag skulle definera frågan mer som "vilket spel till PC har du starkast underhållnings-minne av?"

Med andra ord, vilket spel som genomgående gav mest glädje att spela.

Ett av mina bästa minnen är från Jedi Knight-serien. Så simplet och på många sätt kackigt, med för en riktig nörd som mig har det inte varit annat än sann glädje. Både SP och MP, även fast SP-upplevelsen var betydligt bättre


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Roligast nu jag spelar är Overlord.. Riktigt kul o kötta gnomer o dvärjar med minions.

AnnarsGrim Fandango som sagts och Discworld. Money Island serien är ju riktigt "kuliga" dom med.

Medlem
Medlem
Medlem

Hmmf , Metal Gear solid 1,2,3 Snart 4 sen resident evil 0,1,2,3,4 snart 5 uuhm Final fantasy 7,8
twisted metal GaahhH "nostalgi" super mario

1
Skriv svar