Medlem
Laptopspel

God afton,
Har i min ägo en laptop i min ägo och funderar på vad det finns för spel man kan spela på sin laptop utan att behöva ha en mus inkopplad?

Det som ploppar upp för mig är naturligtvis arkadspel som shoot-em-ups och liknande, någon som har några bra tips?

Det enda "riktiga spelet" jag kommer på som skulle funka bra utan är Europa Universalis II, men jag hoppas att ni har flera tips.

Medlem

Unreal World
Heroes of might and magic-spelen kanske?
Verticube (lumines-klon)

Eller varför inte leta rätt på en GBA-emulator?


signatur
Medlem

något som hindrar dig från att plugga i en mus?

Medlem
Skrivet av jingai:

något som hindrar dig från att plugga i en mus?

nej men därimot hindrar utrymme en från att använda den när man reser.

nj
Medlem

N är ett underhållande litet spel som bara använder tangentbordet.

#Dink Smallwood har jag för mig enbart använder tangentbord och är sedan länge gratis att ladda ner från utvecklarnas hemsida.

Shoot The Core har en databas med lite diverse shoot 'em up-spel, kan ju finnas något vettigt där.

Medlem
Skrivet av Fik0n:
Skrivet av jingai:

något som hindrar dig från att plugga i en mus?

nej men därimot hindrar utrymme en från att använda den när man reser.

Det är väl bara att köpa en liten usb mus, såklart du får plats med den i väskan!

Annars är det svårt med nyare spel till PC utan att använda musen, men Total War spelen funkar ju med touchpaden, det är ju ett turn baserat spel (och jääävligt kul också! )


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Roten:
Skrivet av Fik0n:
Skrivet av jingai:

något som hindrar dig från att plugga i en mus?

nej men därimot hindrar utrymme en från att använda den när man reser.

Det är väl bara att köpa en liten usb mus, såklart du får plats med den i väskan!

Annars är det svårt med nyare spel till PC utan att använda musen, men Total War spelen funkar ju med touchpaden, det är ju ett turn baserat spel (och jääävligt kul också! )

Släpp musen, om jag skriver att jag vill ha spel som går att spela utan en extra mus så vill jag ju uppenbarligen inte använda en mus. Och om resande var otydligt menade jag ju naturligvis att på ett flygplan, en buss, ett tåg så är det inte alltid man har en yta att använda sin mus på.

Åter till topic

Inaktiv
Skrivet av Fik0n:

Det enda "riktiga spelet" jag kommer på som skulle funka bra utan är Europa Universalis II, men jag hoppas att ni har flera tips.

Paradox spel funkar nog bra utan vanlig mus, men kolla så att du har en paus/break-knapp på tangentbordet, för annars är det ett helvete att pausa (speciellt med laptop-mus).

I EU3 går det dock att pausa med mellanslag (och även binda om både den och andra).

Medlem

De flesta turordningsbaserade spel borde funka med laptop pekdon.

Själv brukar jag spela Master of Orion 2 på min laptop.
En SNES emulator är också alltid trevligt att leka med.

1
Skriv svar