Vilket spel har högst systemkrav just nu?

Inaktiv
Vilket spel har högst systemkrav just nu?

Som rubriken säger:

Vilket spel har högst systemkrav just nu?

(Det ska finnas för försäljning.)

/Tommy

Medlem

Oblivion.

Sett allt på högsta och det hackar nästan på vilken dator som helst. :evil:


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

Skulle nog säga S.T.A.L.K.E.R. Men bara för det är så otroligt ooptimerat.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Så Recommended för Oblivion är på lägre upplösning då?

Recommended:
3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
1 GB System RAM
ATI X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series, or higher video card

Minimum System Requirements:
Windows XP
512MB System RAM
2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
128MB Direct3D compatible video card
and DirectX 9.0 compatible driver;
8x DVD-ROM drive
4.6 GB free hard disk space
DirectX 9.0c (included)
DirectX 8.1 compatible sound card
Keyboard, Mouse

Finns det några fler värstingspel?

Medlem

Stalker, sen Arma

Medlem

Tråd flyttad.

Medlem

jag skulle säga Rainwbow 6: Vegas.
Stalker är inga större problem, men Vegas! herregud, knappt det går att spela på medium...


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av Asfalt:

Så Recommended för Oblivion är på lägre upplösning då?

Recommended:
3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
1 GB System RAM
ATI X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series, or higher video card
ible sound card
Keyboard, Mouse
...

Ja, 800x600 kanske.

Medlem

ms röj!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Det är Rainbow Six:Vegas skulle jag tippa.
Om man ska tro de requirements so släppts tilll Crysis har RS högre krav:P

Inaktiv

Tänker ni bara på grafik? Det finns andra saker som spel kräver också. ; )

Skulle vilja säga Company of Heroes, Lost Planet eller kanske STALKER pga. o-optimering.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Arma. Tror inte jag träffat någon som kunnat köra det maxat

Medlem
Skrivet av m8rix4ever:

Det är Rainbow Six:Vegas skulle jag tippa.
Om man ska tro de requirements so släppts tilll Crysis har RS högre krav:P

Håller med, blev lite lack efter att ha köpt det, mitt grafikkort pallade inte av det, saknade nån konstig sak. Och då har jag ett 1 år gammalt Radeon 256mb kort, 8000 serien... Irriterande som fan!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

nj
Medlem
Skrivet av Roten:
Skrivet av m8rix4ever:

Det är Rainbow Six:Vegas skulle jag tippa.
Om man ska tro de requirements so släppts tilll Crysis har RS högre krav:P

Håller med, blev lite lack efter att ha köpt det, mitt grafikkort pallade inte av det, saknade nån konstig sak. Och då har jag ett 1 år gammalt Radeon 256mb kort, 8000 serien... Irriterande som fan!

Shader model 3.0 antagligen. ATI gjorde en stor miss med R420-kretsen (och dess varianter), X8x0-grafikkorten dvs, då de valde att skippa stödet för det.
När kortet var nytt så kvittade det förvisso iom det fanns knappt några spel som nyttjade tekniken. Dock så har det krypit ikapp ATI nu då fler och fler spel kräver det (då det erbjuder bättre prestanda än shader model 2 främst).

Medlem

Tja.. CSS måste jag säga. Lyckas aldrig få över 100 fps hela tiden som alla säger. Sitter nu på ett ganska kraftigt system. Måste vara nå fel på mig eller så kör alla som har över 100 fps hela tiden i 640x480 och allt inställt på low.

>_<

Anyhoo, Oblivion är krävande på höga upplösningar även Stalker. Även San Andreas på höga upplösningar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Provade vegas häromdagen med medium-inställningar och det var fullt spelbart... Det kan man inte säga om stalker dock, som jag körde på low-low och det gick knappt att gå runt i staden

Medlem

hu? själv kan jag knappt starta Vegas, men har inga problem med Stalker, snacka om skumma spel.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vegas, Stalker etc var ezymode. vad som däremot kräver sin man är faktiskt SupCom. GG säger jag bara.

Medlem
Skrivet av IceMan:

hu? själv kan jag knappt starta Vegas, men har inga problem med Stalker, snacka om skumma spel.

Ryktet (polaren) säger att stalker är lite som FEAR... Slipstreamat för de som har tur och resten fick spela med 5fps oavsett hårdvara

Jag hade tur med FEAR men Stalker gick inte alls :<

Medlem

Flight Simulator X, utan tvekan. De rackarna bygger ju alltid sina simulatorer för näst-nästa generations hårdvara.

Medlem

Tja antingen S.T.A.L.K.E.R, Oblivion kanske Rainbow Six Vegas fast så farligt är det inte.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Tja.. CSS måste jag säga. Lyckas aldrig få över 100 fps hela tiden som alla säger. Sitter nu på ett ganska kraftigt system. Måste vara nå fel på mig eller så kör alla som har över 100 fps hela tiden i 640x480 och allt inställt på low.

Kul att fler haft det problemet. Även i 1.6 (när det kom) gick det inte att få samma flyt som 1.5, helt omöjligt att hålla 60fps konstant trots senaste i datorväg.

Har precis köpt mig en C2D 6600 som jag kör i 3GHz, 4GB PC8500-minnen och ett Asus 8800GTX 768MB som jag *äntligen* lyckats fått CSS att hålla sig över 100 hela tiden!
Men vissa banor (måste vara något fel på dom) så sjunker även min till 40-50 ibland... Men som sagt, måste vara något fel på dom. Har en screenshot från gg_lego_arena där fpsen ligger på 500..

Inaktiv

Suck.. detta CS FPS jagande. Varför bry sig om man har 30 eller 50 fps? Du märker ingen skillnad!

Hursomhelst.. mest krävande av CPU:n just nu är Supreme Commander och totalt skulle jag vilja säga Compan of Heroes eller S.T.A.L.K.E.R. pga. ooptimering.

Absolut inte Oblivion eller Rainbow Six: Vegas.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Seriöst 30 å 50fps?! Du skämtar...
Det är fullständigt omöjligt att spela med det i de högre divisionerna.
60 fps går an i värsta fall, men då får det absolut inte droppa lägre. Därför vill man även ha en hel del marginal...

Btw, körde precis R6: Vegas, och det flyter på som bara den. Men grafiken är inte mycket att hurra för, så jag har svårt att förstå om detta skulle vara särskilt krävande.
Däremot är det väldigt roligt!

Medlem

Colin mcrae dirt minium 1 gb ram minne 256 mb grafik kort rekemonderat 2 gb geforce 8500 gt.

1
Skriv svar