Bli skitskraj av Fear 3-gameplay

Robot
Medlem
Bli skitskraj av Fear 3-gameplay

Ok... såg väll ok ut... Men.. var dom tvungna att visa konsoll versionen?... visar ju bara att man inte kan spela fps på konsoll....
och det såg extremt trökigt ut i gunfightens, allfall med "Deagle Uzinerna"....
får se om jag ens kommer testa spelet.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot

Detta såg bara... Jag vet inte.

Inte förens jag får se "äkta" gameplay med hud och se en bit av en bana så kommer jag kommentera något om detta lir.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

miljöerna var riktigt snygga och stämningsfulla, men resten såg ut som skit. vilket skräp.

Medlem

Meh. Har blivit mer tecknad på något viss och tydligt mer av ett konsolspel till skillnad från 1:an.
Röstskådespeleriet är i nuvarande version inte direkt bra heller.

Medlem

Me likes...

Det krävs lite skillz att lira fps på konsoll, men det funkar helt klart. Jag är t.om bättre på konsoll än pc om jag ska vara helt ärlig. Jag suger på bc2 på pc..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Me likes...

Det krävs lite skillz att lira fps på konsoll, men det funkar helt klart. Jag är t.om bättre på konsoll än pc om jag ska vara helt ärlig. Jag suger på bc2 på pc..

Det behövs inte skills... t.ex. I halo, då behövs det är Insane hög Sens på kontrollerna... annars funkar det ej, så det är mer flaxx och skjut.. än skills

och ja... tänker inte kommentera att du suger på bc2 på pcn.. försöker du säga att du är bättre på konsollen?, Kanske det beror på att det är Casuals som spelar med controller och att du kanske suger helt XD


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Me likes...

Det krävs lite skillz att lira fps på konsoll, men det funkar helt klart. Jag är t.om bättre på konsoll än pc om jag ska vara helt ärlig. Jag suger på bc2 på pc..

Det ser endå ut som en bunke retards när man ser någon/några spela FPS på konsol.

Att du sen gör en "Cartman" för att vinna är en annan sak ;).


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Stenhart Nope! Jag ar sa javla trott pa spel dar du mast tomma halva vapnet per fiende.

Och att man ar battre pa konsoll? Well.. Autoaim har kanske med saken att gora? Rikta i ratt vaderstreck och du far en headshot. Otroligt gay.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Nee grabbar, jag lirar FPS enligt den gamla skolan, MUS OCH TANGENTBORD......alla oldschool quakers skulle skämmas. autoaim och skit? herre jävlar.

Man spelar som man vill, jag förlorar totalt kontrollen i snabba spel på konsoll, FPS alltså.

Kommer nog testa

Medlem

Fy fabian vilket skräpspel detta ser ut att vara. Ingen känsla eller någonting what so ever.

Medlem

Det börjar bli lite smått sorgligt med folk som snackar om att FPS på konsol inte kräver några skills... jag gillar liksom faktumet att det finns topprankade i Halo av just den anledningen. Det krävs skills för att köra i de högre nivåerna på 360 och PS3. Själv nördade jag sönder mig själv i FPS på PC när jag var 13-15, sen dess har jag spöat alla casual spelare på PC även om jag knappt spelar FPS på PC längre. -___- Gick fan bättre på CoD4 på PC än på konsol. Med det sagt menar jag inte att PC är en underlägsen plattform, det är definitivt svårare att bli skitbra på PC än på konsol men att det inte krävs några skills är bara ren lögn.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Tyckte inte att det såg så roligt ut att spela, men vi får väl se.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det behövs inte skills... t.ex. I halo, då behövs det är Insane hög Sens på kontrollerna... annars funkar det ej, så det är mer flaxx och skjut.. än skills

och ja... tänker inte kommentera att du suger på bc2 på pcn.. försöker du säga att du är bättre på konsollen?, Kanske det beror på att det är Casuals som spelar med controller och att du kanske suger helt XD

Haha!
Alltid lika kul när en PC-fanboy ska uttala sig som inte vet något, och gör bort sig helt XD

Jag kan meddela dig lilla pojke (flicka?) att bara en idiot skulel försöka spela med insane hög sens, det gör ingen annan en f.d. PC spelare iaf. På PC kanske du har bra iam och allt som avgör är hur bra sens du har, så är det inte på konsol.
DE som spelar på hög nivå brukar snarast hålla "medel" som sens, eller låg, för att kontrollen är svårare att bemästra. Bara en idiot skulle försöka köra med insane, eller ens påstå det
Sen att du gillar en casual och enkel kontroll där bara sens och inte skill avgör, är ditt eget problem

Skrivet av azynkron:

Och att man ar battre pa konsoll? Well.. Autoaim har kanske med saken att gora? Rikta i ratt vaderstreck och du far en headshot. Otroligt gay.

Trevligt med ytterligare en liten Fanboy som är så fast i sina självbedrägeier att han tror på dem, humoristiskt XD
Men som varandes en mogen vuxen så ska jag nu vara snäll och förklara för dig hur verkligheten ser ut, även om det kan vara otrevligt. Autoaim är något DU använder på PC för att kunna vinna min vän
På konsol har du visst i vissa spel "aim assist", men det vet nog de flesta normalbegåvade 12-åringar att det är en avsevärd skillnad
Aim-assist på konsol siktar aldrig på huvudet, bara mot kroppen. Den drar automatiskt mot en fiende som rör dig förbi, och håller inte stilla på ett mål du beskjuter.
Den drar bara ditt sikte om du redan har siktet på en fiende, och kan aldrig kompensera för en fiende som ex. rör sig i sidled. Aim-assist är något som bara hjälper nya spelare, n00bs, som behöver den. Någorlunda erfarna spelare får aldrig hjälp, bara problem, då den är så ineffektiv.

Något alla som någonsin testat spela på en godkänd nivå vet. Men så klart, suger man måste man ju alltid ha något att skylla på när man förlorar, att du själv skulle vara för dålig är väl inte tänkbart?
Säkert motståndarens fantastiska aim-bot XD

OnT:
Denna trailer tyder på att spelet var lika läskigt som de två tidigare, dvs inte alls. Såvida man inte är lättskrämd eller för ung för att spela (Pegi), så förstår jag inte hur någon kan tycka det är läskigt?
Gameplay verkar väl sådär, förhoppningsvis är gameplay och story lite bättre än i 2:a spelet, iaf co-op lär ju lyfta en del, men i övrigt är jag tveksam.
Som vanligt ska spelen förenklöas för att nå en bredare publik, såväl på PC som på konsol. Det är därför trevligt att man ser ett fåtal spel som snarast blir svårare och kräver mer skill än sina föregångare (Halo: Reach, The Witcher 2) även om det är sällsynt, speciellt på PC (WoW, Sims och Farmvilles fel eller?).

Medlem

Gillar inte hur FEAR-serien har utvecklats. Första spelet tycker jag var riktigt bra, och jag gillade att vandra omkring i kontor osv.

Men tvåan har inga intressanta banor alls, bara ruiner och övergivna byggen, och detta spel verkar följa samma spår. Synd.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Gillar inte hur FEAR-serien har utvecklats. Första spelet tycker jag var riktigt bra, och jag gillade att vandra omkring i kontor osv.

Men tvåan har inga intressanta banor alls, bara ruiner och övergivna byggen, och detta spel verkar följa samma spår. Synd.

För mig var FEAR "the debries", man sköt som satan och allt exploderade/splittrades i princip. Var en skön känsla. Såg inget sådan i filmen.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

1. Varför spelar dom in det på konsol? Fick mig att tappa lusten helt för spelet, liksom killen var riktigt dålig med kontrollen också. Sprang fram till vartenda och skjöt dom på 1 meter avstång.

2. Och tack för att videon avslöjade typ alla skrämsel ställen :/

Medlem

okej inte nöjd med det jag så. vad var det med trollkonsterna hur tråkigt såg inte det ut att vara, du har 3 val peka finger höja näve eller eller strypa

CX
Medlem

Satt och blev arg på styrningen när jag kollade.

Medlem

Tänker gå mot strömmen o säga att jag tycker det ser bra ut

Skrämselmomenten känns lite i stil me 2:an, men bättre & aningen mer fantasifulla. Tycker även att musiken i de momentet där snubben slåss mot domdär zombieliknande grejerna som inte har några vapen känns stämningsfull.

Främst verkar dock miljöerna vara bättre, 2:an bestod mer ellr mindre bara av korridor, korridor, korridor. Detta verkar också utspela sig mest inomhus, men miljöerna ser betydligt roligare ut, samt minst 3 scener utspelade sig utomhus i filmen.

Det jag hoppas på är: Bättre grafik, riktigt fin AI, inte konsoll-styrning, MYCKET bättre skrämselscener än i tvåan (som inte ens va nära att skrämma en någon gång). Får mycket gärna vara längre än 2:an me.

Håller dock med om styrningen i videon, inte mkt i hurra för. Men är det ens värt att nämna, trodde vi va rätt medvetna vid dehär laget hur fps-styrning är på konsoll får hoppas det inte smittar av sig på Pc-versionen me.

Medlem

meh, tycker det inte såg nå bra ut, såg iallafall inte läskigt ut, jag gillade dock inte någon av FEAR spelen men vilket spel som såg bäst ut och kändes bäst att spela av alla FEAR spel så är det första utan tvekan


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Hej. Stelt.se


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Hej. Stelt.se


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ful grafik. Den som spelar är verkligen grön på fps.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Shit vad kasst det såg ut. FEAR blir bara sämre och sämre!
Kom att tänka på det gamla spelet Hexen.
Det var inte bra ens från början.
Dom borde tammefan skämmas!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Ok... såg väll ok ut... Men.. var dom tvungna att visa konsoll versionen?... visar ju bara att man inte kan spela fps på konsoll....
och det såg extremt trökigt ut i gunfightens, allfall med "Deagle Uzinerna"....
får se om jag ens kommer testa spelet.

lolz, Du borde formulera ditt påstående lite bättre, det där med att "MAN" inte kan spela FPS spel på konsoll är stämmer inte, du kunde där i mot ha skrivit JAG kan inte, eller HAN kan inte spela FPS spel på konsol.

Det går självklart att spela FPS spel på konsol och om jag inte ska spela Online så föredrar jag faktiskt att spela FPS spel på konsol nu för tiden, grymt skönare känsla.


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem

gubbs ni som inte gillar konsoll va har ni imot det , viste ni inte att dom som spela pc är bara noobs,
jag har själv spelat pc, cs cod wow diablo mmm.... men nu gillar jag mer om konsoll, ni som klagar är för ni klara inte av att spela med kontrol,

Så till slut vill jag bara säga att jag har spela spela sen Atari kom ut så de är många år sen

Medlem

gubbs ni som inte gillar konsoll va har ni imot det , viste ni inte att dom som spela pc är bara noobs,
jag har själv spelat pc, cs cod wow diablo mmm.... men nu gillar jag mer om konsoll, ni som klagar är för ni klara inte av att spela med kontrol,

Så till slut vill jag bara säga att jag har spela spela sen Atari kom ut så de är många år sen

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Gillar inte hur FEAR-serien har utvecklats. Första spelet tycker jag var riktigt bra, och jag gillade att vandra omkring i kontor osv.

Men tvåan har inga intressanta banor alls, bara ruiner och övergivna byggen, och detta spel verkar följa samma spår. Synd.

Håller med dig, gillade inte 2:an något vidare och 3:an? mjäk..
Och skräckscenerna? Va fan var det?

sad kitten åt alla håll!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av L00c0:

gubbs ni som inte gillar konsoll va har ni imot det , viste ni inte att dom som spela pc är bara noobs,
jag har själv spelat pc, cs cod wow diablo mmm.... men nu gillar jag mer om konsoll, ni som klagar är för ni klara inte av att spela med kontrol,

Så till slut vill jag bara säga att jag har spela spela sen Atari kom ut så de är många år sen

Alla vill inte känna sig fängslade i omoddade peer 2 peer system med massa forcat skräpt som ska tilltala massorna.

12
Skriv svar