Spelkvällar med FZ-folket

Medlem
Spelkvällar med FZ-folket

Undrar hur många som är intresserade av att ha någon typ av spelkväll med folk från FZ, med ett valt spel och dylikt ? Detta har säkert beprövats några gånger, men vi försöker igen

Lördagen den 21a Juli kommer vi att spela Ground Control.
Kl. 18.30 samlas vi som är intresserade i #fz-gamenight @ qnet. Helst med spelet redan installerat så det inte blir massor av förvirring.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

vet inte, om jag är online på irc så sitter UT2k4 bra till för min del.
men jag kommer nog inte vara med för jag kommer glömma bort det änndå.
men nu är det iallafall aktivtet i tråden.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Gäller det bara PC lir eller 360 också?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Utifall någon missat det, vår FZ Europa Universalis 3-kampanj - bara att hoppa in, vi är snälla mot nybörjare (fråga gärna efter tips på icke upptagna stater).

För att det ska bli något av ett sådant här initiativ behövs antagligen någon som kan lägga upp en server som tar tag och sätter upp tid och datum för ett någorlunda populärt spel, som TheWookiee gjorde med EU3.

Inaktiv

gäller det bara hemmifrån?
givf något nightgib i stockholm med fz medlemmar!

Medlem

Tänkte se sen mot slutet av juni då man får en bättre lina ifall man kan sätta upp en liten server då och då att lira på


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ett spel som skulle passa är ju Warsow, gratis och därmed enkelt att få ihop en skara spelare. Riktigt roligt också.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Tycker Nexuiz är bättre än War§ow, men jag har bara testat War§ow inte spelat så mycket.

Medlem

Hade ju varit kul om vi tar ett nytt spel för varje vecka så får alla liksom en chans att vara bra. Jag är på!

Inaktiv

Jag är med, säg till när bara

Medlem

jag är på:P just say when.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

Me too! Hoppas bara att den nya hårddisken kommer snart, den andra är ju sönder.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

klosterkatten: ta första steget du, så kommer vi andra och följer efter:P vi måste börja handla och inte bara prata. så, först handling, sedan promotion. OBS detta är vad jag tycker.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem
Skrivet av Wilcore:

klosterkatten: ta första steget du, så kommer vi andra och följer efter:P vi måste börja handla och inte bara prata. så, först handling, sedan promotion. OBS detta är vad jag tycker.

Först och främst måste det väl finnas intresse? Kanske ökar om man bestämmer vilket spel som ska spelas.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Vi kan ju alla skriva en lista på vad det finns för spel och lirra, själv tycker jag CoH skulle funka, sedan finns det ju alltid starcraft, wc3, bf2, you name it

Medlem

Som sagt, jag rekommenderar någon spelkväll med Warsow. Själv har jag inte köpt PC-spel på något (några?!) år så jag är ju inte direkt uppdaterad så att säga. Senaste året har det bara blivit köp av 360-spel, fast det är inte speciellt många det heller. Nu får man ju som tur är in lite deg i slutet av sommaren så då kanske man köpa på sig något som är roligt att lira online.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag kör ganska mycket UT2004 speciellt Instant gib CTF.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

jag är med på alla quakevariationer och eventuellt hl2. annars har jag inte så mycket multilir på dumburken, inga grafiskt krävande spel då min gamingdator är manglad.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

jag är med på alla quakevariationer och eventuellt hl2. annars har jag inte så mycket multilir på dumburken, inga grafiskt krävande spel då min gamingdator är manglad.

HL2: Coop?

nj
Medlem

Har inget emot att vara med när jag har tid iaf, sedan så finns det ju gott om gratisspel som kan väljas för att spela beroende på vad man känner för.
De två första två GTA-spelen är ju släppta för fri nedladdning av Rockstar och fungerar i nätverk vad jag kan minnas, känner man för RTS så är ju #Ground Control fritt med (så länge man har ett gratis användarkonto på Fileplanet och registrerar sig för GC).
För FPS så finns det rätt många alternativ, #Warsow och #Nexuiz har redan nämnts i tråden, men även #Wolfenstein: Enemy Territory och Quake 3-modden (som numera inte kräver att man äger Quake 3) Urban Terror finns. Multiplayerdelen av #F.E.A.R. är väl en gratisnedladdning med för den delen.
Hmm... just ja, #Hidden & Dangerous är gratis numera med.

Rätt gott om enbart spel som är gratis att välja och vraka bland, en omröstning kanske vore på sin plats?

Medlem

Röstning nu tillagd och ytterligare information.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ameicas Army till hela folket. Vad sägs om en FZklan?
Hur många tycker att AA skulle vara kul? Det är ju faktist gratis och riktigt gott

Medlem

Jag är med på vad som helst bara jag har spelet, säg tid och server bara och jag är på.

Helst Wofenstein: ET


signatur

<3

Medlem

Jag försökte styra FZ matcher i C&C med de äldre spelen i fokus. Men det gick lite mindre bra märkte jag. Men gratisspel fungerar nog desto bättre. Användande av Hamachi skulle kunna vara skönt så att man slipper leta servrar hela tiden. Och kanske någon som kan lägga upp Teamspeak/Ventrilo server?

Wolfenstein ET kräver nog minst 3-4 personer per lag på orginalbanorna för att det ska vara skoj. De andra spelen fungerar nog bra med mindre antal spelare.

Jag har samlat på mig en mängd gratisspel, ska kolla senare om det finns något mer intressant på hårddisken.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Jag försökte styra FZ matcher i C&C med de äldre spelen i fokus. Men det gick lite mindre bra märkte jag. Men gratisspel fungerar nog desto bättre. Användande av Hamachi skulle kunna vara skönt så att man slipper leta servrar hela tiden. Och kanske någon som kan lägga upp Teamspeak/Ventrilo server?

Wolfenstein ET kräver nog minst 3-4 personer per lag på orginalbanorna för att det ska vara skoj. De andra spelen fungerar nog bra med mindre antal spelare.

Jag har samlat på mig en mängd gratisspel, ska kolla senare om det finns något mer intressant på hårddisken.

Jag skulle gärna köra C&C spel, spelar ingen roll vilket har alla

Medlem

Problemet är att alla inte har C&C och därför blir ju några utan.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Half-Life skulle ju kunna gå att köra ibland, då nästan alla har det och dessutom finns det ju många bra moddar till det också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ja, en trevlig match i Natural Selection skulle vara riktigt skoj imo


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tråd uppdaterad med omröstning av tider.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Fear combat är samma som Fear Multiplayer?


signatur

<3

123
Skriv svar