Secret of Time | Screenshots - Videos - Downloads
Hejsan!
Jag skriver följande inlägg på engelska men svara gärna på svenska ifall ni känner för det.
Information
Secret of Time is a story-driven action/adventure game developed by thirteen students from the Swedish school Gamemaker.
The original game was produced in approximately seven weeks, so we were on a tight schedule.
Screenshots
Video
[http://www.youtube.com/watch?v=Lov8MzIwApM]
Platform
For now, the game is only available for Microsoft Windows XP and Microsoft Windows Vista, but as we use Ogre as our graphics engine there should be no problems porting it to Linux and other OS:es.
Downloads
Installer for Microsoft Windows XP and Microsoft Windows Vista (145MB)
Att kunna stanna tiden (jag får intrycket av att det kan göras ifrån videon) borde kunna användas till massor av intressanta och unika saker. Hoppas ni tar tillvara på det. Helst skulle jag se att det satsas mer på intressanta pussel än strider, eller att striderna själva är pussel - det är vad jag söker efter i äventyrsspel
Grafiken är ju som ni säkert vet själva inte den bästa, men åtminstone för mig spelar det mindre eller ingen roll Ni verkar ju också försöka väga upp det med design, vilket ser ut att fungera bra. Försök att få fram lite mer variation i ljussättningen, det är främst den som drar ner intrycket tycker jag. Den och animationerna, som just nu inte ser helt naturliga ut utan alldeles för snabba och ryckiga.
Svårt att säga mer av det lilla som finns att se, men det ser bra ut. Lycka till
Att kunna stanna tiden (jag får intrycket av att det kan göras ifrån videon) borde kunna användas till massor av intressanta och unika saker. Hoppas ni tar tillvara på det. Helst skulle jag se att det satsas mer på intressanta pussel än strider, eller att striderna själva är pussel - det är vad jag söker efter i äventyrsspel
Först och främst - bra kritik!
Tid är ju den röda tråden i konceptet men vi har inte lyckats peta in det riktigt fullt ut - detta av brist på just tid ;).
Grafiken är ju som ni säkert vet själva inte den bästa, men åtminstone för mig spelar det mindre eller ingen roll Ni verkar ju också försöka väga upp det med design, vilket ser ut att fungera bra. Försök att få fram lite mer variation i ljussättningen, det är främst den som drar ner intrycket tycker jag. Den och animationerna, som just nu inte ser helt naturliga ut utan alldeles för snabba och ryckiga.
Även här bra kritik.
Det här ska föras fram till produktionsgruppen.
Eftersom det är dynamiskt ljus i spelet torde detta kunna användas på ganska coola sätt.
Svårt att säga mer av det lilla som finns att se, men det ser bra ut. Lycka till
Tack ska du ha!
Kul att du tog dig tid.