Tips på Space sim?

Medlem
Tips på Space sim?

Tjo!

Är tämligen ny på scifi/space sim/flygare. Vad man nu än kallar det

Precis beställt en joystick, och tänkte dyka in i nån fet öppen space sim.

Så, eftersom jag har väldigt dålig koll på vad som finns, hoppas jag nån kan hjälpa mig på vägen!

Har sett ett spel som kommer snart, Spaceforce Rogue nått. tänkte köpa det, men vill ju gärna börja spela nått bra redan nu.

Tips? Vill helst inte ha FÖR gamla lir, samt att dom funkar prima med joystick.

Tacksam för svar =P


signatur

Bara gör det.

Medlem

Hm, svår fråga... Kollat upp Freelancer? Enda jag kan komma på som är något nytt.

Medlem

X2 och/eller X3. kolla egosoft.com.
Mycket bra rymdsim. Man flyger inte bara omkring, du har även fabriker och ett enorm universum att utforska.
Har du en bra dator så rekommenderar jag X3 eftersom det inte skiljer sig så mycket från X2 förutom grafiken. Det finns en story också, börjar i X2 och fortsätter i X3, men det är inte världens bästa...

testa spelens demon. båda spelen har starforce som skydd MEN de senaste patcharna tar bort det och lägger till en massa nytt. Installlera patchen innan du startar spelet första gången så slipper du SF.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Här kommer lite tips

Tachyion: The Fringe

Freespace 2 är j u ett underbart rymdsim (om inte det bästa). Det är abandonware nu så det ska finnas ett projekt som har resturerat spelet med ny grafik. Tyvärr verkar inte länken fungera men googla på det.

Independence War 2: Edge of Chaos

Detta är de jag kan komma på just nu. Tyvärr är alla spelen rätt gamla men tyvärr görs det inte många bra rymdsims numera.

Hittade ett till Jumpgate

Darkstar One

Medlem

Orbitersim.
http://www.orbitersim.com/

För övrigt så är Freelancer på LAN/Internet ganska coolt. FL och Tachyon kan vara svåra att få tag på numera.

Medlem

X3 är rekommenderat om du har lite kraftigare dator så du får igång alla effekterna. Ruskigt snyggt spel.

1
Skriv svar