Inaktiv
The Godfather

Vad tycker ni om spelet? Jag har nu spelat igenom spelet och känner mig inte speciellt nöjd.. spelet har ingen känsla och designen är ganska kass; musiken som gjorts till spelet är den sämsta som finns - den enda musiken som är bra är den från filmen och då känner jag inte att jag kan ge credit till någon som gjort spelet för det.

Du kan själv inte ställa in speciellt mycket med spelet, det finns inga ljud inställningar så jag själv kunde inte dra av te.x. musiken och lägga mitt eget soundtrack i backsidan.

Spelet känns oerhört onödigt och är en skam för gudfadern.

Till det som var bra med spelet - sättet att slåss på tyckte jag var helt okej samt det sättet man tar över affärer och liknande. Skulle själv vilja se ännu mer av detta i ett kanske framtida spel eller i en annan "GTA" franchise.. vem vet.

Det enda som var bra med grafiken var personerna och folket i världen; dag såg ut som natt förrutom att himmelen var mörk (det känns som om det inte fanns några ljus effekter alls). Först trodde jag att det var fel på mitt grafikkort fast nu när jag testat på 2 olika grafikkort så torde det sig inte vara problemet (GF6600GT och 8800GTS).

För mig blev spelet ganska ospelbart pga. den elektroniska musiken som spelades om och om igen; förstår inte varför dom kunnat satsa på lite autentisk musik från den tiden eller gjort lite egen enkel musik som låter någorlunda "30-50-tal".. jag kanske överreagerar då jag studerar och jobbar med musik men jag ser det som ett stort problem då ljud och musik är en stor del av spelen.

Spelet får knappt 2/5 av mig.. ett annat skit licens spel.

Så vad tycker ni?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

jag spelade igenom det på xbox när det var nytt. det var väl lite lagom underhållande, men knappast ett spel man tänker på så här ett år senare. sista halvan av spelet tog jag mig igenom av pliktkänsla


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

jag spelade igenom det på xbox när det var nytt. det var väl lite lagom underhållande, men knappast ett spel man tänker på så här ett år senare. sista halvan av spelet tog jag mig igenom av pliktkänsla

precis så jag kände det också. Det jag gjorde var att ta över allt på kartan, huvud handlingen gjorde jag inte så mycket med, var mer beroendeframkallande att äga allt


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

En riktig besvikelse. Väldigt enformigt efter ett tag (ta över affärer, områden etc etc), trista miljöer, ogenomtänkt (ligger man på tutan när man kör bil så flyttar sig alla bilar hela tiden, bara att ligga mitt i vägen) etc. Nej, urk!

Medlem

haha, ja när man upptäckte det där med tutan förstördes verkligen den lilla körglädje som funnits innan...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

trodde nån på allvar att spelet skulle bli nått att ha?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

det lilla jag har kört, på ps2 finner jag skit roligt faktist, härlig körkänsla, och att få spöa upp folk på olika vis, och helt okej grafik!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Lika tråkigt som mafia...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Lika tråkigt som mafia...

är du galen pöjk Mafia är ett av tidernas absolut bästa spel alla kateirogiger (jävla ord)


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Word på Molotov. Och jag måste hålla med IceMan på kommentaren mot Night Hawk...

Är det inte någon annan som reagerat hårt på detaljerna i spelet och på den svarta himmelen på natten? Jag undrar om dom ens använt sky texturer och jag undrar om dom ens använder ljud effekter i spelet.

Det enda som kändes genomtänkt i hela spelet var designen på huvudkaraktärerna, dvs Don, Mike osv.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

gudfadern till Wii skulle väl vara rätt så kul ?
grafiken va ingen höjdare men det ska tydligen va kul att slåss med kontrollerna.

Skrivet av Night Hawk:

Lika tråkigt som mafia...

Nä, nu får du tvätta munnen med tvål! Mafia är ju ett av de bästa spelen någonsin!

1
Skriv svar