FPS för online-noob?

Medlem
FPS för online-noob?

Hallå tänkte höra om någon skulle vilja tipsa om en bra FPS för någon som inte har spelat online sedan star craft och UT var nya. Kriterierna är alltså:

1. Bra spel (såklart)

2. Ska finnas en bra "noob-scen" online. Alltså att man kan ha kul utan att vara sk1llz0R H4XX0R osv. Det är också en fördel om medelåldern är över 14.

Jag kanske är en idiot, alla populära spel kanske uppfyller dessa kriterier, men jag har som sagt (nästan) inte spelat online sedan slutet av 90-talet så det är bäst att fråga


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

CoD2 é kul online, och hyffsat trevligt folk måste jag säga.
Jag har då inte blivit sönderbombad med "n00b" etc.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

ok, tack. det har jag ju spelat lite single player på xbox så det kanske jag kommer in i ganska fort också


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Fast sist jag spelade Cod2 tyckte jag att alla sköt väldigt hårt mot en... Fast jag kan ha hittat till fel servrar... Annars är väl BF2 rätt bra för nybörjare, med tanke på att man knappt behöver kunna sikta för att träffa.

Eller så väntar du tills ET: Quake Wars kommer ut, de allra flesta lär ju vara nybörjare när det väl kommer ut

Medlem

Lätt BF2.


signatur
nj
Medlem

#Red Orchestra: Ostfront 41-45 kan vara värt att kika på, spelade det rätt mycket när det var en mod till UT2004. På den tiden så vet jag att det iaf var riktigt bra stämning på servrarna, och modden var riktigt underhållande.
Har väl blivit rätt rejält utvecklat från tiden det var en mod till nu när det är ett kommersiellt spel med.

Medlem

tack för tipsen :). hur är det med BF 2142, testade precis lite singleplayer, det verkar ju ganska häftigt?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

tack för tipsen :). hur är det med BF 2142, testade precis lite singleplayer, det verkar ju ganska häftigt?

Vill du spela med folk över 14 så är 2142 fel spel.


signatur
Medlem

UT2004 är väldigt kul online


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vill du spela med folk över 14 så är 2142 fel spel.[/quote]

AAJJJJ, den sved!!!!

Medlem

inte 2142 då med andra ord :P. såg att man kan köpa bf 2 med alla expansions i ett kit, är det det som gäller?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Njae... du skulle klara dig gott och väl på enbart BF2. Är det som flest folk spelar. Fast skiljer det inte så mycket i pris är det kanske värt det... Men som sagt, är flest som spelar BF2 utan expansioner och liknande.

Och det ska finnas MP demo till både BF2 och BF2142, så bara att prova vilket av dom man gillar bäst.

Medlem

Day of Defeat: Source

Både bättre än CS:S och inte alls lika många fjortisar, och det är väldigt lätt att komma in i.


signatur

<3

Medlem

pinkelephant: jaha, smart jag var då. jag laddade ju ner en annan typ av "demo" där man bara kan köra SP

red:
urken: ok ska kolla det också


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar