Varför suger 99% av alla spel, o jag menar både PC o konsol?

Inaktiv
Varför suger 99% av alla spel, o jag menar både PC o konsol?

Hallå alla, varför suger nästan alla nya spel som kommer? De enda spelen som är värda att köpa är de så kallade storspelen, spel som tex GTA 4 eller Resident 5, Alan Wake, HL2 Episode 2 osv. Man får vara glad om det släpps ett sådant slags spel per år. Jag skulle vilja säga att alla andra spel som kommer är mer eller mindre skit, och man tröttnar oftast väldigt fort. Finns inget spel som kommit på sistone till PC som är värt o köpa, skulle vilja säga att S.T.A.L.K.E.R. också var ett skit spel.
ALLA spel till den senaste "nya generationens" konsol, PS3, är fullkommlig dynga, Motorstorm är väl okej men även det är dåligt med tanke på hur få banor det är. Grafiken till dessa nya generationens spel är dålig, sämre grafik än PC-spel haft de senaste par åren tillbaka.
Xbox 360 är väl den konsol som får flest bäst spel det kommande året, men även dom är pinsamt få med tanke på hur många spel som faktiskt ges ut sammanlagt. Wii är ingen idé att ens nämna, shit vilken sopkonsol. Grafiken är ju sjukt ful och de enda spelen som är okej till denna bajskonsol är dom som görs till varje Nintendokonsol, alltså Zelda mm. Att Nintendo säljer bra i Japan säger inte så mycket, det är ju faktiskt landet där män helst vill ha blöjor och bli piskade av starka kvinnor, och där man uppfann sådana hemskheter som Pokemon och det är även det landet där det anses normalt att vara "blyg" eller generad på låtsas.

Medlem
Citat:

Blablablabla blabla bla.

Mvh, Troll

Vart vill du komma?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Haha, jag håller faktiskt med dig om en del förutom att wii är en "bajskonsol", wii är en väldigt bra konsol som det ligger mycket spelglädje i. Dessutom har inte de bra spelen släppts en så som super mario, smash bros, mario party osv. Men jag tycker att den är lite smått "barnslig" kanske.

Medlem

Det är väl tur att det kommer en massa skitspel så att man har några få guldkorn att se fram emot 8) 2007 ser ju förövrigt ut att bli det kanske bästa spelåret på länge, så det finns väl egentligen inte så mycket att klaga på just nu.

Medlem

ja det släppts oerhört mycket skit, men 99% är skit vet jag inte.
det finns dock spel också som inte är hypade osv som visar sig vara riktigt bra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om alla spel som släpptes var suveräna så skulle man nog inte ha varken pengar att köpa allihopa eller tiden att spela dem.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Om alla spel som släpptes var suveräna så skulle man nog inte ha varken pengar att köpa allihopa eller tiden att spela dem.

Speciellt eftersom man inte hinner spela alla spel man vill spela som det är nu (iallafall stämmer det för mig).

Inaktiv

WoW där det 3 år senare fortfarande är roullete om din klass gear går till dig eller en ninja, BF2 där menyerna och valmöjligheterna slås av 20 år äldre spel förutom buggarna, och andra sådana stora spel behöver inte vara 90% på alla planhalvor för det behövs inte för att tjäna pengar, en del spel och studios som har potential har inte budgeten. Jag tycker även det är dynga att 99,9% av spelen som släpps är våldsbaserade. Wii ser jag inget felpå, den är nyskapande och har du verkligen kört i 720p eller med en skartt sladd?.

Medlem
Skrivet av mongoose84:

Hallå alla, varför suger nästan alla nya spel som kommer? De enda spelen som är värda att köpa är de så kallade storspelen, spel som tex GTA 4 eller Resident 5, Alan Wake, HL2 Episode 2 osv. Man får vara glad om det släpps ett sådant slags spel per år. Jag skulle vilja säga att alla andra spel som kommer är mer eller mindre skit, och man tröttnar oftast väldigt fort. Finns inget spel som kommit på sistone till PC som är värt o köpa, skulle vilja säga att S.T.A.L.K.E.R. också var ett skit spel.
ALLA spel till den senaste "nya generationens" konsol, PS3, är fullkommlig dynga, Motorstorm är väl okej men även det är dåligt med tanke på hur få banor det är. Grafiken till dessa nya generationens spel är dålig, sämre grafik än PC-spel haft de senaste par åren tillbaka.
Xbox 360 är väl den konsol som får flest bäst spel det kommande året, men även dom är pinsamt få med tanke på hur många spel som faktiskt ges ut sammanlagt. Wii är ingen idé att ens nämna, shit vilken sopkonsol. Grafiken är ju sjukt ful och de enda spelen som är okej till denna bajskonsol är dom som görs till varje Nintendokonsol, alltså Zelda mm. Att Nintendo säljer bra i Japan säger inte så mycket, det är ju faktiskt landet där män helst vill ha blöjor och bli piskade av starka kvinnor, och där man uppfann sådana hemskheter som Pokemon och det är även det landet där det anses normalt att vara "blyg" eller generad på låtsas.

Har du haft en dålig dag eller något? Kan inte fatta att man kan tycka så.. Finns as många super spel till 360 och ännu bättre kommande spel!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag måste säga att jag håller med 99.9% är saker som är dåliga multikonsoll saker som man undrar om de ens själva orkat spela igenom.

Det är bara en massa massproducerad dynga till multiplatform nu förtiden. Ge oss mer genomarbetade kvalitéts spel som faktiskt gav spelaren något som t ex Mafia säg vad ni vill om bilkörandet men ingen kan förneka att storyn och hela kännslan av att spela det spelet var gudomligt.

Vi sitter och snackar om det dagarn i ändå känns det som men seriöst, tänk efter noga på de spelen ni verkligen älskar och det är genomarbetade stycken med bra känsla.

Känsla i kontrollen, känsla i storyn, känslan i menyerna, känslan i vapnen, känslan i platformarna, känslan av att lyckas, känslan av att misslyckas osv osv

Ge oss om inte bra spel iaf spel som är ordentligt genomarbetade så att det iaf finns en bra känsla i det, även om ajg kanske inte uppskattar spelet pga av massa andra saker. Men alla cred till alla spelmakare som gör spel som är genomarbetade.

Inaktiv

Orkar inte läsa allt, men Wii äger! PUNKT!

Inaktiv

Blablablabla... skit snack låter det som.

Det har alltid släppts dåliga spel och det kommer alltid att göra det. Fattar dock inte hur du kan säga att ett spel som inte ens har släppts är bra. Och det där med grafiken är bara skitsnack..


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

mongoose84:
Om du tycker att 99 % av alla spel är skit så skulle det hjälpa om du var lite mer vaksam över vilka spel du köper så att du inte köper ett spel som du troligtvis tycker är ett skitspel.
Chansen att du köper ett bra spel är ju bara 1 %.
Eller så kan du vara mindre petig och inte dissa spel som motorstorm och S.T.A.L.K.E.R


signatur

Just because i don't care doesn't means i don't understand

Inaktiv

99% skit. lol du måste vara sjukt kräsen.

har inte kvar 360, men jag hade iaf kul med säkert 50 % av dom spel man hade, typ burnout revenge och så.
sen att det är en skitmaskin och krånglade mesta tiden för mig, en himmla massa byte av maskiner är en annan sak.

men sen kom Wii in i mitt liv, och oj vad den satte igång mitt spelintresse som var lite sådär tidigare.

nu köper man inte allt, men en hel del som släpps på Wii inhandlas och man njuter av varje sekund med kontrollerna i händerna.

spelar ingen roll hur mycke skit man läser om att Wii har dålig grafik,
för jag svävar på moln helt oberörd av kritik

Medlem

Stalker suger inte, speciellt inte efter att du installerat denna modd jag rekommenderade i min tråd: http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=15821

sedan finns det mängder med spel som släppts under 2007 som är riktigt underhållande, du måste ha haft en dålig dag helt enkelt


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Äh... det släpps ju många bra PC-spel.

1
Skriv svar