Inaktiv
Gratis Spel?

Finns det typ något gratis spel, inte "online" då menar jag. Ett spel som kan vara ett riktigt spel fast det är gratis..


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

nj
Medlem

Finns ju en hel del äldre kommersiella spel som släppts fritt av tillverkarna. GTA 1 och 2, Beneath a Steel Sky, The Elder Scrolls: Arena, MechCommander-spelen (om jag inte minns käpprätt fel) för att nämna några.
CNET har även en liten lista över gratis spel med, och det finns nog mer att hitta om du söker lite.

Inaktiv

hidden and dangerous, planeshift, tremulous, enemy territory, war§ow, nexuiz etc. finns massvis av trevligheter.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Svenska toppspelet Ground Control finns att dra hem gratis från Fileplanet om ni nu missat det. Riktigt bra - slår dess uppföljare med hästlängder imo.

Medlem

"Resurskrävande grafik
För att få njuta av Ground Control i sin fulla glans krävs det dock en rätt skaplig burk. Jag har testat det på en PII-400 med Voodoo 2, en PII-300 med TNT2 och en PIII-700 med GeForce DDR, alla med 128 MB RAM. Utan tvekan är det den sistnämnda jag vill spela GC på. De två andra uppvisar både tristare utseende (speciellt på Voodoo2) och kan även i lågupplösta lägen hacka friskt i händelserika situationer. På 700:an med GeForce så flyter det mjukt och fint i 1024-upplösning och alla alternativ på max. Det är en fröjd för ögat."

RETRO!!!!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

1
Skriv svar