Det snyggaste PC-spelet

Medlem
Det snyggaste PC-spelet

Vilket är egentligen det snyggaste spelet? Nominera några spel så fixar jag en omröstning sen.

Uppdaterat: Endast spel som har haft OFFICIELL RELEASE förtjänar sin plats i den här tråden.

ENDAST PC-spel! Men om många tycker att TV-spel också ska inkluderas kan jag ändra mig. ^^

Här har ni en liten påminnelse om vilka snygga spel det finns:
http://www.tweakpc.de/games/grafikhammer2005/s01.php
Men ni kan naturligtvis även nominera spel som inte står med där.

Om ni undrar vad jag menar med "snyggt" så kan jag upplysa er om att ni kan nominera vilket spel som helst av vilken anledning som helst. Om ni hellre föredrar charmig grafik framför tekniskt fulländad grafik så är det bara att nominera spelet med charmig grafik.
Och rösta på det spel som är snyggt/charmigt just nu - inte hur det var när det släpptes!

Länka gärna också till en bra in-gamebild.

Röstningen har nu påbörjats. Den avslutas om 14 dagar. Om några månader kommer det en ny omröstning med nya spel som har släppts.

Rösta på det spel som (du tycker är) verkligen snyggt - rösta inte på ditt favoritspel!

Medlem

Onekligen är ju Crysis riktigt snyggt, men annars skulle jag nog säga att Fable är stilmässigt behagligt.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Finns inget som heter "Det snyggaste spelet" i allmänhet, eftersom alla har sin personliga åsikt, tycker te.x. att Cellshadade spel är snyggare än de smått inplastade gubbarna i doom3 osv.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

wonderboy III till sega

Medlem

Crysis(har en Crysis bild som avatar också )

Medlem

Lätt Crysis. Annars Oblivion


signatur

No blood. No sticky, hot, messy, awful blood; no blood at all. Why hadn't I thought of that? No blood. What a beautiful idea!

Medlem

Får väl lov att säga Crysis jag också, även om det nu inte har släppts ännu. Om vi snackar om redan släppta spel så säger jag Gears of War.

Medlem

Nu är länken fixad. Förut länkade den till en bild från Stalker.

Zelda: TP är det spel som bäst lyckats med att skapa en levande värld. Oblivion är väl hyfsat snyggt när man är ute i naturen, men designen på allt drar ju ner det så in i fan. Alla karaktärer ser ju missbildade ut

Crysis blir snyggt, men så har det inte släppts än heller. Jag tycker personligen att Darwinia med sin superba stil är snyggare än det också

Edit: Ska vi ta spel som inte släppts ännu är ju Alan Wake duktigt mycket snyggare än Crysis

Medlem

Snyggast design har Mass Effekt tycker jag, annars är det ju Crysis som tar tronen som snyggaste spelet.

Nya Wolfenstein som ID jobbar med ska ju ha ännu bättre grafik än Crysis sägs det, hoppas de visar något från det på E3.


signatur

<3

Medlem

Tycker fortfarande att HL2 är tokigt snyggt jämfört med annat som har kommit.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Edit: Ska vi ta spel som inte släppts ännu är ju Alan Wake duktigt mycket snyggare än Crysis

Finns inget spel som är "duktigt mycket snyggare än Crysis", snyggare kanske, men inte mycket.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Artistiskt: Okami
Tekniskt: Crysis


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

Artistiskt: Okami
Tekniskt: Crysis


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Som min sig säger: Crysis FTW!!!


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

När jag spelade snes så var ju helt klart zelda 3 det snyggaste man kunde få tag på, sen tyckte jag att wolf3d va något av det bästa som kom just då.

Nu förtiden är det så svårt eftersom alla kör med ultrasuper grafikmotorer så nästan allt kan se verklighetstroget ut.
Men tycker nog att GoW eller kanske assasins creed (inte releasat än) är grymt snygga

Youtube-proffs

GoW är snyggt!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

GoW är snyggt!

Kanske är lite petig men, är jag den enda som ser att skuggorna i Gears är fladdriga, då menar jag dem på karaktärerna (selfshadowing?). Jag såg samma sak på Mass Effect videos också, UE3 som jobbar sig förmodligen.

Lite tråkigt när allt annat ser näst intill perfekt ut :/


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

prövade Infernal demot och blev faktiskt väldigt impad.

Medlem

DooM3, riktigt snygg spel, än idag.


signatur

R.I.P The_maxx

Skrivet av Hukkie:

Finns inget spel som är "duktigt mycket snyggare än Crysis", snyggare kanske, men inte mycket.

Åhåjo, Alan Wake som sagt

Medlem

Lite uppdaterade "regler" och så är omröstningen uppe.

Btw... den här är i fel forum. Den borde ligga i "Allmänt". Nån moderator som vill flytta den, kanske? ^^

*Endast spel som har haft OFFICIELL RELEASE förtjänar sin plats i den här tråden.

*Endast PC-spel.

Medlem

Ni som röstar "Annat" - vad är det för spel?

Darwinia.

Medlem

Ah... visste att jag hade glömt nåt.

Darwinia och Defcon!

Medlem

Ett spel som borde finnas i listan är ju Medieval 2: Total War.

Medlem

Shenmue 1 & 2. Fortfarande det snyggaste som gjorts. Detaljrikedomen är fenomenal.

Inaktiv

Chronicles Of Riddick: Escape From Butcher Bay tycker jag är sjukt snyggt. Utspelar sej ofta i mörka och trånga utrymmen, därför behövs det inte någon monsterdator för att få det vackert =D
Annars Oblivion, mycket fina miljöer.
Far Cry är visserligen lite åldrat, men dom tropiska miljöerna gör ändå att man blir riktigt varm

Inaktiv

Min brorsa spelar wow men vet ej om det är bra.

Medlem

Haha, årets bump. Låst


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

1
Skriv svar