Bästa (pc) spelet jag aldrig spelat?

Medlem
Bästa (pc) spelet jag aldrig spelat?

Spelade nyligen igenom Beyond Good And Evil, som visade sig vara ett av det bästa spelet jag någonsin spelat.
Kom då att tänka på att det måste finnas andra spel där ute, som jag har missat.

Så vet ni något kanske lite mer okänt spel som är värt att spela så tipsa gärna.
Enda kravet är att det ska gå att spela på Xp utan några större problem.

Motivera gärna med.

Medlem

driv3r , stunt GP, nerf arena blast http://downloads.gamezone.com/demos/d1612.htm
GZ Downloads - Nerf ArenaBlast Demo

ha så skoj med dessa som jag har o e så roliga , nerf arena blast demo-länk fick du också

Inaktiv

Två klassiker som inte sålde så bra när de kom:

Grim Fandango - Äventyr med ett lite annorlunda tema
Planescape: Torment - Rollspel med riktigt bra story

Inaktiv

Freedom Fighters, Blade Runner, Starship Troopers om du gillar dess universa.

Inaktiv

Sacrifice (kom runt 2001) kommer jag ihåg som ett bra spel, det kanske du inte har spelat. Jag vet faktiskt inte hur välkännt just det spelet är.

Medlem

Sacrifice, är det strategispelet då man spelar en magiker och följer olika gudar för monster och magier? Var underbart kewl ^_^


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Sacrifice, är det strategispelet då man spelar en magiker och följer olika gudar för monster och magier? Var underbart kewl ^_^

Japp det är korrekt. Jag kommer ihåg att jag spelade igenom spelet flera gånger för att jag tyckte det va så roligt.

Medlem

Svårt att veta vad du har lirat och inte lirat, men jag tipsar om Thief: Deadly shadows.

Du måste spela det om du inte gjort det.


signatur

<3

Medlem

Severance blade of darkness
en nobody och oj vad roligt.
grymt spel med flera karatärer och spelet har helt olika banor och storys om man spelar med dom olika karaktärerna.
en kul blodigt spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av urken:

Svårt att veta vad du har lirat och inte lirat, men jag tipsar om Thief: Deadly shadows.

Du måste spela det om du inte gjort det.

så sant, ett otroligt bra spel som folk verkligen måste spela. Tänk bara på banan i det gammla mental sjukhuset... huuuaa!!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Thief (3): Deadly Shadows är bra, men ettan och tvåan är allt snäppet bättre. Spelmotorn de använde i DS (samma som i Deus Ex: IW) fick utvecklarna att slita sig i håret när de inte lyckades få rope arrows och alla de nya mackapärerna från T2 att fungera, vilket resulterade i nödlösningar som klätterhandskarna, de små banorna (jämfört med 1:an och 2:an) och lite annat. Pga tredjepersonsvyn introducerade de även body awareness, vilket pajar när man spelar i förstapersonsvy (för att undvika det "fusk" som tredjepersonsvyn innebär).

IceMan: Ja, första gången i Shalebridge Cradle satt jag som på nålar hela vägen.

Inaktiv

Det är inte direkt okänt, väldigt välkänt faktiskt, men trots det verkar många i min omgivning missat det: Deus Ex ( Det första)
Skulle du av någon anledning missat det så äre bara att skaffa det. Gammalt men fortfarande så bra att man kan sätta sej och spela än idag

Heavy Metal FAKK 2. Nej, det är inte bara mjukporr, utan en jättebra tredjepersonskjutare med ett av få riktigt bra system för att slåss med svärd Det finns ett bra demo släppt, försök hitta det så får du testa själv!

Jag håller annars med om Sacrifice, bra humor och ett härligt spelsätt. Från den tiden då namnet Shiny på boxen betydde nyskapande och garanterat kul Ett demo borde finnas, men jag är inte hundra säker.

Darwinia, inte okänt på många vis, men en modern klassiker som alldeles för få spelat. Demot ligger på 5mb, vilket är en retrokick bara i sig, så testa åtminstone det.

Edit: Jag kanske bör tillägga att inget av dem (undantaget möjligen Darwinia) är riktigt i klass med Beyond Good & Evil, men Beyond Good & Evil är nästan i en klass för sig vilket skulle göra det till ett väldigt högt krav Jag lovar i alla fall att alla tre är riktiga höjdare.

1
Skriv svar