Svenska spelkaraktärer

Medlem
Svenska spelkaraktärer

Vad jag vet så finns det inte så många. Har för mig att det finns en SNK karaktär i King of Fighters-serien som är från Sverige, kommer inte ihåg namnet på han iofs.

Nämn några som ni vet om


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Finns en i Mercenaries som är svensk ^_^ Röstsatt av vår egen Peter Stormare


signatur

Videomupp

Medlem

Och här har vi honom. Kuligt spel, helt klart värt att kolla in. Bilden kommer ifrån tvåan.


signatur

<3

Inaktiv

Vi är inte med ofta, men när vi är med är vi riktigt hårda

Inaktiv

Vita gubben i CS är svensk.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Finns en i Mercenaries som är svensk ^_^ Röstsatt av vår egen Peter Stormare

Han har även gjort rösten för Isair i Icewind Dale 2 och för Strauss i Quake 4. Fast det är ju inga svenska karaktärer direkt 8)

Medlem
Inaktiv

Tjejen i Rainbow Six: Lockdown är svensk

Medlem

Som sagt, snögubben i CS, svensk terrorist:D

Inaktiv
Skrivet av jingai:
Skrivet av WildThing:

Finns en i Mercenaries som är svensk ^_^ Röstsatt av vår egen Peter Stormare

Han har även gjort rösten för Isair i Icewind Dale 2 och för Strauss i Quake 4. Fast det är ju inga svenska karaktärer direkt 8)

Märkligt att jag inte lagt märke till det. Tack för infon.

Medlem

Finns väl ett spel som heter Tredje Vågen vilket är baserat på den svenska filmen. Gubbarna i det borde ju vara svenskar

Medlem

I SSX 3 finns det en svensk snowboardåkare, verkar vara den "coolaste" killen i hela spelet enligt radioprataren.

edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Swedish_video_game_char...

Medlem

karaktärerna i Polis spelen *duuh*

Medlem
Skrivet av Spectral:

Finns väl ett spel som heter Tredje Vågen vilket är baserat på den svenska filmen. Gubbarna i det borde ju vara svenskar

Är spelet amerikanskt kan du lita på att dom inte är det, samma sak om det kommer från något annat land med ett helt folk som är så stolta att det inte finns annat, utan att ens ha en aning om VARFÖR, eller om det ens är berättigat.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar