Beyond Good & Evil

Avstängd
Beyond Good & Evil

Häromdagen köpte jag en spelbox innehållande Jedi Academy, Conflict: Desert Storm 2, Beyond Good & Evil och Championsship Manager 4. Den kostade 99 kronor, ett riktigt bra pris, men det var inte därför jag köpte den, utan för att Jedi Academy var med. Ända tills idag har jag trott att Jedi Academy inte har gått att få tag på någonstans - jag såg det på Megastore.se för 109 kronor.

Hur som helst, jag prövade Conflict: Desert Storm 2 och Beyond Good & Evil idag. CDS2-testandet blev inte långvarigt - jag ville ha en krigssimulator i första person, inte en krigssimulator i tredje person med osköna kontroller och allt. Nåja, det kostade ju ändå bara 20 kronor, sen kanske det finns något bra i det bara jag tar mig det att köra det.

Ganska nyss stängde jag ner BG&E nöjd och belåten. BG&E var riktigt skönt! Ett äventyrsspel med skön grafik, sci-fi, sköna kontroller och skönt stridssystem och allting. Ojojoj, det här var då verkligen värt pengarna!
Nu ska ni få en kort genomgång om vad spelet handlar om, så slipper ni leta reda på en sån själv:

Det är ett äventyrsspel i vilket man spelar som Jade, en ung kvinna som bor i en slags fyr med sköldar istället för ljus - planeten hon bor på är nämligen under konstant attack av DomZ, en slags aliens. Hon bor där med Pey'J och några barn som blivit föräldralösa p.g.a. DomZ och kriget. En härlig grej med spelet är att det finns både människor och djur, (samtliga är humanoider av vad jag sett än så länge), Pey'J t.ex. är en gris.

Planeten skyddas av Alpha Section, men IRIS Network, ett gäng rebeller, menar att de gör precis tvärtom bakom fasaden.
Efter att man har fått bekanta sig lite med spelet genom att slåss mot lite DomZ under en attack i början av spelet, och utföra ett hemligt uppdrag i en gruva. Efter uppdraget får Jade ett erbjudande om att gå med i IRIS Network, man behöver inte det, men jag vet inte vad man kan göra annars. ^^

Jag rekommenderar det spelet starkt om ni inte kört det redan.:D

Inaktiv

Beyond good and evil är så jävla underskattat!!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Avstängd

Mm, hela äventyrsgenren är det. Det är lite konstigt, för äventyrsspel är ju ändå riktigt underhållande.

Det är inte underskattat (i stort sett alla som testat det tycker om det), det fick bara inte tillräcklig hype för att sälja

Medlem

Jade är lätt snyggaste spelkaraktären, efter samus. Och jenna


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Underbart spel, håller med till fullo. Spelat det 2ggr redan, ska nog ge mig in på den 3e, snart 1 år sedan sist. :heart:


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

1
Skriv svar