Spel med inlevelse och övernaturliga fenomen

Medlem
Spel med inlevelse och övernaturliga fenomen

För ett tag sen testade jag spelet Call of cthulhu: Dark corners of the earth, och fick en trevlig överraskning. Spelet innehöll allt jag ville ha, övernaturliga fenomen blandade med frän pussellösning. Och känslan av "Du är inte välkommen hit främling" var total så jag kunde inte annat än älska spelet Tyvärr ballade storyn ut i slutet, men vafan, underbart spel iaf trots alla extrema buggar man fick. Men som med alla bra spel så tog detta spel slut för tidigt Sen dess har jag letat efter något liknande. Testade Secret Files: Tungguska, vilket var okej och bra dem första 2 timmarna. Sen gick ju allt år helvete och storyn blev ointressant och dålig imo.

Så jag tänkte jag vänder mig hit. Kort sagt så söker jag ett spel med övernaturliga inslag, utan att vara en hjärndöd shooter. Jag vill ha mysterium, känslan att det är jag mot alla i närheten och det jag måste tänka istället för att bara skjuta mig igenom högar av monster. Finns det några sådana spel tro? Testade Condemned ett tag tillbaka men njaaeee, inte direkt vad jag sökte, men ska nog skaffa det till 360 för att få fulla känslan, tyckte det gick sådär på PC.

För övrigt, om ni inte testat Call of Cthulhu, gör det, grymt underskattat spel


signatur

Videomupp

Medlem

Eternal Darkness till Gamecube.


signatur

<3

Medlem

Silent Hill-serien.

Medlem

Min GC är tyvärr såld vid det här laget Men min rumspolare ska ju skaffa Wii so who knows

SH älskar jag, tvåan är den enda jag lirat riktigt, men den är helt underbar. Trean gillade jag aldrig riktigt.


signatur

Videomupp

Medlem

tar du bort skjutandet så är morrowind perfekt.

alla hatar dig i början.
roliga uppdrag

Medlem

Rollspel är inte vad jag är efter Då är det mystika naturligt eller vad man ska kalla det. Jag är konspirationsfreak och älskade därför CoC, känslan att vara isolerad är en annan sak jag gillar och därför är Silent Hill en annan favourit. Morrowwind är snäppet åt fel håll tyvärr


signatur

Videomupp

nj
Medlem

Resident Evil-spelen kanske är något?

Medlem

Sönderspelade Väntar på femman, vill ha nästa del i historian. Känns som om man plöjt igenom alla bra spel med konspirationer eller isolering i sig. Får kanske damma av Call of Cthulhu och minnas lite. Men om någon vet mer spel så skriv bara på ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Clive Barker's Jericho till 360/PS3 verkar lovande. Fast jag vet inte hur mycket skjutande det kommer att bli i det och så är det väl ett tag tills det släpps.

Medlem

Alone in the dark har en härlig atmosfär och det är väldigt kul att spela på natten. Fast då måste du ha en PS2 eller PS. Alan wake kommer nog att bli bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

System Shock 2 är relativt nära det du söker, om du kan ta lite science fiction istället för 1920-tal. Också: Fahrenheit, som jag personligen tycker är rätt överskattat men ändå duger.

Edit: Secret Files: Tunguska, ja... mediokert är vad det är.

Medlem

Jerocho, det kommer ja nog skaffa. Verkar vara vad jag söker Blir väl ett FPS efter vad jag läst, men det ska nog inte bli horder av monster heller.

Alone in the dark har jag viljar testa, men får rota fram min rumspolares PS2:a då. Men jag har för mig fyran finns på PC
Fahrenheit lär jag testa, läst ganska bra saker om det, men tyvärr så berättade min polare slutet för mig, så man får väl se.

System shock 2 är väl ett av dem där äldre spelen man lär ha spelat innan man dör antar jag


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Testade Condemned ett tag tillbaka men njaaeee, inte direkt vad jag sökte, men ska nog skaffa det till 360 för att få fulla känslan, tyckte det gick sådär på PC.

Testa Condemned igen. Tyckte inte heller om det i början, men efter andra kapitlet i tunnelbanan kommer man in i det. Tycker att det nästan är bättre än Silent Hill.
Säker på att du redan spelat det, men annars har du alltid FEAR runt hörnet för en hundralapp på Elgiganten.

Medlem

FEAR är ju precis vad WildThing INTE letar efter.
En relativt hjärndöd shooter som försöker häva upp det genom en smart och integrationsrik story med en del beblandad skräck.
En total flopp om du frågar mig. Inte ens omladdningen på vapnen ser bra ut (plocka ur klippet stoppa in ett nytt - färdigt, lol)

Condemned är skräp. En helt virrig story man aldrig riktigt får grepp om och en spelmekanik som bara upprepas om och om igen.
- Plocka upp järnrör, slå sönder fiende efter fiende.
- Leta efter ledtrådar (vilket suger) dit du hela tiden leds, inget
du får göra själv(!)
- Stela och instängda miljöer.
- Helt hopplöst slut.

Condemned var en grym besvikelse. Gillar man - som jag - Resident Evil, Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth och Silent Hill så är varken FEAR eller Condemned något för dig.

Cliver Barker's: Jericho ser däremot ut att kunna bli något riktigt smaskigt! Någon som har något releasedatum på det? 2008?

Medlem

Fear var faktiskt kul, men inte var det spelet man letade efter ^_^ So far har jag lirat alla spel som verkar vara i närheten, dvs Silent Hill och och RE. Får väl vänta på The Darkness och Jericho. Inte för att The Darkness kommer ha så mycket känsla som CoC: DCoTE, men det verkar coolt iaf


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

So far har jag lirat alla spel som verkar vara i närheten, dvs Silent Hill och och RE.

Skitsvårt att hitta bra spel som du beskriver, skulle gärna vilja ha fler skräck-spel som inte bara går ut på att skjuta saker som ser lite småskumma ut.
Kom på ett spel du kan tycka om, 5 Days a Stranger. Freeware peka-klicka-spel i 2D, men jävlar vilken skön stämning. Lova mig att du provar det om du inte redan gjort det, jag tror det kan vara något du verkligen kan tycka om.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Jag är konspirationsfreak

Har herren spelat Deus Ex? Spelhistoriens bästa story med mängder av twists and turns och underliga organisationer vars uppsåt sällan är vad det verkar. Söker du konspirationer är det spelet att spela.

Att det är världens bästa spel gör inte saken sämre.

Medlem

Deus Ex är ännu en "Olden goldie" Som är på min To-play lista. Ska defenitivt kolla in det.

Tankar 5 Days of a stranger nu, håller tummarna


signatur

Videomupp

Medlem

Håller också på och tankar "5 Days of a Stranger". Får se om det du säger stämmer

asker.. fy vad jag kriminellt varm jag blir om hjärtat när jag hör dig säga det.
Deus Ex.
Ett utav min a b s o l u t a favorit spel! Helt sjukt bra handling som du själv påverkar genom svar i konversationer ("Mass Effect") och genom att handla på olika sätt. Helt SJUKT bra konspirations känsla och utdelning som är mycket, mycket svår att knäcka. Gothic II hade också ett varierande spelsätt beroende på hur du handlade i olika situationer och speciellt hur du konverserade med folk. Mycket bra variation.

Men just cyberpunk miljöerna (som jag i det flesta andra spel hatar), musiken och rösterna satte ännu mer guldkant på ett utav de få spel jag själv äger.
Få spel skulle få fem mycket starka stjärnor av mig, men Deus Ex är obeaktelikt, en utav dem. Inga brister, inga buggar, inget negativt.
Kanske då att uppföljaren sög.

Medlem

Hur gick det då grabbar? Var 5 days något för er?

Medlem

Mitt nät dog när jag tankade det och sen föll det tyvärr i glömska Tack för påminnelsen iaf, tankar igen nu ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Sheit, det var förbaskat bra ^_^ Storyn höll sig bra och användningen av dem ganska få rummen var coolt gjort. Passade mig även om det var kort

Tackar dude


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

musiken och rösterna satte ännu mer guldkant på ett utav de få spel jag själv äger.

Kul att se att det är fler som uppskattar just MUSIKEN i Deus Ex. Den tampas om förstaplatsen i listan "Tidernas bästa spelsoundtrack" med Doom II. Jag lyssnar på den oavsett vad jag sysslar med och blir aldrig less.

Jag har varit på jakt efter liknande musik men har problem att hitta vilken genre den kan tänkas tillhöra. Dock är det ju regel att allt som Alexander Brandon rör vid blir guld.

Medlem

Deus Ex kanske faller i smaken... ligger något ur kategori dock tror jag


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Inaktiv

stalker? Hl2, Crysis?

Medlem

Vette sjutton. Har inte hunnit lira det speciellt mycket. Gick runt lite i huset utan att hitta några grejer att interagera med

Men ska lira det nu på lördag när jag har lite ledighet från skola/jobb/träning ^^

Medlem
Skrivet av WildThing:

Sheit, det var förbaskat bra ^_^

Skrivet av Swe.Stars:

Vette sjutton. Har inte hunnit lira det speciellt mycket. Gick runt lite i huset utan att hitta några grejer att interagera med

Det är ett underbart bra spel, men man ska inte ha för höga tankar om det, är trots allt ett amatörspel.
Men, det har en av spelhistoriens snyggaste intron.

Hade tänkt att göra en lista på bra freeware och abandonware-spel i retrogaming-forumet idag, så ha ögonen öppna.

Inaktiv

finns väl nya texturer eller liknande till Deus Ex? asgrymt spel dessutom, så extremt grymt, tvåan var ju ok men inte som den första delen

nj
Medlem
Skrivet av Aresz:

finns väl nya texturer eller liknande till Deus Ex?

Project HDTP som tyvärr inte är färdigt, men förhoppningsvis så lyckas de väl avsluta projektet.

12
Skriv svar