Modernt stridsflygsim sökes

Medlem
Modernt stridsflygsim sökes

Hej!

Som topic lyder så söker jag efter något trevligt spel där man får ratta lite modernare stridsflygplan (ex. F-16 osv.). Det nyaste jag har hittat själv är LOMAC [http://pc.ign.com/objects/016/016889.html] men det har ju några år på nacken (2003) så jag skulle gärna hitta något fräschare, om det finns. En mod till ett nyare spel funkar självklart också.

Förslag på joystick, där hållbarhet och konfigurationsmöjligheter är betydande faktorer för ett bra betyg, skulle också vara till stor hjälp.

Medlem

battlefield kanske

Medlem

LockOn verkar ju komma att få en riktig bra addon, LockOn: BlackShark. Dock är det ju helikopter, men tror nog att det blir riktigt bra.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Medlem
Skrivet av Doze:

Helt klart...

kanske inte mycket att komma med om man pratar
grafik, men kompenserar med realism och ett par dynamiska kampanjer.

Sen får man inte glömma spelen från den då bästa
utvecklaren Ea´s Janes med spel som F/A-18 och F15.

Medlem

Tycker du ska köra på Lock On, är nog så närma dina 'behov' du kan komma. Började själv lira det för en vecka sen efter att jag inhandlat en joystick, är grymt kul Har en ganska hög inlärningskurva, men när man väl vet vad man gör är spelkänslan guld

Ska förövrigt inhandla TrackIR i slutet av månaden, för att förgylla flygupplevelsen lite extra

Medlem

Tackar för tipsen, känns som att jag följer Katanas råd och inhandlar Lock On. Katana vet du något om Starforce i Lock On? Expansionspaketet verkar ju ha det med men inte orginalspelet, om jag har förstått det hela rätt.

Medlem

Lock On (vanliga) har inte starforce, men expansionen Flaming Cliffs har det. Vet inte hur det är med den kommande expansionen Black Shark, med tanke på all starforce-uppståndelse så tror jag att de skippar't. Återstår att se, men mycket bra spel iaf

edit: btw, spana in http://youtube.com/watch?v=Caxi0smxTEg , jävligt bra gjord lomac-film

Inaktiv

köper man flaming cliff som nerladdning slipper man starforce.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar