Vad vill du ska hända i spelvärlden?
*Att "indie"-utvecklare ploppar upp som svampar ur jorden.
*Att Troika återuppstår och får uppdraget att göra Fallout 3.
*Att OpenGL blir standard för spel.
Du klockade precis alla jag tänkte på.
*Spelgudarna ska införa en åldersgräns på 18+ för att få spela spel.
EA går i konkurs och ger alla deras pengar till mig så att jag kan köpa en limegrön lamborghini gallardo så som den jag köpte i Test Drive Unlimited betan... guud vilken dröm
Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2
hmmm
införande mognadsgradskrav som krävs för att initiera datorn och använda den
ett till Max Payne-spel görs
Rainbow six görs om med den gamla spelstilen, åtminstone ett spel iaf
Hidden and Dangerous 3 skapas o släpps
Outcast 2 utvecklingen tas upp igen
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
-EA försvinner
-Uppföljare i Dungeon Keeper-serien
-Värdig uppföljare till BF1942
-Att FH2 kan släppas nån jäfla gång
-Mer spel ska stödja TrackIR (ska köpa en snart så)
jag skulle vilja att
3drealms får tummen ur och släpper duke nuken forever
ea konkar
westwood studios återupstår
Ett nytt spel i Little big adventure serien
Dess popularitet, dess tillverkare och utgivare och dess genre (action-RPG) säger att det definitivt inte är ett nischspel i vart fall.
Vad saker som story och "speluppbyggnad" har med ett spels mainstreamstatus att göra förstår jag inte.
Jag tror heller inte att det var många som lade märke till något anmärkningsvärt hos Diablos eller Diablo 2:s story. Slakta de onda. Inte särskilt innovativt, och ett väldigt vanligt upplägg i "mainstream"-produkter.
aa men jag tycker iaf storyn var innovativ liknar ju ingen annan.
kan dock vara så att jag är en förblindad fanboy osså
jag ser spel som WoW, fifa, Fear, Oblivion som mainstream.
över min döda själ att diablo ska ta plats vid dom såfall mitt i mellan.
"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark
Snygga förrenderade cutscenes varken är eller var något innovativt, och var en mainstreamtrend till 3D-grafiken blev tillräckligt avancerad för att göra snygga cutscenes i spelmotorn istället.
För att återupprepa med ett annat exempel: Vad har kvaliteten på röstskådespeleri att göra med "mainstreamhet" och innovation?
Att försöka vara "alternativ" genom att försöka placera de populära produkter man gillar i nisch-facket funkar inte riktigt.