Vettigt hack'n'slash?

Inaktiv
Vettigt hack'n'slash?

Hej på er,

Jag och en god vän installerade Diablo 2 igår, just för en trevlig hög timmar med ren hack'n'slash.

Dock så har ju spelet några år på nacken och det känns inte lika kul att köra i den äldre tråkiga grafiken...

Frågan är, finns det några vettiga substitut till Diablo? Säg *inte* Titan Quest.......

nj
Medlem

Dungeon Siege 1/2 med expar samt Sacred med tillägg/exp är väl de jag på rak arm minns.

Inaktiv

Ahh, Dungeon Siege....det hade jag helt och hållet glömt bort! Får kika runt och se om jag hittar en demo på det....spelade "ettan" ett bra tag och fann det väldigt skoj, har dock hört mycket naggande om den andra utgåvan.

Tack för svaret!

Dungeon Siege var ju ganska kasst imo. Tråkiga, sega strider, tråkigt karaktärssystem etcetera. Men jag har väl majoriteten emot mig.

Divine Divinity och Beyond Divinity hörs vara riktigt bra, annars, och är mer åt Diablo-hållet vad jag sett av dem. De går inte att installera för mig

Inaktiv

Jag känner igen de där två titlarna....jag får ta och kolla upp dom omgående.

*bugar*

Medlem

Titan Quest, ska vara mycket som är kopierat från Diablo i den titeln, min rumskompis säger att det är mycket bra hack and slash iaf


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag provade Titan Quest i sitt tidigare skede med alla buggar som tillkom däri, inklusive dom två kommande patcharna...spelet var samtidigt för lätt.... Har beställt Dungeon Siege 2 nu tillsammans med tillägget, fick varma rekommendationer för det.

Tack ändå!

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Divine Divinity och Beyond Divinity hörs vara riktigt bra, annars..(

Hmm, dom verkar bra.. Jag testade det första i 10 minuter, men tyckte verkligen inte om att det var så mycket skugga runt ens karaktär, man såg så dåligt

Annat trevligt är väl #X-Men Legends :), om du har en PS2 dvs.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Dark Messiah. Kanske Lionheart: Legacy of the the Crusader.

Om du skaffar Dungeon Siege 1 så bör du ladda ner Ultima V: Lazarus, en bra remake på U5 i DS1-motorn.

Annars finns det lite äldre spel (de flesta från runt 1999), som Darkstone, Nox, Silver, Summoner, Soulbringer, Outcast som kanske kan passa.

Outcast är inget hack n' slash, även om det är ett av de bästa spel som gjorts. De andra är däremot värda att kolla upp, särskilt Nox, som snabbt verkade falla i skuggan av Diablo-spelen. Tråkigt nog

Inaktiv

Nox, det spelade jag i mina yngre dagar.....riktigt kul! Nu har jag verkligen en massa att kika på! Jag tackar och bugar!

1
Skriv svar