Pallar min dator Crysis?

Medlem
Pallar min dator Crysis?

Tjena!

Jag undrar om min dator pallar Crysis, förväntar mig inte att ha höga inställningar eller att datorn ens pallar spelet. Men jag hoppas.

Datorn:

- Intel Pentium 4, 2400 MHz
- RAM 1536 MB
- Nvidia GeForce 6200 256 MB
- Hårddisk 80 GB
- Nätverkskort: Intel (R) PRO/100 VE Network Connection

Som sagt, önskar bara att det går att spela Crysis utan höga inställningar.

Tack på förhand!
MvH/ Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nej, det tror jag inte.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Grafikkortet verkar vara den rejäla flaskhalsen, köp ett 1950pro, prisvärt och bra.;)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

P4 2,4Ghz är nog lite lågt när minimum är 2,8Ghz

Medlem
Skrivet av Xphome:

P4 2,4Ghz är nog lite lågt när minimum är 2,8Ghz

what kommer det inte att funka med en c2d6300?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Intel Pentium 4, 2400 MHz
Funkar nog bra skulle jag tro

RAM 1536 MB
2gb skulle nog vara bättre

Nvidia GeForce 6200 256 MB
Försök att hitta ett som har 512 MB eller mer


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Processorn är lite långsam, skulle satsa på en dualcore AMD, eller c2d på Intels sida, RAM räcker gott och väl.

Grafikkort har MB inte all betydelse i, Night Hawk.

Satsa på ett nyare kort i 2000krs klassen.

Skulle dock rekommendera att du sparar pengar o köper ny hårdvara NÄR SPELET KOMMER


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Xphome:

P4 2,4Ghz är nog lite lågt när minimum är 2,8Ghz

what kommer det inte att funka med en c2d6300?

Jag menar en P4 2,8Ghz, hinner inte titta exakt nu.

Medlem

Svaret är NAJ! du kommer inte att kunna lira på det där, och det har jag redan sagt till dig så varför posta och fråga igen? Jag sa ju att du måste ha en bättre CPU och att Crysis minimum krav är 6600gt.

Antar att du måste ha 2 gig också. Satsa på antingen den billigaste Intel duo 2 e6300 som kostar runt 1600 eller så köper du en AMD Am2/socket 939 X2 4200+ eller 4600+ kostar 1600:- respektive 2100:- cirkus. Angående grafik kortet så kan jag rekommendera ett 7600gt i 1300kr klassen och antingen ett 7900gt eller ett x1950pro i 1600 - 2000 kronors klassen. Där får du mest prestanda för pengarna. Har du fortfarande AGP så kan du vänta tills Powercolor släpper sitt x1950pro för AGP som kommer att kosta ca 2100:- eller så köper du ett billigt pci-e moderkort för runt 500 och sedan ett av korten jag rekommenderar ovan. Du kan ha tur att hitta ett 7600gt för AGP också är lite osäker.

Lycka till...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Svaret är NAJ! du kommer inte att kunna lira på det där, och det har jag redan sagt till dig så varför posta och fråga igen? Jag sa ju att du måste ha en bättre CPU och att Crysis minimum krav är 6600gt.

Antar att du måste ha 2 gig också. Satsa på antingen den billigaste Intel duo 2 e6300 som kostar runt 1600 eller så köper du en AMD Am2/socket 939 X2 4200+ eller 4600+ kostar 1600:- respektive 2100:- cirkus. Angående grafik kortet så kan jag rekommendera ett 7600gt i 1300kr klassen och antingen ett 7900gt eller ett x1950pro i 1600 - 2000 kronors klassen. Där får du mest prestanda för pengarna. Har du fortfarande AGP så kan du vänta tills Powercolor släpper sitt x1950pro för AGP som kommer att kosta ca 2100:- eller så köper du ett billigt pci-e moderkort för runt 500 och sedan ett av korten jag rekommenderar ovan. Du kan ha tur att hitta ett 7600gt för AGP också är lite osäker.

Lycka till...

Minimum är GeForce 6200, eller har jag fel?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Enligt Crytec så ska man kunna ha en 2 år gamal dator


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

du måste ha läst fel någon stans, 6600 är minimum krav...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

nj
Medlem
Skrivet av Laxen:

du måste ha läst fel någon stans, 6600 är minimum krav...

Enligt vilken källa? Finns väl överhuvudtaget inga bestämda speccar, och kikar man tex här så står det Geforce 6200/Radeon X1300 som minimum, och då är det allt annat än officiell information, utan bara antaganden från den info som finns tillgänglig.
Det enda jag hittat som säger nått om ett Geforce 6600 som minimum länkar till en forumtråd på Crysis-Online.com som då säger exakt samma sak som länken jag länkade till först.

Medlem

Jag minns när Crytek släppte sina dåvarande systemkrav. Men om du letar lite i FZ's nyhetsarkiv så hittar du den säkert...

Edit: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14392

Ny har Crysis-online dock ändrat minimum kravet till 6200, DÄR SER MAN LOL!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

nj
Medlem
Skrivet av Laxen:

Jag minns när Crytek släppte sina dåvarande systemkrav. Men om du letar lite i FZ's nyhetsarkiv så hittar du den säkert...

Edit: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14392

Ny har Crysis-online dock ändrat minimum kravet till 6200, DÄR SER MAN LOL!

Samma saker som jag länkade till, och det är ju bara spekulationer som de själva skriver med (vilket jag även nämnde).
Crysis-Online är ju dessutom bara en inofficiell fansite (Crysis-Game.com är ju Cryteks egen officiella sida som inte har minsta info) så de sitter ju inte och trycker på någon riktig information som ingen annan har, vilket tex går att läsa på sidan med systemspeccarna;

Citat:

Crysis will no doubt be a fairly demanding game. It will require a good system to perform well. However, CryEngine2 is very scalable so lower end machines will still stand a chance.

Here is a list of confirmed information...

* Crysis will run on both DX9 & DX10 as well as Windows XP and Windows Vista.
* A graphics card that supports Shader Model 2 or higher is required.
* CryEngine2 is estimated to scale back 2 years, and scale ahead 1.5 years.
* A single 7800GTX will run the game quite well on fairly high settings according to Crysis Art Director, Michael Khaimzon.
* Jack Mamais of Crytek said in an exclusive Crysis-Online interview that his X1900XT runs the game very well at reasonably high settings ( still unoptmized ).
* Crysis will dynamically utilize all processing threads available. Meaning quad-core processors will be supported.

The following specs are estimates made by myself based on the above mentioned information and other sources. These estimates are NOT official - but are based on official information.

Kikar man på vad Crytek själva skriver om CryENGINE 2 (som Crysis då ska nyttja) så finns ju då bla den här intressanta raden:

Citat:

Renderer: integrates indoor and outdoor technology seamlessly. Offers rendering support for DirectX 8/9/10, Xbox360, PS3

Tydligen så verkar DirectX 8 vara absoluta minimum för spelmotorn, fast ett såpass gammalt kort lär garanterat vara för långsamt för att få vettig FPS i spelet.

Medlem

Dåligt egentligen, att det bara är spekulationer. Varför kan inte Crytek släppa riktiga systemkrav? Tjaa, kanske för att spelmotorn inte är klar än, eller för att den inte ännu är helt optimerad. Både och skulle jag sajja!

Goderafton


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Okej, tack för svaren!
Nu över till Enemy Territory: Quake Wars, har någon systemkraven?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

nj
Medlem
Skrivet av WaltX:

Okej, tack för svaren!
Nu över till Enemy Territory: Quake Wars, har någon systemkraven?

Finns väl inga officiella speccar släppta där heller, men i grunden så är det ju Doom 3-motorn som gjorts lite häftigare med MegaTexture-teknik bla så räkna med Doom 3/Quake 4-systemspeccarna iaf, förmodligen så blir det väl lite mer krävande än så, men det är iaf något att gå efter.

Medlem

Lär vara ungefär samma som doom 3, eftersom att de använder samma motor... ^^


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Ska testa Doom 3 och se om det funkar..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

hje hje hje hje, tror inte att det funkar så bra på det system du sitter på


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Har du DirectX 9.oc så kan man köra Crysis. man behöver inte ha Windows Vista eller DirectX 10.


signatur

No blood. No sticky, hot, messy, awful blood; no blood at all. Why hadn't I thought of that? No blood. What a beautiful idea!

Medlem

vet, men inte på ett geforce 6200 och en pentium 4, 2.4ghz processor lol


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar